Hm, ezt nem tudtam. Most jön az a rész, hogy "bezzeg a Carinámnál..."
Akkor én is elmondom a véleményem:
Ha AUTO állásban van, ahogy én is szoktam rendszerint használni (igaz jellemzően kikapcsolt klímával), akkor, mint ahogy írtátok is mindent szabályoz magának, az irányokat, ventisebességet, hőmérsékletet, stb.
A hangsúly az irányon lesz, ugyanis, mint minden toyotánál a középső rostély nem temperált, ergo egy az egyben kinti levegő jön be rajta. Ennek meg vannak az előnyei, hátrányai, van, aki szereti, van, aki nem, ez ilyen és biztosak lehetünk benne, ismerve a japókat, hogy nem véletlenül.
Az irány sorrendet természetesen a lehető leggyorsabb, legegyenletesebb hőmérséklet elérés "motiválja". Ezért lábtérrel kezd, majd vált szélvédő+lábra, vagy műszerfal+ lábra. A műszerfal+ láb állásnál irtó sok időt tölt, és ez után vált majd "csak műszerfal" rostélyra. Itt jön a turpisság, mert ugye a középsőkön csak a hidegen nyomja be, ráadásul közel az ember arcához, tehát azonos hőmérsékleti állásnál elkezdi azt érezni, hogy mintha hideg lenne. Annyi lehet, hogy a hőmérséklet szabályozási ciklusa elég lassú, ezért hagyhatja leesni a hőmérsékletet ennyire.
Aztán arról, hogy miért gondolhatjátok még azt, hogy mindig automta a rendszer:
Nem tudom, hogy az EU-s változatnál van -e, de elvileg páratartalmat is figyel a rendszer egy érzékelővel, ez mindenféleképpen befolyásolhatja a beállított értékeket, feltéve, hogy a mieinkben is benne van.
Szintén nem szabad elfelejteni, hogy hibrid rendszer lévén nagy jelentősége van az aksik élettartama szempontjából az akkuk megfelelő temperálásnak. Az ehhez szükséges levegőt az utastérből veszi, de annak már a hőmérsékletén változtatni nem tud, max az akku csomag ventilátorának fordulatát változtatni.
Ergo teljesen valószerű, hogy ha az elektronika úgy érzi, hogy szükséges, akkor akár beleszól az utastérben beállított hőmérsékletbe is.
Ezeket gondlom erről a témáról. Megjegyzem a jelenséggel én is találkoztam, és minden esetben azt tapasztaltam, hogy min 1-1,5 ó autópálya kell hozzá, illetve rápillantva a rostély állásra mindig a műszarfalra irányított volt.