Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3348083 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában


octane

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
  • irresponsible wreck diver and thermik hunter
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16366 Dátum: 2016.09.19 16:26:24 »
Ezt a "pulse and glide" technikát soha nem tudtam összeegyeztetni a tanultakkal. A fizikai törvények szerint ha egy tárgyat felgyorsítunk egy adott sebességre, akkor az adott sebesség megtartásához lényegesen kevesebb energiára van szükség, mintha hagynánk lelassulni és újra felgyorsítani. Ez számomra jelenleg megkérdőjelezhetetlen.

Akkor mégis miért erőltetik ezt a technikát? Esetleg valamit rosszul tudok?
Gondolkodom tehát vagyok, s ha nem gondolkodom sokkal jobban vagyok.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16367 Dátum: 2016.09.19 16:45:29 »
Néha elgondolkodok  a dugóban, hogy mi lenne ha az autók 60-70% ilyen rendszerű lenne, belváros mennyivel lenne tisztább, csendesebb...stb.

Szubjektív benyomás következik.

Előző hétvégén meglátogattuk a családot Budapesten és emiatt átautóztam egyet Dél-Pesten és a budai belvároson is. Jól megszívtam a Bocskai úton a felújítás miatt a dugót is. :) Szerintem ezalatt az út alatt több lakossági :D Priust láttam, mint itt Bécsben, 2-est, s 3-ast vegyesen. Bécsben elég sok taxis használ Priust, de civil kocsit nem láttam ennyire gyakran.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16368 Dátum: 2016.09.19 18:17:37 »
Svájcban is akarod használni? Én SolP-t vettem (napfénytető, napelem, bőrülés, ülésfűtés, nagy navi, 30.000 km, privát tulajtól). Nagyon boldog vagyok vele.

Igen, Svájcban élek, azért keresek itt autót. Jól hangzik a felszereltséged, de az gondolom nem ez a 3millió körüli ársáv....
kisa
born to ride

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16369 Dátum: 2016.09.19 19:57:31 »
Mekkora a fényforrás lapkája, pl; mm-ben kifejezve?

Fogalmam sincsen, nem szedtem szét, és nem is tervezem. A Toyodiy.com-on sincsen fent az adata.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16370 Dátum: 2016.09.19 20:12:27 »
Akkor mégis miért erőltetik ezt a technikát? Esetleg valamit rosszul tudok?

Mert gyorsításkor a motor hatásfoka jobb, mint a sebesség tartásakor.

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16371 Dátum: 2016.09.20 09:56:55 »
Ezt a "pulse and glide" technikát soha nem tudtam összeegyeztetni a tanultakkal. A fizikai törvények szerint ha egy tárgyat felgyorsítunk egy adott sebességre, akkor az adott sebesség megtartásához lényegesen kevesebb energiára van szükség, mintha hagynánk lelassulni és újra felgyorsítani. Ez számomra jelenleg megkérdőjelezhetetlen.

Akkor mégis miért erőltetik ezt a technikát? Esetleg valamit rosszul tudok?
Nincs ellentmondás, a sebesség tartásához (glide) valóban kevesebb energia is elég, pont ezért ekkor hajtja az akksi, gyorsításkor (pulse) meg a benzines motor. Ráadásul lassuláskor tölt is vissza.
Prius III SOL

flower78

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16372 Dátum: 2016.09.20 10:20:51 »
Nincs ellentmondás, a sebesség tartásához (glide) valóban kevesebb energia is elég, pont ezért ekkor hajtja az akksi, gyorsításkor (pulse) meg a benzines motor. Ráadásul lassuláskor tölt is vissza.
Sebességet tartani nekem nem sikerült még. Csak lassabban lassul.[emoji1]

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16373 Dátum: 2016.09.20 10:23:24 »
Ráadásul lassuláskor tölt is vissza...
... és ezzel mozgásenergiát vesz. Szóval nem olyan egyszerű ez  :D

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16374 Dátum: 2016.09.20 10:34:40 »
Az akkutöltés-merítés vesztesége miatt az az optimális, ha minél többet megy szabadon gurulva az autó. Ilyenkor nyilván lassul, a visszagyorsítás időnként szükséges.

