Ezt már egyszer megnéztem, csak nem írtam fel
És tényleg, mi van ha 100 fok fölé melegszik a víz (pl elfelejti az ember, h reggel 7re beállította, de pl hétvégén 10ig alszik), mert ugye nincs gyújtás, nincs hűtőventillátor!? Vagy annyira nem jó a hatásfok, és sosem fog valamennyi fölé menni, annyi a veszteség, meg a közvetett kapcsolat (h nem belógatva, csak nekirakva van a fűtő) miatt?
Amúgy nálunk szerintem kb semmi értelme nincs állófűteni. Évente van pár nap/hét, amikor mínusz fok van, egyébként meg ~2 perc alatt a benzinmotor felmelegíti a hűtővizet üzemi hőmérsékletre. Megéri beruházni?
Szerintem megéri, mert nem csak minuszokban jó, hanem bármikor, amikor hideg van (szerintem 10 fok alatt már tuti jól jön), és fűteni kell, Te pedig meleg autóba ülsz, meleg autóval indulsz.
Az 1000-es Yarisnak kellett vagy 10-15 perc az üzem meleg hőmérséklethez...
Pont emiatt cseréltem asszony Peugeot 206 1.1 benzinesében termosztátot, mert 5-6 km alatt még csak 70-80fokos volt a víz. Csere után sem lett sokkal gyorsabb, de azért most már eléri ennyi km alatt a 90et a jelenlegi 10-15 fokban.
De a Prius tényleg gyorsabb még télen is. Egyszer régebben figyeltem -5 fok körül, h 1km után már 50-60 fok körül volt. De a fűtés 40foktól indul, az már 400m után megvolt.