A másik téma, merőben eltér az előzőtől.
Biztosan ismeritek, esetleg használjátok a
www.spritmonitor.de oldalt. aki nem annak elmondom, hogy itt lehet vezetni minden a kocsin felmerült költséget későbbi kiértékelésekhez. Természetesen a fogyasztásra van kihegyezve a dolog. Szerintem nagyon hasznos, és jó dolog, magam is használom.
Azt gondolom tudjátok, hogy hivatalosan a prius tankja 45 l, illetve azt hogy elég speciális tankja, vagy inkább üzemanyag rendszere van. Van egy külső fém tank, azon belül egy gumi tartály, ami a benne lévő benzinnel együtt igyekszik változtatni a térfogatát. Teszi ezt azért, hogy az üzemanyag minél kisebb felületen érintkezzen a tartályban lévő levegővel ezzel is csökkentve a párolgást. No, nem is ez a lényeg, hanem hogy azt mondják, hogy a belső gumitartály miatt télen -10 fok alatt előfordulhat, hogy kevesebbet lehet betankolni, merevebbé válik nem tágul annyit. OK
Van ám egy kis okosság is a gumitágulást elősegítendő, ugyanis, amikor a pisztolyt betesszük a tankba, ott egy gumiajak teljesen körbefogja a cső végét (istenem és a nők nem értik miért szeretjük az autónkat
) ezzel a bejutó üzemanyag nyomás alá helyezi a lufit ezzel segítve a gyorsabb térfogat visszanyerést. Persze ez a nyomás határolt azért!
Aztán van az a szinte mindenféle toyota használati utasításban szereplő sor, hogy lehetőleg 1/4 alá ne engedjük az üzemanyag szintet. sőt "minden körülmények közt" kerüljük a teljes kiürülést. Ez is OK.
Egyébként ez azért is fontosabb, mint más típusnál, mert itt a lufi miatt a szivattyú egy külön kis térben van, ami össze van kötve a lufi aljával. Közlekedő edényt képezve. Ergo sokkal könnyebben előfordulhat, hogy levegőt kap be a szivattyú. De kevés benzinnél a hűtése is rosszabb a hagyományos rendszerekhez képest is.
Aztán OK még az is, hogy a prius aktív szénszűrője az üzemanyagtankra van szerelve és egy cső és szelep rendszer biztosítja azt, hogy teletankoláskor a pisztolyt lekapcsolja a hamarabb felérő benzin oszlop, még mielőtt a szénszűrő megúszna benzinnel. Ergo különösen fontos, hogy az ember ne tankolja agyig a kocsit, csak az első kattanásig, mert beinduláskor megfelelő üzemállapotban regenerálja a szénszűrőt a fojtó szelep alá van bekötve, ide engedné be a normál esetben benzingőzt. No, de ha a szűrő benzinben úszik akkor azt szipkázza be!!!
Azt képzeljétek még el, hogy a kocsi rendszeresen teszteli ezt a benzinnel valameddig lévő gumilufit. Mégpedig úgy, hogy leálláskor levákuumozza a lufi és a külső fém tartály közti teret, és figyeli a nyomás esést!!!!
Néha hallani is bizonyos idő után, hogy sziszeg egyet. Ez a teszt vége.
No, ezeket mind adjátok össze, értékeljétek és most jön a sokk:
Nézegettem priusos testvéreimet az előbb nevezett oldalon és bizony akadnak köztük, jó, vagy rossz értelemben elvetemült emberek. Esetenként bevallják, hogy plussz kannát használnak.
Aztán leírják, hogy a villogó utolsó szintjelző lámpával még 50-200 km is megtehető!!! Ez a megfelelő beírt átlag fogyikból visszakalkulálva azt jelenti, hogy, amikor el kezd villogni, akkor min. 3,5-4 liter benzin van még.
Gondoltam én erre, nagy cucc,a gyár nem bízza a véletlenre, megmondta ugyan a "parasztnak", hogy ne engedje 1/4 alá, de csak az a tuti, ha az utolsó jel alatt meghagyják azt a negyed tankot.
Mondjuk én már láttam a kocsit alulról és fel is tűnt, hogy a carina 60 l-es tankja nem sokkal nagyobb. Naja, mert ez is majdnem akkora!!!
No, de ha ez még nem lenne elég, miután azzal szórakoznak, hogy villogó lámpával mennyit mennek még és repkednek a 150-170 km-ek ezek után plussz kanna felhasználása nélkül asszem 58 l-t préseltek bele. Persze leírják, hogy hány liternél kattan a piszoly, de 3-3,5 liter megy még bele onnan. (plussz a kanna, ha van!)
Ezzel aztán futnak 1400-1600 km-eket!
Nos, engem kiütött ez a dolog.
Ti mit szóltok hozzá?
Érdekes???