Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3434376 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #660 Dátum: 2007.01.29 12:32:43 »
Ennyit arról, hogy van-e jelene és jövõje a Hybrid technikának.
És egy kicsit arról is, hogy a németek miért ágálnak ellene annyira.
(Ha nem lenne Honda, Toyota széria hybrid, akkor gondolom egyszerûen rávágnák, hogy a 120gramm kivitelezhetetlen...)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #661 Dátum: 2007.01.29 12:50:28 »
Ez ugye az átlagos CO eregetési értékre vonatkozik? Mármint amit a Toyotánál kombináltal jelölnek? Mert az elég érdekes lenne, ugyanis a Yaris 1 literes mocija is fölötte van, az ennél nagyobb mocik meg végig. A Prius is csak kicsivel van alatt a 104-es értékkel. Szal egyedül az 1.4 D4D, meg a 2 D4D tudja ezt az értéket ORSZÁGÚTON. 2012 messze van, de addigra akkor az összes kocsiban le kellene cserélni a mocit, ami Toyota léptékkel nem kis dolog lenne, mert ugye tudjuk, hogy hány évig adták pl az 1.4VVT-i benyás mocit, és még adni is fogják. Szal sztem 2000-es benzines mocinál még elérhetõ érték ez az érték, de felette akkor nem lehet kapni majd semmit, vagy mondjuk lesz egy 3000-es V6-os Lexus-od 150 pacival, hogy hozza az értékeket  :szomoru:
Laco 73 :D

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk...
« Válasz #662 Dátum: 2007.01.29 23:05:27 »
Idézetet írta: "KLaco"
Ez ugye az átlagos CO eregetési értékre vonatkozik? Mármint amit a Toyotánál kombináltal jelölnek? Mert az elég érdekes lenne, ugyanis a Yaris 1 literes mocija is fölötte van, az ennél nagyobb mocik meg végig. A Prius is csak kicsivel van alatt a 104-es értékkel. Szal egyedül az 1.4 D4D, meg a 2 D4D tudja ezt az értéket ORSZÁGÚTON. 2012 messze van, de addigra akkor az összes kocsiban le kellene cserélni a mocit, ami Toyota léptékkel nem kis dolog lenne, mert ugye tudjuk, hogy hány évig adták pl az 1.4VVT-i benyás mocit, és még adni is fogják. Szal sztem 2000-es benzines mocinál még elérhetõ érték ez az érték, de felette akkor nem lehet kapni majd semmit, vagy mondjuk lesz egy 3000-es V6-os Lexus-od 150 pacival, hogy hozza az értékeket  :szomoru:

Hát, KLaco! Pont te magad világítottál rá, hogyan: a 3000-es Lexus majd 150 lovat fog produkálni...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #663 Dátum: 2007.01.30 10:34:43 »
Idézetet írta: "Misi"
Ennyit arról, hogy van-e jelene és jövõje a Hybrid technikának.
És egy kicsit arról is, hogy a németek miért ágálnak ellene annyira.
(Ha nem lenne Honda, Toyota széria hybrid, akkor gondolom egyszerûen rávágnák, hogy a 120gramm kivitelezhetetlen...)


Ez az EU-célkitûzés teljesen irreális  :szomoru: ! Nem csoda, hogy ki vannak akadva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #664 Dátum: 2007.01.30 11:57:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Ennyit arról, hogy van-e jelene és jövõje a Hybrid technikának.
És egy kicsit arról is, hogy a németek miért ágálnak ellene annyira.
(Ha nem lenne Honda, Toyota széria hybrid, akkor gondolom egyszerûen rávágnák, hogy a 120gramm kivitelezhetetlen...)


Ez az EU-célkitûzés teljesen irreális  :szomoru: ! Nem csoda, hogy ki vannak akadva.


