Sziasztok,
Nem szoktam sokat hozzászólni a fórumban, inkább aktiv figyelője vagyok a posztoknak. A segitségeteket szeretném kérni, mert egy kis bajban vagyok.
5 éve vagyok boldog tulajdonosa egy 2005-ös kiadású kék Prius 2-esnek és néhány napja volt egy közepes koccanásom. Balra akartam kanyarodni az út túloldalára, és egy kisteherkocsi sajna oldalról eltálalta az autó bal elejét. A kocsim egyébként műszakilag működőképes maradt, futómű, kerekek, motorok, hűtő nem sérült meg igy első ránézésre, a koccanáskor a légzsákok sem nyiltak ki.
Ami valszeg minimum teljes csere az elülső és oldalsó védőlemezelemek, lámpatestek, és a motorháztető, amely kicsit felgyűrődött. Mindezekkel együtt el tudtam menni a kocsival kb 1 km-re található kisebb javitóba, (Füzesabony térségében jártam), hogy legalább gyors ránézésre megmondják sérült-e bent valami a motortérben. Igy hirtelenjében, megemelve, nem láttak semmi komolyat, egy minimális hűtőfolyadék szivárgás mellett. Amúgy a kocsi beindult, semmi hibajelzés, valszeg tudtam volna vele tovább menni ha nem gyűrte volna a kerékhez oly közel a védőlemez elemeket. Igy azonban haza kellett hoznom autómentővel, nem mertem eltávolitani a sérült lemezeket a CASCO biztositás miatt sem, úgyhogy abban az érintetlen állapotban van ahogy érte a kocc. Jelenleg a kocsi az egyik hivatalos Toyota szervizben van, oda vitettem az autómentővel, mert korábban már voltam náluk más ügyben, és hirtelen nem tudtam jobbat.
Ami azonban nagyobb gáz, sajnos nem tudom jól megfogalmazni, mert nem vagyok autósszaki, hogy a belső szerkezeti nyúlványa/tornya elég rendesen, úgy 5 cm-el sikban eltolódott/megdőlt jobbra az ütközés miatt, olyan mintha egy kicsit odébb dőltek volna, az illesztések sikja eltolódott volna vizszintesen kb. 5 cm-t, amit talán még padon kihuzatnak vissza az “erdeti helyére”??? Lehetséges ez? Mennyire komoly gond ez javitásilag?
Most jelenleg az a szitu hogy a Toyota intézi a biztositóval a dolgokat, hétfőn reggel megy ki a kárszakértő és gondolom a biztositő majd megad egy max árat, amit hajlandó lesz fizetni illetve gazdasági totálkárnak nyilványitja. A Toyota ügyintéző legalábbis ezt mondta hogy valszeg ez lesz, mivel az autó már 10 éves, nem érné meg a biztositónak fedezni a javitás költségeit CASCO alapon. Reális ez? Nem tudom mennyi most egy 10 éves Prius 2 eurotax értéke.
Tudom hogy majd hamarosan megtudom mennyi az annyi, mennyi lenne a Toyota árajánlata a javitásra (gondolom inkább teljes elemcserék lennének gyári új alkatrészekkel persze), mennyi lesz az elévülés miatti többletköltségem, stb. És persze azt is hogy hajlandó-e a biztositó egyáltalán a javitást fizetni vagy sem. Ez esetben gondolom kiszámolják mennyi az összeg amit felajánlanának nekem, levonva az önrészt meg a mittudomén mit.
A lényeg az, hogy én mindenképpen meg szeretném javittatni és mihamarabb az autót és kellene egy B terv hogy mi lesz ha esetleg totálkárosnak minősitik és a Toyotának valami irdatlan összeget kellene fizetnem a javitásért . Tudom hogy köztetek vannak szakértők meg ismerettségi körötök sokmindenben ezért is fordulnék tanácsért és segitségért hozzátok.
Szóval,
1. Kit/melyik szerelőt javasolnátok arra az esetre ha meg szeretném javittatni a kocsit, karosszériás+ért a Priushoz is, és pöpec munkát is csinál gyors határidővel, na meg árban sincs elszállva és használt alkatrészeket is tud beszerezni azonnal?
2. Ha a biztositó mégiscsak rábólintana a javitásra, viszont a Toyora árajánlatát nagyon sokallanám, ilyenkor mondhatom azt hogy bocsi, és inkább felveszem a biztositó által jóváhagyott javitási összeget, és máshol csináltatom meg a kocsit? Milyen következményei lehetnek ha ezt lépném meg? Nem nyerészkedni akarok természetesen, de elgondokodtató lehet ha például hatalmas végösszegi különbség lenne a Toyota árajánlata és mondjuk a szerelő emberbe közt akit javasolnátok.
Bocsi hogy nem igazán vagyok jártas a témában, és lehet hogy pár hülyeséget is kérdeztem is, de egy kicsit be vagyok pánikolva hogy mi lesz, na meg vissza akarom kapni mihamarabb javitva az én imádott trolimat. És persze azt is szeretném hogy ne vágjon át se a biztositó se a Toyota szerviz, se a javitó harmadik cég.
Előre is köszönöm a hozzászólásokat/javaslatokat hogy mit tegyek, akár itt is, de inkább privátban ha lehet.