Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3347630 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Beszélgessünk...
« Válasz #375 Dátum: 2006.04.19 14:39:31 »
Köszönöm a választ!

Idézetet írta: "Szeke"
Annyit mondhatok, még sosem cseréltünk Priusban akksit.


Szabad tudni, kb. mennyit futottak azok a Priusok, amiket hozzátok hordanak? Csak azért kérdezem, mert több helyen olvastam, hogy az akksik általában 1000 feltöltés után kezdenek fáradni, így előbb-utóbb törvényszerű, hogy tönkre fognak menni. Míg egy benzinautó különösebb generál nélkül, a kopó alkatrészek cseréjével használható 10-15-20 évig, addig a Priusban - mondjuk - 6-8 évente muszáj fél milláért akksit cserélni... (Ilyen korában szinte az egész autó nem ér majd ennyit.) Ha pedig ezt továbbgondoljuk, akkor felmerül a környezetvédelem kérdése is: mi lesz a bazi nagy akksival a csere után? Veszélyes hulladékként kezdeni kell vele valamit...

Félre ne értsd, nem vagyok a hibrid technológia ellen, sőt! Csak úgy látom, hogy a Toyota részéről elkélne némi tájékoztatás ezekben a kérdésekben. Ha máshová nem, a toyota.hu-ra nem ártana feltenni egy GYIK/FAQ szekciót.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #376 Dátum: 2006.04.20 07:13:08 »
Idézetet írta: "Satriani"
felmerül a környezetvédelem kérdése is: mi lesz a bazi nagy akksival a csere után? Veszélyes hulladékként kezdeni kell vele valamit...

http://www.toyota.hu/media/huhu/pdf/Toyota_jarumuujrahasznositas_europa.pdf
Elég nagy fájl.
Ebben talán találsz választ a kérdéseidre.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Satriani

  • Vendég
Beszélgessünk...
« Válasz #377 Dátum: 2006.04.20 18:31:30 »
Idézetet írta: "Szeke"
http://www.toyota.hu/media/huhu/pdf/Toyota_jarumuujrahasznositas_europa.pdf
Elég nagy fájl.
Ebben talán találsz választ a kérdéseidre.

Köszönöm! Azóta elég sokat keresgettem az interneten a válasz után kutatva, pedig nem kellett volna annyit: számtalan helyen le van írva, hogy az akksi gyakorlatilag újrahasznosítható. :10: Ebben erősített meg az általad linkelt doksi 18. oldala is.

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #378 Dátum: 2006.04.20 20:15:31 »
Én mint priusos, úgy tudom hogy az aksi 6 különálló részből áll. Ezek cseréje külön külön is lehetséges. Erről a fedélzeti kompi rejtett bugyraiban olvasni is lehet, illetve megtekinteni állapotukat.
Vas Atti haverom californiában ezt magas fokon műveli. A honlapról már írtam.  
De mielőtt az autót megvettem volna, megkérdeztem a 9 éves prius 1-et használó haveromat, mi a helyzet aksi ügyben ! A válasz: "semmi"
Valaki írja hogy ezer feltöltés. Hát ezen már az első 10000 km után túl vagyunk. Hiszen más sem történik. Most van az autómba 52000 km., és "semmi". Ugyan olyan mint amikor megvettem, csak néha koszosabb. A sok európai szutyok, után ez szinte már egzotikus élvezet.
dv : Kari666

Sanyesz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1077
Beszélgessünk...
« Válasz #379 Dátum: 2006.04.22 21:23:21 »
Ma sikerült egy tesztút erejéig kipróbálni egy Prius-t Sol felszereltséggel. Bevallom, még eddig hibrid autót nem volt szerencsém vezetni, ezért is volt ez kuriózum.
A legszimpatikusabb a fokozatmentes automata váltó volt, illetve a menetzaj (vagy inkább "menetcsend"), különös tekintettel a tisztán villanymotoros hajtásra. A menetteljesítmény és a kényelem kielégítő.
Ami nekem nem nagyon jön be, az a digitális műszerfal. Őszintén szólva így vagyok a Yaris-szal is. Úgy tűnik, hogy egy-két helyen az anyagválasztás sem volt túl szerencsés, mert pl. az oldalajtók belső burkolata felül kemény és nagyon könnyen karcolódó műanyag (különösen a kilincs körül ez meg is látszott). A technika viszont sok mindenért kárpótol.
Persze az abszolút "feketeleves" a vételár. Sajnos a magyar hatóságok még egyáltalán nem értékelik a környezetbarát üzemeltetést, ellentétben pl. Ausztriával vagy Svájccal. Amíg egy ilyen modell 7,2 millió Ft (a tesztautóba még bőr kormány sem fért bele), addig csak néhány elszánt vevő tudhat magáénak egy Priust. Minden tiszteletem az övék, hogy áldoztak rá ennyi pénzt. Másik alternatíva, hogy el kell menni külföldre megvenni.
Egyszóval tetszene a Prius egy emberbarát (ha már környezetbarát) vételárral, de addig egyelőre maradok a Verso-nál.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk...
« Válasz #380 Dátum: 2006.04.23 11:31:24 »
Sajnos a külföldön megvett és behozott új autó is egy vagyonba kerül mire magyar rendszámot raksz rá és megfizeted az összes költséget.

Hiába barátságos a hibridek regadója, gondolom Áfát és vámot meg miegyebet ugyanúgy fizetni kell, hogy "belföldiesítve" legyen...  :szomoru:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Beszélgessünk...
« Válasz #381 Dátum: 2006.04.23 11:47:38 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Sajnos a külföldön megvett és behozott új autó is egy vagyonba kerül mire magyar rendszámot raksz rá és megfizeted az összes költséget.

