Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3344471 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17370 Dátum: 2017.12.05 10:33:52 »
A takarás mértéke függ a felhasználástól és a külső hőmérséklettől. Ki kell tapasztalni, hogy neked mi a megfelelő. Ppár év után elég jól meg lehet saccolni az adott külső hőmérsékletnél megtenni kívánt szakaszokra az optimális takarás mértékèt.

GZs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17371 Dátum: 2017.12.05 11:39:44 »
Sziasztok!
Bolygómű-olajcsere témában kinek van tapasztalata?
A Toyota szervizben - ahova járok - nem csináltak még ilyet és a szerviz leírásukban sincs benne, hogy bármikor is kötelező lenne.
A google meg ugye sok mindent felhoz a témában. Pl. hogy 90.000 kilométerenként ajánlott, japán szervizkönyv szerint kötelező stb.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4548
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17372 Dátum: 2017.12.06 18:25:46 »
Előírva nncs, de nekem probléma nélkül cserélték - 105e környékén.
Annyira nem volt nagy összeg.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17373 Dátum: 2017.12.08 19:23:01 »
Most, hogy nyakunkon ez a nyamvadt tél, elkezdtem nézegetni a "Prius in snow" videókat a Youtube- on. Feldobta azt is, amikor szivacshengerekből vágott hűtőtakarót készítenek a beömlőre. Ahogy néztem, az egyik az alsó beömlőt takarta le teljes egészében, egy másik meg csak a lámpák közötti kicsit. Melyik lehet a jobb megoldás? És amúgy hol lehet ilyen szivacsot kapni és mi a neve?  :flowers:

A mi éghajlatunk egyszerűen feleslegesnek tartom. És, nem kellő tájékozottság és hőfokmérő hiányában nagyon gyorsan hengerfejesre lehet tenni az autót.  Én inkább beruháztam egy Calix motor előmelegítőre, ennek több hasznát látom.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mlui

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17374 Dátum: 2017.12.09 12:10:09 »
Nekem is ez ütött szöget a fejembe, mármint a vízhőfokmérő hiánya..asszem akkor inkább elengedem ezt a dolgot.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17375 Dátum: 2017.12.10 00:57:13 »
A mi éghajlatunk egyszerűen feleslegesnek tartom. És, nem kellő tájékozottság és hőfokmérő hiányában nagyon gyorsan hengerfejesre lehet tenni az autót.  Én inkább beruháztam egy Calix motor előmelegítőre, ennek több hasznát látom.

Bizonyára, ha az ember Nevadában hajtja, ahol sivatagi éghajlat van és 1600m az átlagos tsz. feletti magasság, amúgy 200m és 4000m közötti, szóval nem egy fennsík. Mivel Vegasba menet a fékek szoktak szétégni a priuson gyanítom a motor hűtésében a mi domborzati és hőmérsékleti viszonyaink között extrém a tartalék, mint a legtöbb autó esetén.

Szerintem jóval fontosabb a takarás, mint egy normál benzines vagy dízel esetén, mert a tervezési maximális és az átlagos, vagy akár városi hőtermelés közötti szakadék sokkal nagyobb és például a dugóban sem fog felforrni - ettől nyilvánvalóan a motormelegítő előnyeit meg sem közelíti.
Komolyabb takarás mellett azért a kánikulában, Alpokban történő pályázásokat én a biztonság kedvéért elkerülném !!!

A hengerfejességet a túlhevülés, az e miatti túlzott nyomás, vagy a víz felforrása okozza, a tömítésre gondolsz? Ha a túlhevülésre figyelmeztetés megjelenik akkor még a normál tartomány tetejénél vagyunk, vagy már rég káros a motorra/hengerfejre?

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17376 Dátum: 2017.12.10 01:02:12 »
A takarás mértéke függ a felhasználástól és a külső hőmérséklettől. Ki kell tapasztalni, hogy neked mi a megfelelő. Ppár év után elég jól meg lehet saccolni az adott külső hőmérsékletnél megtenni kívánt szakaszokra az optimális takarás mértékèt.

