Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3432557 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5460 Dátum: 2012.04.14 23:35:17 »
Harminccal országúton? A téged megelőző lovaskocsik lovai biztosan Overdosnenak képzelték magukat.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5461 Dátum: 2012.04.15 09:47:32 »
Hogy ti milyen gonoszak vagytok!  :lol:
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5462 Dátum: 2012.04.15 11:28:07 »
Japán.

Ma a taxival kapcsolatban írok egy szösszenetet nektek. A japán városok utcaképének jellegzetességéhez szerintem nagymértékben hozzájárul a Toyota Crown taxi. Igazából nem nagyon ismerem a típust, de valószínűleg még Toyota mércével mérve is nagyon strapabíró kocsik lehetnek, mert egészen koros példányok is elképesztően jó kondícióban róják az utakat. A sofőrök (akik általában fehér kesztyűben vezetnek) ezt meg is becsülik, mert annak ellenére, hogy nagyon sokat utaztam taxival, egyetlen egy olyan kocsit sem láttam, ami koszos, ápolatlan lett volna. Sőt, a jellemző inkább a csipketerítő a műszerfalon, fehér (!) szövethuzat az ülésen. Finom járású, csendes, természetesen benzines motor van bennük.

Itt van egy kép:

http://www.taxi-photos.com/picture/number196.asp

Ez szerintem az S10 modellt ábrázolhatja. De én láttam s130-ast és s120-ast is futni. Itt már 25-30 éves kocsikról beszélünk, taxi üzemmódban. Belső méretük az európai kompaktokhoz hasonlít. Hátul kellő lábtér van. Méretei alapján taxinak mindenképpen alkalmas. Nem tudom mi az igazság, de állítólag a hacsi (Hachiroku) is Crown alappal bír.

Taxi utasként érdekes felfedezést tettem. megfigyeltem, hogy a lámpáknál a sofőrök mindig leállították a motort, sőt sokuk még a világítást is lekapcsolta. Nem volt ritka az sem, hogy bekanyarodáskor, a gyalogosnak történő elsőbbségadáskor is elkövették ezt a műveletet. Érdeklődésemre azt válaszolták a barátaim, hogy ez valami rendelet miatt van így, és megbüntetik azt a taxist aki nem állítja le a motort a piros lámpánál. A többi, lámpa lekapcsolás, gyalogosnál történő motor lekapcsolás csak túlbuzgóság lehet.

Én úgy gondolom, ha ezt környezetvédelmi okok miatt találták ki, akkor ez inkább öngól. Ezek a kocsik nem lehettek arra felkészítve, hogy percenként leállítsák a motort. Az önindító és az akkumulátor mindenképpen rövidebb élettartamú, és ha azokat cserélni kell, akkor az is környezetszennyezéssel jár. Az is kérdéses, hogy a fogyasztás mennyivel csökken ilyenkor. A lámpa ki/be kapcsolgatása meg végképp butaság, hiszen az a halála egy izzónak, ha kapcsolgatják, tehát azt is hamarabb kell cserélni, az se tesz jót a fókabébiknek. ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.15 11:30:55 írta Csák Morritz AKA Alibiman »
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #5463 Dátum: 2012.04.15 12:20:28 »
Saját tapasztalat (jártál japánban?) vagy idézted vhonnan?
Nemis tudtam,h jobbvolán van japóniában is!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5464 Dátum: 2012.04.15 12:27:13 »
Misi: nem csak lovaskocsi, de szinte autó sem volt az úton. Meg ugye nem csak országúton haladtam, hanem lakott településeken is.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #5465 Dátum: 2012.04.15 13:32:33 »
Saját tapasztalat (jártál japánban?) vagy idézted vhonnan?
Nemis tudtam,h jobbvolán van japóniában is!

Voltam párszor. Nem csak jobboldali kormány, hanem az angollal ellentétben az index is a jobb oldalon van. :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #5466 Dátum: 2012.04.15 16:18:26 »
Voltam párszor. Nem csak jobboldali kormány, hanem az angollal ellentétben az index is a jobb oldalon van. :)
Ellenben, km/h-ban számolnak sebességet és 180-nál van a tiltás az autókban, legyen az akárhány LE-s (kivéve, ha kiiktatták ezt a limitert).  ;) :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5467 Dátum: 2012.04.15 18:07:53 »
Akkor ezért veri be a fejét a Prius is 180-nál!  :otlet:

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #5468 Dátum: 2012.04.15 20:48:42 »
Ellenben, km/h-ban számolnak sebességet és 180-nál van a tiltás az autókban, legyen az akárhány LE-s (kivéve, ha kiiktatták ezt a limitert).  ;) :)
Igen, az van sajnos.. ;)

