Jó alaposan külön kell választani a prius hajtóművét és az összes többi nyomatékváltót.
Itt a N állás semminek sem árt. Minden elem mindig fix kapcsolatban van. Nincsenek sem fékszalagok, sem lamellás tengelykapcsolók!
Egyetlen dolog van, amiért HOSSZAN nem praktikus állni N-ben, mert ahogy írtátok valóban csontra meríti az akkut, N-ben sem indítani, sem leállítani nem tud! Ugyanis éppen az MG1 villanymotor funkcióját iktatja ki, ami az indítást végzi, gurulásnál ellen nyomatékot tart az által, hogy töltést lehet levenni róla. Az akku teljes merülését mindenképpen el kell kerülni. Rá kell nézni a töltöttségre, ha jó, akkor lámpánál nyugodtan lehet állni N-ben. Sőt egyszer-egyszer gurulni is szoktam vele, amikor látom, hogy hosszú várás következik és vélhetően beindítaná a motort, amire odaérek, vagy motorfékkel nem gurulna el odáig. Ilyen pl nekem reggel van, van ugyanis visszaszámláló a lámpán. Ide, ha villannyal érkeznék az EV ellenére is indíthatná, ha fél töltés alól indulok a kocsival a háztól, mert ahhoz messze van, ha meg D-ben motor fékeznék nem érne el odáig.
Azt még vizsgálom, hogy a hajtómű végén lévő olajszivattyút mi hajtja, az egységből kimenő forgás, vagy valami más. Azt gondolom, hogy mindig forgatja, ha a hajtóműben bármi forog. Itt azt kell tudni, hogy az MG1 vagy az MG2 forgatja. Én az MG2-re tippelek, úgy pedig nem lehet gond az N-ben gurulással sem.
Én spec utálom, hogy kúszik, és nagyon bosszantónak tartom, hogy ezt a prius-nál bár lehetne, de menüből sem lehet kikapcsolni. Amcsik megszokták, ilyen lett ez is. Punktum.
Az ajtónyitáshoz meg:
Ha a smartkey egyébként működik, akkor elem rendben, bár nem nagy tétel, és nem is nagy mutatvány egy elem csere.
Vannak viszont olyan helyek, ahol nem működik gondolom interferencia miatt. Ezek pl. olyan helyek, ahol WIFI net van. Tudok például egy olyan "Mekit" ahol a parkolóban jellemzően nem működik.
Egyébként itt kell megemlíteni, hogy vigyázni kell a kódlopásra. Tudva azt, hogy ez így működik, akkor, ha nem megy egyből, akkor erre a két esetre kell gondolni. Nem érdemes sokszor próbálkozni, mert lehet direkt zavarják, hogy küldözgesd a kódod, hogy aztán majd elvigyék a gépet! szóval, csak óvatosan. Gombot egyszer, határozottan nyomni, ha megy, megy, ha nem nem. Jöhetnek az alternatív megoldások, pl kulcs, de ekkor belülről kell csukni az összes zárat! Vagy átállsz máshova és ott próbálkozol. Mondjuk ez a reggeli indulásra nem tud vonatkozni.