Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3316203 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17250 Dátum: 2017.08.12 11:59:07 »
...de felhördültetek.. :) Úgy látom titokba mindenki szemez vele.....  :D


Még jó  :D
Prius PlugIn drága, és kicsi a hatótáv és a motorteljesítmény, csábító az Ampera tudása.
De bevallom a japánokban jobban bízok...most hogy francia lett meg pláne csökkent az esélye hogy ilyet vegyek :)
Inkább megvárom a Tesla3-at, addig meg jó lesz a P3-am.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17251 Dátum: 2017.08.12 12:17:29 »
http://www.toyotaclub.hu/2017/07/17/hibridet-stressz-ellen/
tok jo videok :)

Dettó ezt érzem.
A gázreakció késleltetése, a kijelzők, a visszatermelés, az akku töltöttség növekedése, a fogyasztási adatok, mind jutalmaznak ha gazdaságosan vezetek, viszont a feltűnő motorhang, meg a piros POWER tartomány, és a maximumban kiakadó fogyasztás mérő meg büntet.
És ennyi elég is. Alapból senki nem vezet azért lassabban hogy "zöld" legyen meg 2 decivel kevesebbet fogyasszon a kocsija. Itt egyszerűen az autó cselekvésünkre adott válasz jutalmazása/büntetése mint magatartás formáló hatás érvényesül, mivel az agyunk önkéntelenül törekszik az optimum keresésre.

Van egy 600-as sportmotorom is. Az egyszerűen utál lassan menni, gyenge a motor, hörög, váltó csattog és ránt egyet kuplungoláskor, mert túl gyorsan visszaesik a fordulat, eleve a fokozat kiosztás sem az öreguras tempóra van hangolva, ha gyorsan megyek akkor minden a helyére kerül, kisimul érezni a hogy a motor ezt szereti, könnyedén pörög, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne 3 másodperc alatt erőlködés nélkül elérni a 100-at   :whistling: . Ugyan ez a hatás csak pont az ellenkező irányba terel.

Őszintén szólva én mindkettőt szeretem.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17252 Dátum: 2017.08.12 22:06:06 »
Fontos kérdés; mennyire szabad használni a "sugárféket", a B-t? Mi az a mennyiség, időtartam amíg használható?

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17253 Dátum: 2017.08.13 22:19:21 »
Fontos kérdés; mennyire szabad használni a "sugárféket", a B-t? Mi az a mennyiség, időtartam amíg használható?

Nos. Nincs korlát, főleg azért mert nem terheli, hanem tehermentesíti a mechanikus és elektromos féket a motorfék használata, a motornak meg mindegy, ugyan annyira kopik mint normál járatásnál. Ugyan akkor nem javaslom az állandó használatát, mert rosszabb a hatékonysága a gépnek ilyenkor.
B üzemmódot hosszú leejtőkön érdemes használni, hogy ne melegedjen túl a mechanikus és elektromos fék.

Én így jártam az Alpokban. Hosszan ereszkedtünk, és pillanatok alatt megtelt az akku, és már szaga volt mikor eszembe jutott, hogy át kéne kapcsolni B-be. Szerintem célszerű rögtön a leejtő tetején átnyomni, mert úgy is feltölti az akkut, és az erősebb motorfék is kényelmesebb lefelé.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17254 Dátum: 2017.08.14 08:29:33 »
Én így jártam az Alpokban. Hosszan ereszkedtünk, és pillanatok alatt megtelt az akku, és már szaga volt mikor eszembe jutott, hogy át kéne kapcsolni B-be. Szerintem célszerű rögtön a leejtő tetején átnyomni, mert úgy is feltölti az akkut, és az erősebb motorfék is kényelmesebb lefelé.

Bingó. 2 éve így jöttem le a Grossglocknerről, de persze így is telenyomta az akksit és fékezni kellett egy idő után.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17255 Dátum: 2017.08.14 09:45:42 »
Köszi a válaszokat, igen erre voltam kíváncsi. Nyilván csak hosszabb lejtőn használom!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17256 Dátum: 2017.08.14 09:47:28 »
Bingó. 2 éve így jöttem le a Grossglocknerről, de persze így is telenyomta az akksit és fékezni kellett egy idő után.
glocknerröl lefele én is fékeztem szorgosan...meg is égettem a fékbetéteket a motoron...
nagy ott a gravitáció[emoji12] [emoji79]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

janokorond

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17257 Dátum: 2017.08.16 07:27:46 »
Sziasztok Jövő szombaton Debrecen környékén leszek, és szeretnék én is egy matricát kérni (erdélyi vagyok).
Köszönöm a segítséget  ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17258 Dátum: 2017.08.16 09:52:11 »
Sziasztok Jövő szombaton Debrecen környékén leszek, és szeretnék én is egy matricát kérni (erdélyi vagyok).
Köszönöm a segítséget  ;)
Szia, tudtommal nincs matrica lerakatunk Debrecenben. Győrben adtam egy srácnak párat, de alapvetően péntek esténként BP-en a mikrotalin érhető el.