Pont ezt mondták a teherautómotor gyártók a különbözõ Eur elõírásokra, és most kiderült, hogy még  az Euro 5 felételeit is tudják teljesíteni adalékolás, meg varázslatok nélkül

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #665 Dátum: 2007.01.30 12:12:28 »
Amúgy egyetértek, hogy csökkenteni kellene a károsanyag kibocsátást, csak nem így. Elõször is ki kellene vonni a forgalomból az összes Kamaz, Zil, IFA, stb csodajárgányokat, amik 1 méteren több CO-t dobnak a levegõbe, mint más kocsi 1km-en. Ráadásul ezekkel közlekednek elég sokat helyileg, városokban. Persze azt aláírom, hogy a személyautóknál is csökkenteni kéne, de ne ennyire keményen. Inkább a részecskeszûrõvel foglalkozzunk. Amúgy meg mire megy az EU ezzel, miközben Amcsiban, meg Kínában magasról tesznek az egészre, márpedig a föld globális, szal ha mindenki nem gondolkodik egyformán a környezetvédelemrõl, pár éven belül lakhatatlan lesz a föld  :szomoru:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #666 Dátum: 2007.01.30 13:36:08 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Ennyit arról, hogy van-e jelene és jövõje a Hybrid technikának.
És egy kicsit arról is, hogy a németek miért ágálnak ellene annyira.
(Ha nem lenne Honda, Toyota széria hybrid, akkor gondolom egyszerûen rávágnák, hogy a 120gramm kivitelezhetetlen...)


Ez az EU-célkitûzés teljesen irreális  :szomoru: ! Nem csoda, hogy ki vannak akadva.


Pont ezt mondták a teherautómotor gyártók a különbözõ Eur elõírásokra, és most kiderült, hogy még  az Euro 5 felételeit is tudják teljesíteni adalékolás, meg varázslatok nélkül


OK, de azt te is tudod, hogy hogyan keletkezik a CO2 a motorban. Azt egy bizonyos határ alá hogyan viszed le? Maximum úgy, ha nem építesz be egy bizonyos (nem túl nagy!) méret fölötti motort úgy egyáltalán  :szemforgat: ... nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én gyászolnám erõsen a nagy és erõs motorokat (pedig kis szerencsével valszeg megérem még azt a korszakot, amikor ezek eltûnnek). Nem tehetek róla, de ezeket számomra nem teljesen pótolná pl. egy teljesítményben ugyanannyit tudó hibrid. Lehet, hogy maradi vagyok  :roll: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #667 Dátum: 2007.01.30 13:38:21 »
Idézetet írta: "KLaco"
Amúgy meg mire megy az EU ezzel, miközben Amcsiban, meg Kínában magasról tesznek az egészre, márpedig a föld globális, szal ha mindenki nem gondolkodik egyformán a környezetvédelemrõl, pár éven belül lakhatatlan lesz a föld  :szomoru:


Az amikra azért ez így általánosítva nem igaz. Kínára sajnos annál inkább, és ez komoly és igencsak aktuális probléma - gyerekek, pár év múlva Kínában évi tízmilliós nagyságrendben adnak majd el új autókat, gondolkoztatok már azon, hogy ezek mennyi üzemanyagot fognak felzabálni (a környezetszennyezésrõl nem is beszélve) ??
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #668 Dátum: 2007.01.30 13:55:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az amikra azért ez így általánosítva nem igaz.
Miért, közben aláírták a Kioto-i egyezményt, lemaradtam?  :kacsint: Addig ne beszéljünk semmirõl.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #669 Dátum: 2007.01.30 15:42:09 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az amikra azért ez így általánosítva nem igaz.
Miért, közben aláírták a Kioto-i egyezményt, lemaradtam?  :kacsint: Addig ne beszéljünk semmirõl.


