Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3315651 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Beszélgessünk...
« Válasz #300 Dátum: 2006.03.23 18:31:46 »
Idézetet írta: "Szeke"
Defektmentes gumi nem létezik.

Hogyne lenne: tömörguminak hívják... :ordog:  :ordog:  :ordog:
music     

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #301 Dátum: 2006.03.23 21:34:21 »
A guminyomások a mai autókon katasztrófa ! Pedig fontos volna. Mindenki szemre jó nyomású kerekekkel autózik, illetve azzal se. De nem lessz elég a guminyomást figyelni mert 0,3 bar -ért se fognak beállni a kutra hogy megigazitsa. Azt az autóból kellene tudni pumpálni ill automata kellene hogy legyen. Ez nem lehetetlen a katonai zil-ek már 58 ban tudták. Szerintem a teljesen felesleges  pl :motoros üllés árából ki is jönne.
Természetesen létezik defektmentes gumi, igen majdnem tömör (méhsejt szerüen cellákra van osztva) kisérleti formában, de hát a ma kísérlete a holnap hétköznapja. Egy szép napon a kis japán csendben meglép valamit, a világ pedig néz ismét bután, ahogy mostanában szokott !
dv : Kari666

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #302 Dátum: 2006.03.24 07:10:47 »
Idézetet írta: "kari666"
Természetesen létezik defektmentes gumi, igen majdnem tömör (méhsejt szerüen cellákra van osztva) kisérleti formában, de hát a ma kísérlete a holnap hétköznapja.

Na igen, de ahogy írtad, még kísérleti  :wink:   A jelen az a RAV4-ből is ismert defekttűrő gumi.

Amúgy igazad van, jó lenne a pumpálni is tudó rendszer. De biztos vannak technikai akadályai.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Beszélgessünk...
« Válasz #303 Dátum: 2006.03.24 07:15:12 »
Idézetet írta: "Szeke"
Amúgy igazad van, jó lenne a pumpálni is tudó rendszer. De biztos vannak technikai akadályai.

Miért lennénenek? Palik Lacinak is volt a Nissanján a sivatagban. Csak kicsit hangos a dolog, meg a csomagtartót elfoglalná teljesen. Ja, meg amikor bekapcsol 100dB-val, akkor szívrohamot kapnál, a villanymoci "hangja" mellett  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #304 Dátum: 2006.03.24 07:29:37 »
Idézetet írta: "KLaco"
Miért lennénenek?

Ha vicc volt, akkor oké  :nagymosoly:
Ha nem, akkor meg megválaszoltad magadnak a kérdést  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #305 Dátum: 2006.03.24 08:16:48 »
Túlbonyolítjátok!
A katonák már rég kitalálták ezt a rendszert, hogy a gumikerekes járművek is állják a golyózáport.
A menetközben pumpálható kerekek a sergben úgymond széria szerelvény volt. A zilben a műszerfalon volt 6db nyomásmerő, és 6db kapcsoló amivel tölteni, ereszteni lehetett a gumikat. ( Ha leereszted jobb lessz sárban és homokban.) Persze az egész oroszos volt. Bunkó és darabos, de működött meg 20 évvel a gyártás után is. Hogy a redszer létezik: Hát a Palik is vette valahol !
Azt irja valaki hogy hangos lenne. Ez nem kell hogy igy legyen, hiszen itt nem feltétel hogy annyi levegő termelődjőn amennyi tiz lővedék ütötte lyukat is győzzön, meg nem benzinkut. A személyautóhoz öklömnyi kompressor is elég volna, hiszen idő van. Mi van ha csak 20 perc alatt pumpál fel egy gumit? Szivargyujtóról táplálható motoros pumpa minden boltba kapható, mekkora is az ? Elfoglalja a csomagtartót ? Nemá !!
A VW Lupomhoz kaptam egy ilyen parányi compressort pumpa helyett. Meglepően jól és csendbe működik. Az ára meg lehet vagy 5 dollár!
Defektmentes gumi - Üzemanyagcella; egyik sem elérhető, de mi azért tudunk róluk ! Ami tegnap utópia volt, ma úgy hívják Prius !
dv : Kari666

