Másik téma a mikor segít be a villanymotor?
Kicsit keressetek rá a rendszer működésére a neten. Ezer és egy szemléletesebbnél szemléletesebb animáció van már.
Autópálya tempónál az MG1 villanymotor inkább már csak az áttételi arányt állítja be, vagyis, hogy a motor milyen gyorsító áttételen keresztül hajtsa a MG2-vel együtt a kerekeket. A rendszer egy bizonyos töltöttségi állapot körül tartja aksit, ehhez az MG2-t hol motorként, hol generátorként használja. Ezért villódzik a nyíl, hol az aksi felé, hol az aksiból. Bár egyes leírások arról is beszélnek, ha meg van a szükséges töltöttségi szint (ami véletlenül sem a tele állapot, mert akkor hová tenné az esetlegesen jelentkező plusszt) Szóval a bolygómű, mint nyomatékosztó a motor egyrészt közvetlenül hajt a kerék felé, ami energia az áttételmódosítás miatt az MG1-en termelődik közvetlenül vissza van csatolva (persze szabályozva) az MG2-re. Így valósul meg a motor erő 100 %-os kerékre jutása.
Erre mondjuk én azt szoktam mondani, hogy meg az összes többi állapot. Mert ugye itt fokozatok nincsenek, rengeteg állapota van a rendszernek, különböző fordulatokkal.
Van valahol egy remek diagramom, potméterszerűen lehet húzgálni az egyes egységek fordultát, az animáció úgy forgatja a fogaskerekeket. Minden remekül látszik.
Csak találjam meg valamikor.