Sziasztok!
Régi-új tag vagyok (bocs, ha bénázok a fórummal, még újratanulom), most 4 év szünet után egy Prius III-mal folytatnám toyotás pályafutásomat.
A gond az, hogy nincs hol kipróbálni a családdal egy ilyen autót. Statikus modellben ültünk még ősszel a budaörsi Reálszisztémában, jól elfértünk, de tesztautót nem találtam az Érdhez közeli 8 Toyota kereskedés egyikében sem, használt Prius meg nagyon ritkán van náluk (a múltkor pont lekéstem egyet). Budaörsön persze kipróbáltam az új hibrid Auris Touring Sportsot, de az max. 4 év múlva, használtan jönne szóba nálunk. Mielőtt vennék egy használt Prius III-at, azért megnézném, hogy öten (9, 11 és 15 éves gyerekek, feleség, plusz én, aki 110 kg körül vagyok) hogy mozog az autó, mennyire ül le, meg egyáltalán a feleségemnek sem ártana vezetni egyet, mert ő fog vele sokkal többet járni.
Próbáltam pár használtautós hirdetést is hívni, de ott a kereskedők mondták, hogy csak közvetlenül foglalózás, azaz komoly szándék esetén lehet vezetni az autót.
Szóval rögtön több kérdésem is lenne:
- Ebben a próbaútban tud-e valaki segíteni Érd környékén (mondjuk 50 km sugarú körben)?
- Ha próbaútra nincs mód, akkor azt is megköszönném, ha írnának olyanok, akik hasonló paraméterekkel (3 gyerek, megtermett apuka) használják az autót, és hogy milyen tapasztalatokat szereztek vele, mennyire élhető így. Pl. mit jelentenek a fenti családi paraméterek fogyasztásban (jórészt városban menne az autó, de a nagyszülőkhöz kb. két havonta beesik egy 2x300 km-es út, főként autópályán). A fenti terheléssel mennyire van rendben az autó autópályán? Általában GPS szerint 130-140-nel (tehát óra szerint 140-150) szoktunk közlekedni. Az új hibrid Auris teljesen rendben volt, elég jó hangszigetelése van az autónak.
- Érdekelne még, hogy ha meglesz a kiszemelt használt Prius, akkor hogy tudom leinformálni? Eddig odáig jutottam egy kedves kereskedői munkatárssal, hogy belföldön legalább egy email kell a tulajtól, amihez csatolva van a forgalmi szkennelt verziója, és a tulaj kijelenti, hogy az alvázszám alapján nekem kiadhatja az autó adatait. Ha a nepper a hirdetésben esetleg kiírja az alvázszámot, akkor elég a hirdetést elküldeni a kereskedésnek. Azt mondta, hogy külföldön lévő autónál el tud tekinteni a tulaj bevonásától, olyankor elég az alvázszám. Az első esetre van esetleg valakinek egyszerűbb megoldása, mert tartok tőle, hogy a belföldi eladó nem örülne, ha még neki kéne levelezgetnie?
- Sokat olvasni arról, hogy nagyon lopják a Priust. Ki milyen megoldást javasolna a III-ashoz? A Totalcar egyik Égésterében (ahol szegény Omm ellopott II-es Priusáról volt szó) elhangzott, hogy a Toyota Klubban van valami tuti recept. Ezt nyilván nem tennétek ki ide, úh. ha erről valaki írna nekem privátban, nagyon megköszönném, mert kicsit parázok, bár kertes házban lakom, saját garázzsal.
- A III-as Prius hasmagassága elvileg 16 cm, ami üresen elég kevés. A 15 vagy a 17 colos keréknél esetleg van valami eltérés a hasmagasságban (a 15-ös jóval ballonosabbnak néz ki, gondolom így nincs).
- A terhelhetőségnél -tól -ig-ot adnak meg az adatlapok. Jól tippelem, hogy minél fapadosabb a kivitel, minél kevesebb extra van benne, annál több terhet tud cipelni? Ez ugye a méreteink miatt nem mindegy.
- Tolatóradar csak abban a verzióban van, ahol a középkonzolon ott virít a képernyő?
Bocs, ha már a fentiek közül van, amit megválaszoltak korábban. Olyankor nyugodtan linkeljétek be nekem a megfelelő posztot. Nyugodtan írjatok direktben az email címemre.