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5469 Dátum: 2012.04.16 22:35:16 »
Akkor ezért veri be a fejét a Prius is 180-nál!  :otlet:

Szááááznyolcvaaaan? Hát nincs nektek szívetek, ez a zautó természetes nyugtatóként meg vérnyomáscsökkentőként írandó fel receptre gyógyszer helyett.  :cry:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5470 Dátum: 2012.04.17 14:58:19 »
Továbbra is megválnék 16-os lemezfelni szettemtől, meg a rajta lévő Nankang sv2-es téli gummancsoktól. 15-ös lemezfelni szett érdekelne. Meg esetleg Prius dísztárcsa a gyári felnire.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5471 Dátum: 2012.04.17 15:43:55 »
Én is megválnék 16-os Enzo W típusú alufelnijeimtől, illetőleg kifogástalan állapotú 90%-os 195/65 R16 Dunlop Wintersport téligumijaimtól!
Today, tomorrow and after tomorrow!

Solar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5472 Dátum: 2012.04.17 16:03:59 »
Kedves Márkatársak!

Szombat óta én is a boldog Prius tulajdonosok táborát gyarapítom. Egy 2007-es példányhoz sikerült hozzájutnom ismerostol, állítólag valós 112 000 kilométerrel.  Egyelore még csak barátkozunk, és nagyon fura még, de úgy érzem jóban leszünk :)

Visszaolvastam a fórumot kb decemberig, úgyhogy nagyjából képben vagyok az autóval kapcsolatban, de van még pár dolog ami nem világos. A youtube-on láttam egy videót (
) a hajtásláncról,  amin feltunt egy kuplungtárcsa, én eddig azt hittem, hogy ilyesmi nincs benne. Most akkor hogy van ez?

Azt is olvastam valahol, hogy mindegyik fészliftesben van AUX csatlakozó, de az enyémben nem találom. Hol kéne lennie? A könyökloben csak egy szivargyújtó csatlakozó van, a hifi meg sajnos nem játssza le az MP3-at. Ha nincs aux, van-e valami bevett, kulturált megoldás mp3 lejátszásra a fejegység cseréje nélkül?

Nagyon tetszik, hogy ilyen halk az autó és amíg meg nem tapasztaltam, el sem tudtam képzelni, hogy a kedvezo légellenállási tényezonek ennyire érezheto a hatása. Megdöbbento, hogy mennyit tud vitorlázni, ? Így egy pár nap után ha a sok jó tulajdonság közül meg kéne neveznem a kedvencemet, ezt mondanám. A fogyasztása, úgy, hogy még csak most tanulom hogyan kell hibridül vezetni és volt benne várostól autópályán keresztül mellékútig minden 4,4 l/520 km. Az elozo kocsimhoz képest, már ez is nagyon baráti, kíváncsi leszek, ha jobban belejövök és nem gyorsulgatok vele mennyi lesz.

Nem tudom mennyire általános az ilyen korú példányoknál hogy rossz úton zörög egy helyen a muszerfal és az anyós ajtó kárpitja is. Ha tudnátok ajánlani olyan helyet, ahol hajlandóak ilyesmivel foglalkozni, megköszönném.

Tolatókamera szerintetek mennyire hasznos? Megéri utólagosan beéépíteni (nem navis az autó)? Erre a feladatra is keresek bevált szakit, ha tudtok ilyet.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5473 Dátum: 2012.04.17 18:17:17 »
Visszaolvastam a fórumot kb decemberig, úgyhogy nagyjából képben vagyok az autóval kapcsolatban, de van még pár dolog ami nem világos. A youtube-on láttam egy videót (
) a hajtásláncról,  amin feltunt egy kuplungtárcsa, én eddig azt hittem, hogy ilyesmi nincs benne. Most akkor hogy van ez?

Rugalmas kapcsolatot kell a benzinmotor és bolygómű közé.

Az oldalborda nem tud tolatókamerával vezetni, nem is érti, mire jó. Igazából én is általában tükröt használok, de amikor milliméterezni kell, akkor jól jön.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5474 Dátum: 2012.04.17 21:15:17 »
...
A youtube-on láttam egy videót (
) a hajtásláncról,  amin feltunt egy kuplungtárcsa, én eddig azt hittem, hogy ilyesmi nincs benne. Most akkor hogy van ez?
...
Gratula a géphez!

Kicsit bővíteném Alibiman válaszát. :)
A tárcsa surlódó felületéről a tengelyre rugókon keresztül megy át az erő. Ez minden autónál így van, hogy a motor ne cincálja szét a hajtáslánc többi részét. A Prius-okba is emiatt van beépítve egy, csak annyi a különbség, hogy itt sohasem oldódik a kapcsolat a surlódó felületek között.