Mégis hogyan, én a visszatérő maximális hőmérsékletét regisztrálnám, az off kocsimon szoktam tapogatni, érkezéskor tök hideg 70% takarás mellett.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17377 Dátum: 2017.12.10 08:49:46 »
Bizonyára, ha az ember Nevadában hajtja, ahol sivatagi éghajlat van és 1600m az átlagos tsz. feletti magasság, amúgy 200m és 4000m közötti, szóval nem egy fennsík. Mivel Vegasba menet a fékek szoktak szétégni a priuson gyanítom a motor hűtésében a mi domborzati és hőmérsékleti viszonyaink között extrém a tartalék, mint a legtöbb autó esetén.

Szerintem jóval fontosabb a takarás, mint egy normál benzines vagy dízel esetén, mert a tervezési maximális és az átlagos, vagy akár városi hőtermelés közötti szakadék sokkal nagyobb és például a dugóban sem fog felforrni - ettől nyilvánvalóan a motormelegítő előnyeit meg sem közelíti.
Komolyabb takarás mellett azért a kánikulában, Alpokban történő pályázásokat én a biztonság kedvéért elkerülném !!!

A hengerfejességet a túlhevülés, az e miatti túlzott nyomás, vagy a víz felforrása okozza, a tömítésre gondolsz? Ha a túlhevülésre figyelmeztetés megjelenik akkor még a normál tartomány tetejénél vagyunk, vagy már rég káros a motorra/hengerfejre?

Én kettő darab hengerfejes P3 motorral találkoztam, mindkettő taxiüzemmódban volt és a kánikula alatt mentek gajra.  A hiba okának feltárásakor mindkét esetben az elégtelen hűtés volt a közvetett okozó, magyarán megfőtt a motor.  A közvetlen oka a jelenségnek az volt, hogy a hűtök köze háromnegyed, kétharmad részben el volt tömődve, az évek alatt összegyűlt kosz miatt. (aka: takarás) Egyébként a hengerfej vetemedése okán a hengerfejtömítés szakadt át az egyik esetben, a másikban, ha jól emlékezem, akkor csak a hftömítés szakadt át.

Lehet takargatni, de akkor valamiféle módon szükségesnek tartom a hűtőfolyadék közvetlen mérését a vezető által. (ODBII, hagyományos hőmérő)

Még egy sztori, nagybátyám  Budapest-Szeged pályán simán megfőzte a Suzuki motorját, mert nem vette ki a Pesten jó szolgálatot tett kartonpapírt a hűtő elől. Motorcsere lett a vége.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17378 Dátum: 2017.12.12 10:46:38 »
sose értettem, amikor valaki milliókért megvesz egy autót, aztán ezer forintok miatt képes ilyen kretén kockázatokat vállalni. mert a  többség nem mérnök ám, aki frankón kiszámolt mindent ;)

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17379 Dátum: 2017.12.12 21:26:21 »
Üdv az uraknak! Sürgősen autót kell vennük és a keret feszegetésével talán egy hármas Prius is beleférhet. Nyár elejéig gyorsan visszaolvastam ezt és a hibákról szóló topikot, utóbbi az olajevős és egyéb problémákkal picit lohasztott a lelkesedésemen. Elnézést ha nagyon triviális, hülye kérdéseket teszek fel, de semmi tapasztalatom nincs hibrid autókkal azt leszámítva, hogy egy rövid "tesztvezetés" erejéig vezettem egyik rokon új hibrid Rav4-esét (és baromi nehezen tudtam csak kiszállni belőle, annyira tetszett... de 10 milliót autóra csak a lottóötös után tudok majd költeni).

