Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy mèg nem èreztem rá hogy melyik a gazdaságosabb vezetèsi môd a lassú tökölôs vagy a kîvánt sebessèget pl városi 50-n, mi hamarabb elèrni ès azt utána tartani? Mik a tapasztalatok?
Szerintem ez forgalom függő. Mi is most "tanuljuk" vezetni az autót, bár amikor átadta az előző tulajdonosa, fél alatt állt az üzemanyag szint 1 egységgel és 5,6 volt az átlag fogyasztás, mire tegnap elértük az utolsó egységet és tankolásra került sor, addigra ez az érték 5,0-ra ment le(igaz ez szinte csak város volt). Nem vontunk le messzemenő következtetéseket, mert lehet, hogy autópályázott az autó előtte, egy biztos, kapiskáljuk, hogyan is kell vezetni a Priust. Ha előre láthatólag dugóban araszolunk, esetleg már messziről látjuk, hogy piros a lámpa, nyugodtan lehet "csurogni" az autóval elektromos üzemben épp egy picit benyomva a gázpedált, ugyanis az élénkebb gázreakcióra, azonnal reagál és bekapcsol a benzinmotor. Érdemes megfigyelni, hogy mennyi "lelki szegény" autós közlekedik, csurgok a lámpához, mivel piros, de ő még megelőz nagy slunggal, hogy 1 autóval előrébb legyen, az ilyeneket mindig megmosolygom. Idegbeteg emberek... A Prius a nyugodt, okos emberek autója.
Viszont arra érdemes odafigyelni, hogy azért ne tartsuk fel a forgalmat, mert el lehet érni elektromos üzemben is az 50 km/h-t de elég lassan. Az a véleményem, hogy nyugodtan lehet normál módban használni az autót, ugyanis teszi a dolgát magától, lámpánál/lejtőn/dugóban azonnal lekapcsol a benzin motor és ha olyanok a terepviszonyok 60-65 km/h-t simán tartja az autó elektromos üzemben.
Hogy vidéken mi lesz, az majd ma kiderül, teletankoltam az autót, felírtam az aktuális óraállást, lenulláztam az átlagfogyasztás jelzőt is, kíváncsi leszek.
Nagyjából 740 kilométert tettünk meg vele együtt az előző tulajával, de tisztán látszik már most, hogy okosan közlekedve nem reménytelen a 800 km megtétele az utolsó egységig. Egyébként 40 litert tankoltam bele első kattanásig.
Nyugodtan vedd fel a forgalom ritmusát, menj szabályosan, amennyire a táblák engedik és a lámákat/forgalmat meg lehet előre figyelni, feleslegesen nem kell gyorsítani, így a fékbetétek cseréje is nagyon elodázható.
Nálam vannak itt ezerszer rutinosabb Cartársak, majd ők is megosztják tapasztalataikat, de talán a leírtakkal ők is egyetértenek majd.