Ez azért így már nem teljesen igaz, mármint az a 8 fok. De mindenki akkor cseréli, amikor akarja. Nálam már két hete nyári van fent. A hőmérséklethez való passzítás már túlhaladta a kor, de azt kézséggel elismerem, hogy általában lehet viszonyulni hozzá, de nem szentírás.
Nos, én ezzel azért nem értek egyet.
Azon persze lehet vitatkozni, hogy 7, vagy 8 fok, de tekintve, hogy reggel 5 fok van délután meg 20, így talán ezen nincs sok értelme küzdeni.
Annyit kell csak tudni, hogy a téli gumi alapvető tulajdonsága, hogy rugalmas lamellákkal rendelkezik, illetve nagyobb térfogatú elvezető árkok vannak rajta. Bár ez utóbbi a mai nyári gumiknál már igencsak kérdéses.
Engem pár dolog vezérel csak, amikor oda jutok, hogy lecserélem.
1. Mivel magam csinálom egy átvizsgálással együtt, rühellem, ha hideg van és lefagy a kezem közben. Fázva nem lehet tisztességes munkát végezni, illetve annyit megint csak nem ér, hogy beteg legyen miatta az ember.
2. Nagyon mérges lennék, ha az egész télen fenn lévő téli gumit hamar ledobnám és esetleg egy márciusi egynapos lehülés esetleg egy egynapos hó (ami azért benne van a pakliban) miatt nekiszánkózom az előttem lévőnek a már nyári gumival. Ennyire nem kell aggódni a téli gumikért. Vezéreljen az, hogy ha nem csinálsz vele semmit akkor is max. 4 tél az élettartama. Nekem még nem volt olyan téli gumim, amit azért kellett kidobni, mert elkopott. Az összes elöregedett, azért lett kukás. Így nem sz..rok be, ha esetleg egy hetet, de akár egy hónapot is megy 20 fokban! Bőven kibírja és van védelem a természet ilyen tréfája ellen. Bármilyen kis karosszéria munka drágább, a többi idegeskedésről nem is beszélve.
Úgyhogy, ez nekem így kerek, én továbbra is így járok majd el.