Sziasztok,
Tegnap megvolt a kocsim 90e-res szervize Sopronban, minden rendben, hibrid garancia is. A szokásos olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrőcserén kívül még:
- kicserélték a gyertyákat
- kicserélték a fékfolyadékot
- kicserélték a bolygóműben a kenőfolyadékot (mondhatom erre, hogy olaj?)
- pótoltak 4 műanyagbolhát (ezt én jeleztem előre nekik)
Érdekességek:
1. A bolygóműben maguktól nem akartak olajat cserélni, pedig a Toyota európai "maintenance schedule" táblázata jelzi ezt. Elmondásuk szerint azokon az autókon, amiket márkaszervizbe hordtak rendszeresen, csak megnézik és ha még jónak találják, akkor nem nyúlnak hozzá, csak később cserélik. Én kifejezetten kértem a cserét, ezért megcsinálták most.
2. A motorba már másodszorra is 5W30-as olajat töltöttek. Fölhívtam a figyelmüket a Toyota ajánlására, hogy minden másodikra 0W20 kéne, de megnyugtattak, hogy nem árt neki a tapasztalataik szerint. Sőt, öregebb kocsikon (bár elsősorban P2-ről beszéltek) a hígabb olajat a motorok jobban eszik, az úriember, akivel beszéltem, mondott pár példát is. Van, amelyik egy szervizciklus alatt csak a minimális szintig fogyasztja le, de említett olyan, csak 160e körüli P2-őt, amit két szerviz között után kell tölteni.
3. Kérdeztem, de nem tudtak P3-típushibát mondani, bármi olyat, amivel több autót is hoztak volna hozzájuk.
Vélemények?