A robotizált kézi váltó (Toyotánál MMT néven fut) egy teljesen hagyományos kézi váltó, a különbség annyi, hogy a kuplungot egy villanymotor kezeli. Mint anno a hikomat... Váltáskor érezhetően bólint, ránt az autó. A normál automata ennél finomabb, de némi bólintás ott is van, amikor fokozatot vált. Ez főleg a 10 évnél régebbi konstrukciókra igaz, a mostaniak azért jobbak. Az igazi prémium érzetet adó váltó, a fokozatmentes. Ebből több féle is van, a Priusban pl. egy változó áttételű szerkezet van, ami szinte egy biciklilánchoz hasonló szerkezet. Olyan, mintha állandóan változna az átmérője. Ezeknél a váltóknál nincs se bólintás, se rángatás váltáskor, mert igazából nincs is váltás.
Úgy lehetne jellemezni ezeket, hogy az MMT-t egy 5-ből 3-as sofőr, a normál automatát egy 5-ből 4-es, míg a fokozatmentes váltóval szerelt autót egy 5-ből 5-ös képességű sofőr vezeti.
Remélem nem felvágás, hogy ezeket tudom.
Hú, ez jól esett.
Én kérek elnézést.