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Beszélgessünk...
« Válasz #306 Dátum: 2006.03.24 11:22:30 »
Idézetet írta: "kari666"
A személyautóhoz öklömnyi kompressor is elég volna, hiszen idő van. Mi van ha csak 20 perc alatt pumpál fel egy gumit? Szivargyujtóról táplálható motoros pumpa minden boltba kapható, mekkora is az ? Elfoglalja a csomagtartót ? Nemá !!
A VW Lupomhoz kaptam egy ilyen parányi compressort pumpa helyett. Meglepően jól és csendbe működik. Az ára meg lehet vagy 5 dollár!

Kicsit off a téma, de akkor szerencséd volt azzal a kompresszorral. Nekünk van 2. Az egyik csak kompresszor, a másikon van lámpa is. Mindkettő annyira hangos, hogy ha a csomagtérbe tennéd, és menet közben menne, akkor kb 160-al kellene menni, hogy a menetzaj elnyomja. Tény, nem túl hatékony, szal ha 20 percig zörögne nekem 1 ilyen, akkor inkább naponta nézem a nyomást a kerékben.
Laco 73 :D

omega

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Beszélgessünk...
« Válasz #307 Dátum: 2006.03.24 17:02:50 »
KEDVES KARI 666!
Gratulálok a gyönyörű PRIUS-hoz.
Nagyon sok mindenben egyetértek veled , újítások
nélkül a világ nem haladna előre, de sokszor a profit
fontosabb az újitásoknál.
A TOYOTA jó úton halad, hiszen 2010-re valamennyi tipusánál
választható lesz a hibrid hajtás. :D

ÜDV OMEGA
Még nem hibrid COV 1,6 TERRA

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #308 Dátum: 2006.03.25 00:29:11 »
Kedves Omega!
Nagyon sok mindenben egyetértek veled , újítások
nélkül a világ nem haladna előre, de sokszor a profit
fontosabb az újitásoknál.


Nem sokszor, hanem mindig! A Priussal a toyota saját bevallása szerint is "pénzt keres". Mert hogy érte öket olyan vád, hogy a Priust dotálják. Pedig biztos hogy nem teszik. Különben nem születhetne meg a Camry hibryd.
Jó magam a kisérletező fajtából való vagyok, aki nem ilyed meg az új dolgoktól, és erre anyagilag is hajlandó áldozni. Ez én kompimon már van kék DVD . (50 Giga/DB). Igaz napjainkban még alig használható ! Viszont a Priussal közel sem ez a helyzet. Maximálisan használható, energiatakarékos inteligens rendszer. Valójában a Prius egy nagy autómata válltós robogóhóz hasonlít. Ez igaz menetdinamikájára, a váltóra, és a motorhangokra. Aki egyetlen percre is azt hiszi hogy a hibryd technika kezdetleges kisérleti forma az téved, de nagyot. Mert ez a dolog a gyermekbetegségeken rég túl van! Csak javasolni tudom mindenkinek, aki nem fosik a változástól, jövőtöl ,ismeretlentől. Higyjétek el a Priussal nincs semilyen kockázat. Ennek felismerése a Prius sikerének záloga !
Lehet hogy nem a világ leggyorsabb, legszebb, legdrágább, legjobban gyorsuló, autójában ülök, de egy sincs ami ennél innovativabb lenne. A mai világ legfejlettebb autótechnikáját birtoklom, és ez jó érzés !
dv : Kari666

omega

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Beszélgessünk...
« Válasz #309 Dátum: 2006.03.25 08:03:24 »
KEDVES KARI666!
A profiton az olajtársaságok nyereségét értettem.
A Mercedes már 2004-re igérte az üzemahyagcellás
A modellt.

ÜDV OMEGA
COV 1,6 TERRA

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #310 Dátum: 2006.03.25 21:36:52 »
Kedves Omega !

