Pontot tettem a kis akku cserére, ugyanis írtam már itt, hogy a kis 12 volt-os akkum feszültsége állandó 10 volt körül van, persze hiba jelenség nem volt és nem is lett mai napig se, de gondoltam jön a tél, nem sokáig húzza, utolsó mérésnél 9,6-ot irt a fedcomp
Megkérdeztem a szervizet és 40 pár ezer+áfát mondtak
, soknak tartottam, így elkezdtem utánaolvasgatni külföldi fórumokon, írtam is nemrég, hogy miket ajánl a német wikipedia. Vásárlás előtt viszont kipróbáltam szintén német oldalon irt javaslatot, miszerint ha azt akarjuk hogy kibírjon akár 8+ évet a priusba az akku, akkor igenis töltsünk utána vizet és néha tegyük töltőre. Címkéje ugyan nem javasolja, sőt tiltja az után töltést, de a kupakok alá nézve nem értem mért is, mert 6 cellából 5 tök száraz volt felül, a 6. meg picit nedves, de abból is hiányzott, gondoltam lehet késő de 1 próbát megér, de sajna nem javított már, ugyan olyan feszültségen dolgozott továbbra is. Végül pedig elkezdtem utána járni mennyiért is lehet beszerezni az ajánlott típusokat, varta közel 20 eft, bosch szintén közel 20, banner pedig 1 ezressel olcsóbb, ezek debreceni árak, Pesten azért 1-2 ezerrel olcsóbbak, de végül olyan akku-ra bukkantam hogy "JÁSZ" akku, ami eredetileg ez a fajta DELKOR, vmi koreai cucc, állítólag jóféle, kíváncsi leszek, jelenleg üzemelés (15 eft)
Ja annyi van még a nem gyári akkukkal, mert ezek ilyen kiszellőzős akkuk, mivel beltérbe vannak és a gyári kis pipa ami passzol a gyáriba, az nem jó a többi márkának a szellőzőjéhez, ill két szellőző lyuk is van rajtuk, de ezeket kaptam az újhoz, így az 1ik oldalt ledugóztam, másiknál meg lecseréltem a pipát.
Szóval akinek még jó a feszültsége, annak "ajánlom", hogy nézze meg a víz szintet benne a "S46B24R" típusú akkunál, címkét le kell szedni és alatt átlátszó fedél van.
~2 hét múlva szerviz, végül Eneos sustina 5w30-as olajat választottam.