Vásárláskor az általános dolgokon kívűl (amit bármelyik normál autón is megnéz az ember) mit érdemes nézni egy Prius-on, mire figyeljek, mit lehet egyszerűen, diagnosztika nélkül ellenőrizni?
Lehet bárhogy az akkucsomag állapotáról bármilyen infót kijeleztetni az autóval? Gondolom legalább a töltöttségi szintet kijelzi valamelyik menüben / képernyőn. Mennyi állás nem tesz jót az akkucsomagnak? Gondolok itt a kereskedésben hetekig, hónapokig álló autóra, ami ki tudja milyen töltöttségi szinttel parkoltak le.
Milyen kvázi típushibák, általános előjövő problémák szoktak lenni a hármas Prius-nál? Nem teljesen rémlik, hogy az olajevés csak a korábbi modelleknél jött elő vagy még ennél is előjöhet?
Megvétel után a minden autónál szokásos motorolaj, fékolaj, gyertyák és összes szűrő cseréjén kívűl van még valami speciális dolog amit érdemes cserélni, ellenőrizni?
A legtöbb autót 215/45 R17 gumikkal hirdetik, de láttam 195/65 R15 gumival is. Ezek ugye gyárilag is megengedett váltóméretek? Utóbbi méret esetén esetleg a T22-es Avensis gyári alufelnije kompatibilis lehet a Prius-éval, azaz fel lehetne rakni rá 195/65 R15 gumival? Én nem vagyok híve ennek a hatalmas felni + vékony gumi trendnek, számomra komfortosabb egy ballonosabb gumi és nekem szemre is jobban tetszik.
Persze vásárlás előtt a kiszemelt autót szeretném márkaszervízzel vagy Prius-t jól ismerő szakemberrel átnézetni. Bár előbbiről már olvastam rossz tapasztalatokat (márkaszervíz szerint tökéletes autó valójában nagyon nem volt az)... utóbbira esetleg tudtok ajánlani jól ismert, bevált szakit Budapest és/vagy agglóból?
Bár elsősorban itthon eladott autót néznék, de persze a külföldről behozottakat sem vettem el. Van általánosan nem ajánlott és ajánlott ország? Illetve olvastam az USÁból behozott autókkal kapcsolatos problémákat, van valami egyszerű módszer amivel átnézéskor megállapítható (például alvázszámban levő kód), hogy USA vagy EU piacra lett gyártva?
És persze mivel tudom, hogy ezeket úgy lopják mint a cukrot (pláne Budapesten), már előre fosok... Öt éve a Suzukinkat is ellopták a parkolóból, az utána vett Avensis-be rögtön a vásárlás után került is Cerberos védelem ami igencsak korrekt védelmet adott. De a Prius-ba gondolom valami másfajta védelem kell majd, hiszen ebben nincs kuplung amit ki lehet iktatni, hagyományos váltó amit reteszelni lehet hátramenetben, üzemanyagszivattyú nélkül is elgurul egy darabig elektromos üzemben, stb...
Ha már védelem, ebben ugye még nem az érintésnélküli közelítőkártyás ajtónyitás van, hanem a régimódi gombnyomogatás a kulcson?

Előre is köszönök minden választ!

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17380 Dátum: 2017.12.13 09:32:09 »
Üdv az uraknak! Sürgősen autót kell vennük és a keret feszegetésével talán egy hármas Prius is beleférhet. Nyár elejéig gyorsan visszaolvastam ezt és a hibákról szóló topikot, utóbbi az olajevős és egyéb problémákkal picit lohasztott a lelkesedésemen. Elnézést ha nagyon triviális, hülye kérdéseket teszek fel, de semmi tapasztalatom nincs hibrid autókkal azt leszámítva, hogy egy rövid "tesztvezetés" erejéig vezettem egyik rokon új hibrid Rav4-esét (és baromi nehezen tudtam csak kiszállni belőle, annyira tetszett... de 10 milliót autóra csak a lottóötös után tudok majd költeni).

