Ma reggel megtapasztaltam a hideg hibrid akku csökkent teljesítményét. Ill. pontosabban fogalmazva, az elektronika által lekorlátozott teljesítményt.
Elvittem a kisebbik gyerkőcöt 0. órára, -2 fok volt, kb. 4-5 km-re van a suli. Lassú fűtést állítottam be, a motor már bemelegedett valamennyire, de a kabin még csak langyosodott és az akku töltöttsége közben zöldre váltott. A sulitól be a városba van egy hosszú egyenes szakasz, ahol elkezdtem előzni valami hosszú járművet, kb. 60-al vagy kicsivel lassabban ment előttem. A szokásos gázt adtam és vártam a szokásos meglódulást, de helyette egy a szokásostól nagyobb motor felbőgés történt egy kisebb gyorsulással párosulva. A kijelző mutatta, hogy az akku is besegít, csak éppen nem sokat. Teljesen olyan volt az érzés, mint amikor csak az első kék csíknyi töltöttség van üzemmeleg akkuval.
Aztán kicsit később, amikor már meleg volt a kabin is és feltehetően az akku is kicsit felmelegedett, visszatért a relatív kis fordulatszám melletti jó gyosulás.
Nagyon odafigyel az elektronika, hogy hosszú legyen az akku élettartama.