Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3377591 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1275 Dátum: 2009.03.12 23:09:46 »
Azért egy robotizált kéziváltó és egy fokozatmentes váltó nem említhető egy lapon.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1276 Dátum: 2009.03.12 23:43:03 »
Azért egy robotizált kéziváltó és egy fokozatmentes váltó nem említhető egy lapon.

Ha azt nézzük, hogy milyen tennivalókat vesz le a válladról, akkor igen. Kifinomultságát tekintve tiszta sor, hogy nem. Abban már a hagyományos bolygóműves automaták is messze überelik az MMT-t.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1277 Dátum: 2009.03.13 09:20:45 »
Ez igaz!-mármint,h meg kell tanulni vezetni! A lámpás startod negatívuma adódhat abból is,h az akksik félig,vagy még inkább merült állapotban voltak!
Sajnos az akksik nem voltak lemerülve, sőt! Egyetlen egyszer világított kéken az akksi ikon (kb 80% töltöttség), mindvégig folyamatosan zöldet mutatott (100% töltöttség). Biztos, hogy nem voltak lemerülve. Ketten ültünk az autóban, csomag nulla. Mondom, ezért csodálkoztam az indulási lomhaságon.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1278 Dátum: 2009.03.13 09:26:28 »
Ha jól tudom, nem DSG (dupla kuplungos robotizált) váltó van benne, hanem CVT (fokozatmentes automata).
Minden esetre, Isteni! Komolyan mondom, nem is értem, miért gyártanak még kézi váltókat... hihetetlenül jó - és van rajta sport üzemmód is. Állati. Csak ilyet szabadna gyártani  :eek:  :clap: :szemez:

Ebben egyetértek, én a kézi váltókat simán a sportkocsikba "száműzném"  :yes: !

Amúgy a CVT-nél jobban kedvelem a hagyományos, tehát sebességfokozatokkal rendelkező automata váltókat. Nem tetszik ugyanis a CVT-nek az a "szokása", hogy ha padlógázzal gyorsítasz, akkor amíg a pedált padlón tartod, addig a váltó végig olyan áttételt használ, hogy a motor közel maximális fordulatszámon dolgozzon. Így adódhatnak olyan "finomságok", hogy pl. egy kocsisor előzése során (mondjuk országúton) a motor végig, folyamatosan 6500-on dalol  :wacko: ... Na, ez nekem az idegeimre menne. Márpedig máshogy nem érhető el maximális gyorsulás a CVT váltóval szerelet autók esetében. Ezért szeretem jobban a "sima" automatát.

Mostmár értem miért írod ezt. A Honda Civic Hibrid-ben lévő fokozatmentes autómata váltó/motor párosítás egész más, mint a Priusban. Igazad van, az általad leírt jelenség a Priusban előjön - egy komoly előzésnél valóban hangosan felpördül, és folyamatosan ott pörög a motor, míg le nem lassulok újra. A Hondában ez nem így van - ott is fokozatmentes a váltó, de nem pörög maximumon végig.

Előbb a Hondát próbáltam, majd rá 2 hétre a Prius-t, előttük még nem ismertem a fokozatmentes autómatát - tehát akkor még, amikor reagáltál a Hondás jelzésemre, nem is éreztem kritikusnak amit írtál. Most a Prius-ban tapasztaltak után, azt kell, hogy mondjam, hogy van abban valami, amit írsz - és ez a Priusnál tényleg nagyon előjön.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1279 Dátum: 2009.03.13 09:27:58 »
Azért egy robotizált kéziváltó és egy fokozatmentes váltó nem említhető egy lapon.
Részletezzétek. Kíváncsi vagyok. Mondjuk főleg ebben a hármasban:
sima autómata váltó - robotizált váltó - fokozatmentes autómata váltó
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.13 09:29:32 írta robi »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1280 Dátum: 2009.03.13 09:53:27 »
A robotizált kézi váltó (Toyotánál MMT néven fut) egy teljesen hagyományos kézi váltó, a különbség annyi, hogy a kuplungot egy villanymotor kezeli. Mint anno a hikomat... Váltáskor érezhetően bólint, ránt az autó. A normál automata ennél finomabb, de némi bólintás ott is van, amikor fokozatot vált. Ez főleg a 10 évnél régebbi konstrukciókra igaz, a mostaniak azért jobbak. Az igazi prémium érzetet adó váltó, a fokozatmentes. Ebből több féle is van, a Priusban pl. egy változó áttételű szerkezet van, ami szinte egy biciklilánchoz hasonló szerkezet. Olyan, mintha állandóan változna az átmérője. Ezeknél a váltóknál nincs se bólintás, se rángatás váltáskor, mert igazából nincs is váltás.