Hiába barátságos a hibridek regadója, gondolom Áfát és vámot meg miegyebet ugyanúgy fizetni kell, hogy "belföldiesítve" legyen...  :szomoru:

Ha EUból hozod, akkor miért kell vámolni, meg áfát fizetni? Gondolom, hogy megérje valakinek  :szomoru:
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #382 Dátum: 2006.04.23 11:56:41 »
Idézetet írta: "kari666"
Én mint priusos, úgy tudom hogy az aksi 6 különálló részből áll. Ezek cseréje külön külön is lehetséges.

Maga a hibrid akkumulátor, egy darabból áll. Hogyan is lehetne szétszedni egy akkumulátort?  :hmm:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #383 Dátum: 2006.04.23 11:57:55 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Hiába barátságos a hibridek regadója, gondolom Áfát és vámot meg miegyebet ugyanúgy fizetni kell, hogy "belföldiesítve" legyen...  :szomoru:

Ha EUban veszed, regadón kívül semmi de semmi egyéb költséged sincs.
USA-ból hozva van vám meg áfa.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk...
« Válasz #384 Dátum: 2006.04.23 12:30:10 »
Idézetet írta: "Szeke"
Ha EUban veszed, regadón kívül semmi de semmi egyéb költséged sincs.
USA-ból hozva van vám meg áfa.


Akkor ez már felér egy örömhírrel is.  :kacsint:
Bár azért a magyarokat sem kell félteni, műszaki vizsga, meg ilyen meg olyan csekkek, szóval azért ez is belekerülne 1-2 százezerbe.

De ez valóban "elenyésző" összeg egy Áfa+vám teherhez képes.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #385 Dátum: 2006.04.23 15:23:26 »
Akkumulátor  
Típus Panasonic EV Energy, Nickel-metal hydride
Névleges feszültség (V) 201,6
Modulok száma (db) 28
Súly (kg) 39

Átlagosan cammogós stílusban akár két kilométert is kitart a töltet, amelyet 38-szor 6 darab, egyenként 1,2 voltos, nikkel-fém hidrid cellából álló, 274 volt feszültségű akkumulátor szolgáltat.

Igen, akkumulátorok: a szabványos 12 voltos telep mellett, ami a hagyományos fogyasztókat látja el, van itt egy 63 kilós, a Panasonic által speciálisan e célra tervezett, 270 voltos akku is, ami a hajtásban játszik szerepet.

Akkumulátor
Nikkelmetál-hidrid, 38 modulból, hat cellánként összeállítva. Kapacitás: 6,5 Ah.

Ezt mind úgy ollóztam, de hát miért ne lehetne egy akkumulátort szétszerelni? Nem kátrányos ruszki model ez ! Naná hogy elemenként cserélhető!
dv : Kari666

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #386 Dátum: 2006.04.23 21:09:35 »
Idézetet írta: "kari666"
Igen, akkumulátorok: a szabványos 12 voltos telep mellett, ami a hagyományos fogyasztókat látja el, van itt egy 63 kilós, a Panasonic által speciálisan e célra tervezett, 270 voltos akku is, ami a hajtásban játszik szerepet.

...de hát miért ne lehetne egy akkumulátort szétszerelni? Nem kátrányos ruszki model ez ! Naná hogy elemenként cserélhető!

Igen, erre a bazi nagy akksira gondoltam. Ez kerül 600ezer forintba.

Felőlem szétszerelheted, de az EPC szerint csak egy darabban rendelhető  :kacsint:

A kisebb aksikat nem néztem végig valóban.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #387 Dátum: 2006.04.23 23:20:53 »
Szeke: én nem tudom mi az igazság ! Csak olvasok hozzá ! Ezek szerint más van. De nem kizárt hogy hülyeséget állitok! De ha volna egy 600000 Ft-os aksid,azt nem lehetne másként,  csak egyben szerelni ?
Ehez nem kell japcsinak lenni, hogy ez az állítás nonszensz legyen!
De most már tényleg nézz utána, becsületből, mert kettönk közül te vagy a profi! Bármit vállaszolsz elfogadom, de becs szóra korrekt legyen!
dv : Kari666

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #388 Dátum: 2006.04.23 23:29:38 »
Idézetet írta: "kari666"
De ha volna egy 600000 Ft-os aksid,azt nem lehetne csak egyben szerelni ? Ehez nem kell japcsinak lenni, hogy ez nonszensz legyen. De most már tényleg nézz utána mert kettönk közül te vagy a profi!

Profi én se vagyok  :kacsint:
Sok dolog van, amit nem lehet külön rendelni....
Hiába áll több kisebb elemből a fő akksi, csak egyben kapható. Ez van, ezt kell szeretni.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Vinodolski

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Beszélgessünk...
« Válasz #389 Dátum: 2006.04.25 12:54:00 »
Helló Kedves Mindenki! Ha tudtok legyetek Szívesek tanáccsal segíteni.Vettem,egy Priust,ilyen automata váltós járgányom még nem volt.Hegyen lakom,a régi kocsijaimmal a dombról télen, jeges úton úgy mentem le,hogy egyest kapcsoltam,idõnként kis gáz, fék gyakorlatilag semmi.Na,most hogy van ez a Priussal?A motorfék magában túl gyors (40-50 km/h),fékezni kell?A menetstabilzátor megfogja a kocsit? Szóval ezt nem tudom,bár lehet,hogy még korán van ilyet kérdezni,mert nyár jön,de azért izgat.Remélem van tapasztalatotok ilyen autómatás járgánnyal.Köszi.