Egyszerűbben oldom meg:
a) Rövid megállásnál nyomok egy OFF-ot a szellőzésnek. A lámpa zöldre váltásakor meg a ventilátornak egy +t
és visszaáll az eredeti állapot.
b) Hosszabb megállásnál (pl. vasút) P, gyújtás le.
...
Azért nem így csinálom, mert a fűtést fent szeretném tartani közben.
OFF
Más szemszögből:
Az a bajom ezzel az "automata klímának" nevezett dologgal, hogy tulajdonképpen sok helyzetben nem azt csinálja, mint amit várnék tőle. (Eltekintve a fenti fogyasztáscsökkentő megoldásoktól is.)
Ennek az az eredménye, hogy állandóan állítgatni kell valamit, ami a Prius kijelzőjén pl. sokkal kényelmetlenebb, mint a jó öreg Corolla középkonzolán.
Nekem ezelőtt soha nem volt automata klímás autóm, de pár hónap alatt arra jutottam, hogy lehetne ezt sokkal jobban is csinálni, csak el kell szakadni a manuális rendszer logikájától.
Pl. a propeller fokozatok helyett teljesítmény fokozatokat használnék, sztem 3 féle elég is lenne, kicsi, közepes, nagy. Ezt kb. 2-10x kellene csak átállítani évente, de helyette most minden egyes autózáskor nyomkodnom kell a propellert. -5-ben induláskor kikapcs, hogy ne fagyjon le a lábam, pár perc múlva 2. vagy 3. pötty az automata mód helyett, hogy ne akarjon ezerrel fűteni.
Nyáron pedig ott van a fordított jelenség. Izzó kabinnal indulva, automata módban ezerrel fúj, tök jó, gyorsan szeretném ha jó idő lenne. De amikor már lehűlt a kabin akkor mi történik? Kis propeller fokozaton fúj ultra hideg levegőt. Hát én ebből sem kérek.
Gyorsabb levegőt kérek ami nem ultra hideg, hanem csak hideg. És hiába van napsütés érzékelő, semmit sem érzékelek belőle. A végeredmény ismét ugyanaz, nyomkodni kell.
Kár, hogy az elmúlt 20 évben nem sikerült ebbe az irányba elmozdulni. Nem hiszem el, hogy a vásárlók nagyobbik részének úgy jó az automatika, ahogy van és nem állítgatnak.