Vásárláskor az általános dolgokon kívűl (amit bármelyik normál autón is megnéz az ember) mit érdemes nézni egy Prius-on, mire figyeljek, mit lehet egyszerűen, diagnosztika nélkül ellenőrizni?
Lehet bárhogy az akkucsomag állapotáról bármilyen infót kijeleztetni az autóval? Gondolom legalább a töltöttségi szintet kijelzi valamelyik menüben / képernyőn. Mennyi állás nem tesz jót az akkucsomagnak? Gondolok itt a kereskedésben hetekig, hónapokig álló autóra, ami ki tudja milyen töltöttségi szinttel parkoltak le.
Milyen kvázi típushibák, általános előjövő problémák szoktak lenni a hármas Prius-nál? Nem teljesen rémlik, hogy az olajevés csak a korábbi modelleknél jött elő vagy még ennél is előjöhet?
Megvétel után a minden autónál szokásos motorolaj, fékolaj, gyertyák és összes szűrő cseréjén kívűl van még valami speciális dolog amit érdemes cserélni, ellenőrizni?
A legtöbb autót 215/45 R17 gumikkal hirdetik, de láttam 195/65 R15 gumival is. Ezek ugye gyárilag is megengedett váltóméretek? Utóbbi méret esetén esetleg a T22-es Avensis gyári alufelnije kompatibilis lehet a Prius-éval, azaz fel lehetne rakni rá 195/65 R15 gumival? Én nem vagyok híve ennek a hatalmas felni + vékony gumi trendnek, számomra komfortosabb egy ballonosabb gumi és nekem szemre is jobban tetszik.
Persze vásárlás előtt a kiszemelt autót szeretném márkaszervízzel vagy Prius-t jól ismerő szakemberrel átnézetni. Bár előbbiről már olvastam rossz tapasztalatokat (márkaszervíz szerint tökéletes autó valójában nagyon nem volt az)... utóbbira esetleg tudtok ajánlani jól ismert, bevált szakit Budapest és/vagy agglóból?
Bár elsősorban itthon eladott autót néznék, de persze a külföldről behozottakat sem vettem el. Van általánosan nem ajánlott és ajánlott ország? Illetve olvastam az USÁból behozott autókkal kapcsolatos problémákat, van valami egyszerű módszer amivel átnézéskor megállapítható (például alvázszámban levő kód), hogy USA vagy EU piacra lett gyártva?
És persze mivel tudom, hogy ezeket úgy lopják mint a cukrot (pláne Budapesten), már előre fosok... Öt éve a Suzukinkat is ellopták a parkolóból, az utána vett Avensis-be rögtön a vásárlás után került is Cerberos védelem ami igencsak korrekt védelmet adott. De a Prius-ba gondolom valami másfajta védelem kell majd, hiszen ebben nincs kuplung amit ki lehet iktatni, hagyományos váltó amit reteszelni lehet hátramenetben, üzemanyagszivattyú nélkül is elgurul egy darabig elektromos üzemben, stb...
Ha már védelem, ebben ugye még nem az érintésnélküli közelítőkártyás ajtónyitás van, hanem a régimódi gombnyomogatás a kulcson?

Előre is köszönök minden választ!

Kicsit sok a kérdés így egyszerre, de néhányhoz hozzászólok:
- P3 nem eszi az olajat, legalábbis egyáltalán nem jellemző, szemben a P2-vel amelyik öregebb korára általában csipegeti mindenkinek (ott is van üdítő kivétel bőven). Típushiba? Hát van egy-két dolog ami nagyon kis százalékban előjöhet de ezt nem nevezném típushibának. Ilyen az inverter probléma a 2012 előtt gyártottaknál, ha nem lett frissítve visszahívásban. Ha nincs takarítva a két hűtő közötti rész akkor előfordult már 1-2 embernek, hogy megfőtt a motor és átégett a hengerfejtömítés. De ezek pár ezer autóból 1-2-t érintenek szvsz. Szóval elég alacsony rá az esély.
- állapotról infót nem fogsz kapni csak ha diag szoftverrel mész rá (MiniVCI kábel  + Techstream szoftver, Ali/Ebay beszerezhető) és akkor is érdemes tudni, hogy hogyan lehet előcsalogatni azokat az infókat amire szükséged van
- ha egy kereskedésben hetekig áll egy Prius akkor azzal valami baj van, nem véletlenül nem veszik meg
- javaslom keress egy megbízható Prius importőrt aki nem húz le és megfelelő autót szállít neked. Ilyen emberkéket szép számmal találsz a facebook Prius club hungary csoportban kezdve Juhász Jenővel, Maszlag Nándorral és még van egy pár.
- a fenti urak védelem ügyben is segíteni fognak
- USA Priusnak több hátránya van (pl csak páratlan frekvenciák a rádión, néhány alkatrészt csak USA-ból tudsz beszerezni stb.) én kerülném ha lehet, de vannak akik megelégedetten használják természetesen. P3-as esetében jellemzően más az első fényszóró, ha jól tudom benne van az index és az sárgállik benne, az EU teljesen víztiszta, mert annak a lökösében van az index. Ja és az USA-ban tudtommal nincs ködlámpa, szintén a lökösben, le van vakolva.
- az én P3asom hollandiából származik, onnan sok jó állapotú autó jön mostanság, nem kell félni tőle, viszonylag egyszerűen és biztosan le lehet kérdezni a futást a holland autókról