Úgy lehetne jellemezni ezeket, hogy az MMT-t egy 5-ből 3-as sofőr, a normál automatát egy 5-ből 4-es, míg a fokozatmentes váltóval szerelt autót egy 5-ből 5-ös képességű sofőr vezeti.
 ;)

Remélem nem felvágás, hogy ezeket tudom.
Hú, ez jól esett.
 :devil: :devil: :devil: :devil:
Én kérek elnézést.
 :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1281 Dátum: 2009.03.13 10:00:03 »
Remélem nem felvágás, hogy ezeket tudom.
Á dehogy  :flowers: De más ismerünk  :wub:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1282 Dátum: 2009.03.13 10:01:30 »
A robotizált kézi váltó (Toyotánál MMT néven fut) egy teljesen hagyományos kézi váltó, a különbség annyi, hogy a kuplungot egy villanymotor kezeli.
A sebességfogozatokat akkor mégis kézzel kell folyamatosan berakni, mint a kézinél? Tehát csak a kuplungolást spórolom meg?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1283 Dátum: 2009.03.13 10:04:37 »
2 állása van: egy automata, ilyenkor Ő csinál mindent és egy kézi mód, ilyenkor +/- irányban lehet váltogatni, itt max visszaváltásnál segít, ha pl. lassítasz, megállsz. Ilyenkor nem hagyja, hogy mondjuk ötödikből indulj a lámpánál.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1284 Dátum: 2009.03.13 10:08:49 »
2 állása van: egy automata, ilyenkor Ő csinál mindent és egy kézi mód, ilyenkor +/- irányban lehet váltogatni, itt max visszaváltásnál segít, ha pl. lassítasz, megállsz. Ilyenkor nem hagyja, hogy mondjuk ötödikből indulj a lámpánál.
Áááá! Akkor a Smart ForTwo-ban is, amit 2 hétig vezettem néhány évvel ezelőtt is ilyen volt. Annak is pont ugyanígy két módja volt: A és +/-, a módot a bütyök oldalán található nyomógombbal lehetett kiválasztani, az épp érvényben lévő állapot a műszerfal LCD kijelzőjén volt látható. Az is tetszett, egyébként, az volt az első autómata, amit valaha vezettem - akkor szerettem bele az autómatába.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.13 10:10:41 írta robi »

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1285 Dátum: 2009.03.13 10:11:34 »
Fontos: ez NEM automata!
Se technikailag, se "élményben".

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1286 Dátum: 2009.03.13 10:13:15 »
Fontos: ez NEM automata!
Se technikailag, se "élményben".
Ott van az má'

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1287 Dátum: 2009.03.13 16:06:44 »
A Prius is bolygóműves nemdebár?
(Mintha a Nissan Micra-nál lett volna ilyen acélszalagos megoldás.)

Ezzel szemben a a Prius:
http://www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission



sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1288 Dátum: 2009.03.13 16:14:33 »
A Prius is bolygóműves nemdebár?
(Mintha a Nissan Micra-nál lett volna ilyen acélszalagos megoldás.)


A legelső fokozatmentes automata váltó (szíjas) a DAF 66, később Volvo 66-os típusban volt, illetve nagyobb szériában a 340-es Volvoban. A Priusban meg egy egyszerű bolygómű van, így működik.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1289 Dátum: 2009.03.13 16:27:54 »
A Prius is bolygóműves nemdebár?
(Mintha a Nissan Micra-nál lett volna ilyen acélszalagos megoldás.)


A legelső fokozatmentes automata váltó (szíjas) a DAF 66, később Volvo 66-os típusban volt, illetve nagyobb szériában a 340-es Volvoban. A Priusban meg egy egyszerű bolygómű van, így működik.

Ok :) Ezaz, jól tudtam  :flowers: (csak mert nekem is ilyen van  benne, talán kicsit nagyobban)