És mi történt? A Prius meg se rándult rajta, ugye, mert annyira fejlett az elektronika?
Gondolkodtam rajta én is, hogy el kéne menni, de sajnos idén nem jött össze.
Azt nem mondhatnám, de bőven dolgozott az ABS meg dörmögött az ESP.
Amikor a csúszós körpályára úgy kell felhajtani, hogy a csúszós rész elérésekor padlógáz és kormányt koppig tekered a kanyar irányába, akkor bőven megröccen az autó
De jó ideig csúszott szépen az íven.
A tréning lényege alapvetően az, hogy kimozdítson a komfortzónádból, ellenőrzött körülmények között csússzon ki a kocsid.
A rántópad volt a legdurvább, simán megpördít, vagy tízszer rá kéne menni, hogy meg tudjam fogni, de csak egyszer volt rá lehetőség (de megdícsért az oktató, hogy jó volt a mozdulat, csak lassú).
Az elektronika is sokat számít persze, mert egy jó ESP-vel sokkal könnyebb kihozni az autót egy csúszós kanyarból, főleg, hogy a tréningen megtanították, hogy az elsőkerekesnél nem baj, ha elindul a hátulja, mert az "jó irányba megy", csak kormányozni kell és gázadással visszahúzni, a kanyar ívén tartani - mert, ha ilyenkor például elveszed a gázt, akkor nem tudod befolyásolni az autó mozgását.
Viszont, ha nem sikerül, és az autó megpördül, akkor rúgd a féket, mert mást már nem tehetsz. Sulykolták a fék megrúgását vészhelyzetben (törött autó gyakoribb mint a törött fékpedál ^^)
Másik nagyon fontos, a kormányzás, két kézzel fogod, 180 fokokat fordítasz, a legtöbb dologra elég (kivéve persze a nagyobb vészhelyzeteket...).