A prius filozófiáját ismerve, nem hinném. Mivel a motor nem egy erősen igénybevett darab (viszonylag alacsony fordulat, nem durva dinamikus terhelés a hibrid rendszer miatt), szerintem nem kell bele extra olaj, kicsi a karbantartási igénye, és végsősoron olcsó az időszakos szerviz. Legalábbis a 2-es prius alapján én erre következtetek.
szerintem meg a sok hidegindítás, és rövid járat miatt, -nomeg mert vékony olajjal kevesebbet fogyaszt- "spéci" 0w20 olaj kell bele.
Mickey fehér luxus-trolijába is az került.
szerintem nem kell annyira túlmisztifikálni ezt a vékony olaj dolgot; közel tíz éves konstrukciójú motorok is vígan mennek 20-as olajjal, és már nem kerül horror árba.
fékfolyadékból gondolom 1liter elég dot5.1 féléből, ami megint nem óriási kiadás max 3évente.
hűtőfolyadék lehet esetleg egy picit több, mint a hagyományos motoroknál,m a villanymotort is hűtik valamivel. szeritnem ez sem óriási kiadás.
üzemanyag meg kevesebb kell bele,m takarékosabb autó
Nincs sok hidegindítás, indulás után addig nem áll le a motor, amíg be nem melegszik.
Hűtőfolyadék külön van a motorra és az elektromos rendszerre (inverter, villanymotor, ...), az elektromos rendszerét tudtommal majd 160e-nél kell cserélni.
Ezt látom kritikusnak az itthoni szervizeknél: Nem vagyok biztos abban, hogy egyáltalán tudják-e mit töltsenek csere esetén az elektromos rendszerbe, valamit a bolygóműbe, és van-e nekik olyan lötyijük. Van ezekről valami infó?