A mai helyzet az, mint ahogy te is tudod, hogy a :toy: kivűl senkinek nincs semmilye. Ez ma megdönthetetlen tény.
Az olajtársaságok hatalma nem mindenható, bár sokan ezt hiszik. Úgy öt évvel ez előtt a Shell cég egy kiszuperált olajfúrótornyot akart elsülyeszteni környezet barmoló modon az Északi-tengerbe. Ezt a Greenpace (ha jól irom)megszimatolta, és nyugat európában bojkottra szólította az embereket azaz: " Ne vegyetek tölük semmit amig nem módosítják az állápontjukat". A Shell a következő három napban egy nagyobb vagyont bukott, nem is bírták tovább, és minden feltételt elfogadtak, csak vegyenek már tölük végre olajt, benzint !
Mellesleg az autókban üzemanyagként felhasznált olajok, az össz termelés 5%-át képviselik. A többi a vegyiparé! Rengeteget emészt fel a műtrágya, műanyag, festék, aszfalt, energia és kozmetikum ipar. A kőolaj kifogyása nem az autókat fogja igazából súlytani!
A mig nincs, és én el is hiszem hogy nincs, olyan akkumulátor, vagy szuperkondenzátor ami jelentős mennyiségü áramot lenne képes tárolni, addig a hibrydnek lessz jövője. De tény egy szép napon ettől is meg kell szabadulni. A Prius meggyőzi az embert,hogy a hibryd lessz a következő lépcsőfok.
Az alternatív üzemanyagok nem jelentenek lépcsőfokot a végső megoldás (elektromos) autók irányába, csak a belsőégésű motorok agonizációját fogják megnyújtani.
A 18 század végén a szén uralkodott, és gőz gépek voltak. A robbanó motorok ezt a szén struktúrát rombolták le. Mint ahogy a mechanikus számoló gépeket az elktrotechnika burította meg, úgy kell az elektronikának megburítania az olaj alapu társadalmat. Ez nem holnap lessz !
Minden gyártó azon töri a fejét, hogy valami erőmű felét telpítsen az autóra, mert ha áram van akkor minden van. A legegyszerűbb egy robbanó motor, meg még mi minden van...... metanol gyártó-égető erőmű.....csoda vizbontás......hidrogén......tesla csodagenerátora.....aluminium energia cella......torium agregátor...napenergia...kokuszolaj....stb...
Hogy végül mi hozza meg a végső megoldást azt én sem tudom, de az a süketelés hogy az olajlobbi minden találmányt eltüntet - nos ez tuti hogy mese !
dv : Kari666

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #311 Dátum: 2006.03.27 12:48:43 »
Idézetet írta: "kari666"
Kedves Omega !

A mai helyzet az, mint ahogy te is tudod, hogy a :toy: kivűl senkinek nincs semmilye. Ez ma megdönthetetlen tény.

Mintha a Hondának is lenne már valami hibrid gépe, nem? Csak max. nem Európában.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #312 Dátum: 2006.03.27 16:00:32 »
Idézetet írta: "squiddy"
Mintha a Hondának is lenne már valami hibrid gépe, nem? Csak max. nem Európában.

De, a Honda IMA hajtása is kész van. Azt hiszem már gyártják is.

A Toyota pedig évtizedek óta fejleszt hibrid és elektromos hajtást, csak a hozzá nem értők ezt nem tudják és fikáznak, hogy "összelopkodták" mindenhonnan.  :x
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

kari666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Beszélgessünk...
« Válasz #313 Dátum: 2006.03.28 17:12:14 »
Így igaz , a Hondának van Hibrydje, illetve a fordnak egy terepjárója hibrydes.
A Priushoz képest mind a kettő alapvető technikai különbséget tartalmazó primitivebb részmegoldás! A Hondáé annyira hogy európába nem is meri hozni !
dv : Kari666

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Beszélgessünk...
« Válasz #314 Dátum: 2006.03.28 19:18:49 »
Idézetet írta: "kari666"
Így igaz , a Hondának van Hibrydje, illetve a fordnak egy terepjárója hibrydes.
A Priushoz képest mind a kettő alapvető technikai különbséget tartalmazó primitivebb részmegoldás!

A Fordé pedig Toyota.... Megvette a hibrid technológiát a Toyotától  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D