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17382 Dátum: 2017.12.13 21:53:26 »
1x régen már árultad,nem?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17383 Dátum: 2017.12.14 08:21:28 »
Üdv az uraknak! Sürgősen autót kell vennük és a keret feszegetésével talán egy hármas Prius is beleférhet. Nyár elejéig gyorsan visszaolvastam ezt és a hibákról szóló topikot, utóbbi az olajevős és egyéb problémákkal picit lohasztott a lelkesedésemen. Elnézést ha nagyon triviális, hülye kérdéseket teszek fel, de semmi tapasztalatom nincs hibrid autókkal azt leszámítva, hogy egy rövid "tesztvezetés" erejéig vezettem egyik rokon új hibrid Rav4-esét (és baromi nehezen tudtam csak kiszállni belőle, annyira tetszett... de 10 milliót autóra csak a lottóötös után tudok majd költeni).

Vásárláskor az általános dolgokon kívűl (amit bármelyik normál autón is megnéz az ember) mit érdemes nézni egy Prius-on, mire figyeljek, mit lehet egyszerűen, diagnosztika nélkül ellenőrizni?
Lehet bárhogy az akkucsomag állapotáról bármilyen infót kijeleztetni az autóval? Gondolom legalább a töltöttségi szintet kijelzi valamelyik menüben / képernyőn. Mennyi állás nem tesz jót az akkucsomagnak? Gondolok itt a kereskedésben hetekig, hónapokig álló autóra, ami ki tudja milyen töltöttségi szinttel parkoltak le.
Milyen kvázi típushibák, általános előjövő problémák szoktak lenni a hármas Prius-nál? Nem teljesen rémlik, hogy az olajevés csak a korábbi modelleknél jött elő vagy még ennél is előjöhet?
Megvétel után a minden autónál szokásos motorolaj, fékolaj, gyertyák és összes szűrő cseréjén kívűl van még valami speciális dolog amit érdemes cserélni, ellenőrizni?
A legtöbb autót 215/45 R17 gumikkal hirdetik, de láttam 195/65 R15 gumival is. Ezek ugye gyárilag is megengedett váltóméretek? Utóbbi méret esetén esetleg a T22-es Avensis gyári alufelnije kompatibilis lehet a Prius-éval, azaz fel lehetne rakni rá 195/65 R15 gumival? Én nem vagyok híve ennek a hatalmas felni + vékony gumi trendnek, számomra komfortosabb egy ballonosabb gumi és nekem szemre is jobban tetszik.
Persze vásárlás előtt a kiszemelt autót szeretném márkaszervízzel vagy Prius-t jól ismerő szakemberrel átnézetni. Bár előbbiről már olvastam rossz tapasztalatokat (márkaszervíz szerint tökéletes autó valójában nagyon nem volt az)... utóbbira esetleg tudtok ajánlani jól ismert, bevált szakit Budapest és/vagy agglóból?
Bár elsősorban itthon eladott autót néznék, de persze a külföldről behozottakat sem vettem el. Van általánosan nem ajánlott és ajánlott ország? Illetve olvastam az USÁból behozott autókkal kapcsolatos problémákat, van valami egyszerű módszer amivel átnézéskor megállapítható (például alvázszámban levő kód), hogy USA vagy EU piacra lett gyártva?
És persze mivel tudom, hogy ezeket úgy lopják mint a cukrot (pláne Budapesten), már előre fosok... Öt éve a Suzukinkat is ellopták a parkolóból, az utána vett Avensis-be rögtön a vásárlás után került is Cerberos védelem ami igencsak korrekt védelmet adott. De a Prius-ba gondolom valami másfajta védelem kell majd, hiszen ebben nincs kuplung amit ki lehet iktatni, hagyományos váltó amit reteszelni lehet hátramenetben, üzemanyagszivattyú nélkül is elgurul egy darabig elektromos üzemben, stb...
Ha már védelem, ebben ugye még nem az érintésnélküli közelítőkártyás ajtónyitás van, hanem a régimódi gombnyomogatás a kulcson?

Előre is köszönök minden választ!

Ha feszegeted a keretet, nem lenne érdemesebb inkább olcsóbb autót venni? Pl.: PII?
Today, tomorrow and after tomorrow!

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17384 Dátum: 2017.12.14 09:06:21 »
1x régen már árultad,nem?

Aham. Aztán meggondoltam magam. :) Most újra eladó.