Ja bocs, azt hittem, gépjármûvek károsanyag-kibocsátásáról beszélgetünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #670 Dátum: 2007.01.30 16:30:14 »
Hát tudom, hogy kicsit off, de egyenlõre a gyárak sokkal többet bocsátanak ki, mint az autók, szal az ok, hogy az autók terén kezdenek rájönni a nagy USA-ban, hogy nem feltétlen az agyonkopott motorú 6000ccm-es autókat kellene használni. Lehet, hogy ha náluk is ugyanannyi lenne a benya ára, mint nálunk, akkor elgondolkodnának és tényleg kisebb ccm-es autókat vennének, vagy Priust még többet  :nagymosoly: Amúgy a cégnél ahol dolgozok, járnak ki az amerikai anyacéghez, és mesélnek dolgokat. 1 kinti kollega vett 1 Civic hibridet, valami 4,5litert fogyaszt neki  :10:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #671 Dátum: 2007.01.30 17:03:49 »
Idézetet írta: "KLaco"
Hát tudom, hogy kicsit off, de egyenlõre a gyárak sokkal többet bocsátanak ki, mint az autók, szal az ok, hogy az autók terén kezdenek rájönni a nagy USA-ban, hogy nem feltétlen az agyonkopott motorú 6000ccm-es autókat kellene használni. Lehet, hogy ha náluk is ugyanannyi lenne a benya ára, mint nálunk, akkor elgondolkodnának és tényleg kisebb ccm-es autókat vennének, vagy Priust még többet  :nagymosoly: Amúgy a cégnél ahol dolgozok, járnak ki az amerikai anyacéghez, és mesélnek dolgokat. 1 kinti kollega vett 1 Civic hibridet, valami 4,5litert fogyaszt neki  :10:


Nézd, az amik hozzáállása az autóhoz más, mint a miénk. Nehéz ezt itteni fejjel megérteni. Ott az nem szó, hogy kocsid van. Alap dolog (minden USA polgárra 1.5 autó jut). Néhány megszállottat leszámítva, az embereknek az autó ott használati eszköz, amit könnyen meg tudnak maguknak engedni és könnyen fenn tudnak tartani. És elsõsorban kényelmet meg helyet várnak el tõle. Ez is, és az autós múltjuk is arra predesztinálja õket, hogy nagy kocsikkal járjanak (mármint a mi fogalmaink szerint nagy kocsikkal).

Igen, a hibrid szerintem szép jövõ elõtt áll az USA-ban - de túlnyomóan abban a néhány államban (fõleg Kaliforniában), ahol szigorúak az emissziós normák. A többi helyen csak akkor fog áttörni, ha az üzemanyag ára durván megemelkedik. Mindenesetre az biztos, hogy a Toyota jól teszi, ha hamarosan minden modelljébõl kínála majd ott hibrid kivitelt, mert lesz rá kereslet.

És ami a szétkopott 6000-es autókat illeti... sokkal kevesebb ócska autó van ott forgalomban, mint pl. nálunk. Nincs rájuk szükség, mert még a mi viszonylatunkban nem túl öreg autókat is fillérekért kapod meg használtan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

baru

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
Beszélgessünk...
« Válasz #672 Dátum: 2007.01.30 20:16:48 »
A katalizátor-gyártás nagymértékû környezetszennyezéssel jár, a benne felhasznált anyagok bányászata révén.
Az emissziót csökkenti, de a háttéripara szennyez. És a folyamat elejétõl kéne nézni, csak ezt nem verik nagydobra. A hidrogéncellával is ez a helyzet, meg a hibrid-akkuval is, ha jól tudom. Szóval a zéró emisszió itt kezdõdik, és a megsemmisítésnél ér véget.
A CO2-kibocsátás nem csak a kipufogógázok sara, sokkal inkább az ipar egészéé. És Klaco jól mondja, Kína meg a többi egyre többet pöfékel. Nem azon a néhány tíz grammon múlik, amit Európában le akarnak faragni.
Az meg hülyeség, hogy a Porsche magára veszi. Az a rengeteg Porsche, amit eladnak, ezentúl kevésbé fogja szennyezni a levegõt, ez rettenetesen sokat számít.  :crazy: Nem telik nekik a kocsinkénti 21e eurós eredménybõl a fejlesztésre?  Haha. De telik, csak az árát valami távoli vidék élõvilága fizeti majd meg, ahol szerencsétlenségükre nikkelbányát nyitnak, vagy hasonlót. :robbanfej: Valakinek b. szta a csõrét a nagy stuttgarti suska, lehet, hogy csak ennyi.  :ordog:
Yaris Blue Ice 1.0