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17259 Dátum: 2017.08.16 11:16:37 »
Sziasztok,

Tegnap megvolt a kocsim 90e-res szervize Sopronban, minden rendben, hibrid garancia is. A szokásos olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrőcserén kívül még:
- kicserélték a gyertyákat
- kicserélték a fékfolyadékot
- kicserélték a bolygóműben a kenőfolyadékot (mondhatom erre, hogy olaj?)
- pótoltak 4 műanyagbolhát (ezt én jeleztem előre nekik)

Érdekességek:
1. A bolygóműben maguktól nem akartak olajat cserélni, pedig a Toyota európai "maintenance schedule" táblázata jelzi ezt. Elmondásuk szerint azokon az autókon, amiket márkaszervizbe hordtak rendszeresen, csak megnézik és ha még jónak találják, akkor nem nyúlnak hozzá, csak később cserélik. Én kifejezetten kértem a cserét, ezért megcsinálták most.

2. A motorba már másodszorra is 5W30-as olajat töltöttek. Fölhívtam a figyelmüket a Toyota ajánlására, hogy minden másodikra 0W20 kéne, de megnyugtattak, hogy nem árt neki a tapasztalataik szerint. Sőt, öregebb kocsikon (bár elsősorban P2-ről beszéltek) a hígabb olajat a motorok jobban eszik, az úriember, akivel beszéltem, mondott pár példát is. Van, amelyik egy szervizciklus alatt csak a minimális szintig fogyasztja le, de említett olyan, csak 160e körüli P2-őt, amit két szerviz között után kell tölteni.

3. Kérdeztem, de nem tudtak P3-típushibát mondani, bármi olyat, amivel több autót is hoztak volna hozzájuk.

Vélemények?

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17260 Dátum: 2017.08.16 11:31:05 »
Sziasztok,

Tegnap megvolt a kocsim 90e-res szervize Sopronban, minden rendben, hibrid garancia is. A szokásos olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrőcserén kívül még:
- kicserélték a gyertyákat
- kicserélték a fékfolyadékot
- kicserélték a bolygóműben a kenőfolyadékot (mondhatom erre, hogy olaj?)
- pótoltak 4 műanyagbolhát (ezt én jeleztem előre nekik)

Érdekességek:
1. A bolygóműben maguktól nem akartak olajat cserélni, pedig a Toyota európai "maintenance schedule" táblázata jelzi ezt. Elmondásuk szerint azokon az autókon, amiket márkaszervizbe hordtak rendszeresen, csak megnézik és ha még jónak találják, akkor nem nyúlnak hozzá, csak később cserélik. Én kifejezetten kértem a cserét, ezért megcsinálták most.

2. A motorba már másodszorra is 5W30-as olajat töltöttek. Fölhívtam a figyelmüket a Toyota ajánlására, hogy minden másodikra 0W20 kéne, de megnyugtattak, hogy nem árt neki a tapasztalataik szerint. Sőt, öregebb kocsikon (bár elsősorban P2-ről beszéltek) a hígabb olajat a motorok jobban eszik, az úriember, akivel beszéltem, mondott pár példát is. Van, amelyik egy szervizciklus alatt csak a minimális szintig fogyasztja le, de említett olyan, csak 160e körüli P2-őt, amit két szerviz között után kell tölteni.

3. Kérdeztem, de nem tudtak P3-típushibát mondani, bármi olyat, amivel több autót is hoztak volna hozzájuk.

Vélemények?

"Toyota ajánlására, hogy minden másodikra 0W20 "

Toy nem ezt ajánlja szvsz, hanem ha nincs más csak 5W30 akkor használható, de legközelebb javasolt  a 0W20-ra áttérés.  Amúgy meg igen, előszeretettel töltik az 5W30-at bele. Én pl mindig viszem a 0W20-at és azt rakatom bele.
Váltóban meg tényleg nem akarják cserélni, mert hogy szerintük nem előírás. Én is külön kértem a cserét anno.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17261 Dátum: 2017.08.17 21:55:46 »
Érdeklődöm, hogy az Auris hibridekre (2016) mi a gyári előírás? Most vagyok 12000 km-nél és nem tudom, hogy otthon, pl. Veszprémben, vagy Budakeszin ( ahová korábban a COV-ot hordtuk ) mit raknak bele. 😳

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17262 Dátum: 2017.08.18 11:16:38 »
Közben elolvastam a Manuált és ott magyarázzák is, hogy miért jó a 0W20-as. Most akkor konkrétan, ha az otthoni szervízben nem ezt akarnák beletenni, akkor hol tudok gyári Toyota olajat venni, hogy vigyem magammal
a szervízbe?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17263 Dátum: 2017.08.18 16:22:05 »
Érdeklődöm, hogy az Auris hibridekre (2016) mi a gyári előírás? Most vagyok 12000 km-nél és nem tudom, hogy otthon, pl. Veszprémben, vagy Budakeszin ( ahová korábban a COV-ot hordtuk ) mit raknak bele. 😳
0W-20
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17264 Dátum: 2017.08.18 17:22:22 »
Érdeklődöm, hogy az Auris hibridekre (2016) mi a gyári előírás? Most vagyok 12000 km-nél és nem tudom, hogy otthon, pl. Veszprémben, vagy Budakeszin ( ahová korábban a COV-ot hordtuk ) mit raknak bele. 😳

Ezzel a "viszem az olajat" azt értem el, hogy idén már megvonták az assistance szolgáltatást tőlem.
Fery