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #673 Dátum: 2007.01.30 20:28:28 »
Idézetet írta: "baru"
A katalizátor-gyártás nagymértékû környezetszennyezéssel jár, a benne felhasznált anyagok bányászata révén.
Az emissziót csökkenti, de a háttéripara szennyez. És a folyamat elejétõl kéne nézni, csak ezt nem verik nagydobra. A hidrogéncellával is ez a helyzet, meg a hibrid-akkuval is, ha jól tudom. Szóval a zéró emisszió itt kezdõdik, és a megsemmisítésnél ér véget.
A CO2-kibocsátás nem csak a kipufogógázok sara, sokkal inkább az ipar egészéé. És Klaco jól mondja, Kína meg a többi egyre többet pöfékel. Nem azon a néhány tíz grammon múlik, amit Európában le akarnak faragni.
Az meg hülyeség, hogy a Porsche magára veszi. Az a rengeteg Porsche, amit eladnak, ezentúl kevésbé fogja szennyezni a levegõt, ez rettenetesen sokat számít.  :crazy: Nem telik nekik a kocsinkénti 21e eurós eredménybõl a fejlesztésre?  Haha. De telik, csak az árát valami távoli vidék élõvilága fizeti majd meg, ahol szerencsétlenségükre nikkelbányát nyitnak, vagy hasonlót. :robbanfej: Valakinek b. szta a csõrét a nagy stuttgarti suska, lehet, hogy csak ennyi.  :ordog:


Jogos.

Ezzel együtt: az AB-ben volt egy grafikon, hogy a környezetre mekkora terhelést jelent egy Prius, egy 2.0 dízel Avensishez viszonyítva. Minden bele volt számítva: gyártás, használat és végül megsemmisítés. Összességében a Prius okozta a kisebb környezetszennyezést! Úgyhogy azért nem teljesen mindegy a dolog, és biztos vagyok benne, hogy ha kikalkulálnánk, hogy a katalizátorok révén eddig mennyivel kevesebb károsanyag került a levegõbe, majd ezzel összevetnénk a gyártásuk-megsemmisítésük okozta szennyezést, ugyanígy pozitív lenne a mérleg.

Az pedig, hogy az ipar több mocskot okád az atmoszférába, szvsz még messze nem ok arra, hogy az autók emisszióit ne próbáljuk csökkenteni. Ez kicsit olyan lenne, mint ha a kertemben folyamatosan használt gumiabroncsokat égetnék, mondván hogy a pár km-re lévõ hõerõmû úgyis sokkal jobban szennyezi a levegõt ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #674 Dátum: 2007.01.30 22:31:48 »
Idézetet írta: "KLaco"
Amúgy meg mire megy az EU ezzel, miközben Amcsiban, meg Kínában magasról tesznek az egészre, márpedig a föld globális, szal ha mindenki nem gondolkodik egyformán a környezetvédelemrõl, pár éven belül lakhatatlan lesz a föld  :szomoru:


Izé. A Ruhr vidéken mikor jártál utoljára? Ahol régen a napot nem lehett látni, az a környék csodálatosan megújult. A folyókban ismét élnek halak. Nem olyan rossz ám az élhetõ környezet.

Amúgy meg ha ez betarthatatlan norma, akkor brusztolják ki a német autógyárak - amúgy is szemérmetlenül sok kenõpénzt és embert alkalmaznak politikai célokra, hát tessék, vessék be.