Összességében a motorral gyorsít, szabadon gurulva lassul, goto 1 ciklus kevesebb fogyasztással jár, mint a villannyal tartom a sebességet, amíg tudom.

Chroun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16375 Dátum: 2016.09.20 11:28:56 »
Üdv mindenkinek,

Új vagyok ezen a fórumon és nincs semmi gyakorlati tapasztalatom a Priusokkal kapcsolatban, habár több éve szemezgetek velük. Tanácsokat ill segítséget szeretnék kérni Tőletek - már ha lehet.
A használtautó oldalon találtam Budakalászon egy plug-in 2012.12 havi, fullos, 146e km-el ...annyit tudok róla, hogy Hollandiából került be. Nem kevés zsetonba kerül - 5m - ezért nem tudom, hogy lehetne biztosra menni a km futás illetve az esetleges sérültségével kapcsolatban. Nincs ismerősöm, akinek lenne festékmérője és a többi oldalakon olvastam, hogy a hazai szalonok sem kimondottan segítőkészek, ha alvázszámmal beállítanák hozzájuk vásárlás elött.
Esetleg valakinek ötlete, hogy lehetne minél jobban lecsökkenteni az átbaxás rizikóját ? Tudtok valakit, aki vérprofi a témában és a környékén lakik és talán még át is tudná nézni szakértő szemmel a gépsárkányt?

Köszönök minden segítő szándékot és kérem, kíméljenek a "profi"-k :P

Ui : még egy dolog...nem találtam olyan doc-t a neten, ami taglalná a szükséges szervizeket ..közel van a 150e km-hez, gyanús, hogy lesz valami ellenörizni/cserélni való az autón..ha esetleg vki fel tudná pattintani, megköszönném :)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16376 Dátum: 2016.09.20 13:07:20 »
Az akkutöltés-merítés vesztesége miatt az az optimális, ha minél többet megy szabadon gurulva az autó. Ilyenkor nyilván lassul, a visszagyorsítás időnként szükséges.

Összességében a motorral gyorsít, szabadon gurulva lassul, goto 1 ciklus kevesebb fogyasztással jár, mint a villannyal tartom a sebességet, amíg tudom.

Ezzel nekem csak annyi a bajom, hogy pont a tempomatos, kényelmes autópályázás élményét "rontja el".

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16377 Dátum: 2016.09.20 13:09:14 »
A fogyasztásbeli különbség nem sok, azt a pár decit megéri a kényelem.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16378 Dátum: 2016.09.20 14:53:15 »
kapcsolatban. Nincs ismerősöm, akinek lenne festékmérője és a többi oldalakon olvastam, hogy a hazai szalonok sem kimondottan segítőkészek, ha alvázszámmal beállítanák hozzájuk vásárlás elött.

Pörgesd vissza ezt a fórumot, mert nem az első érdeklődő vagy. :) Több kérdésedre is megtalálod a választ. A fölmérés (egyik) legbiztosabb módja pedig továbbra is az, hogy elviszed márkaszervizbe, ahol átnézik, gyári szám alapján esetleg lekérdezik a múltját stb. Ez egyben egy jó szűrő is a kereskedőnek, mert ha ezt nem hajlandó megtenni, akkor lehet, hogy sumákol.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16379 Dátum: 2016.09.20 20:02:25 »
Szubjektív benyomás következik.

Előző hétvégén meglátogattuk a családot Budapesten és emiatt átautóztam egyet Dél-Pesten és a budai belvároson is. Jól megszívtam a Bocskai úton a felújítás miatt a dugót is. :) Szerintem ezalatt az út alatt több lakossági :D Priust láttam, mint itt Bécsben, 2-est, s 3-ast vegyesen. Bécsben elég sok taxis használ Priust, de civil kocsit nem láttam ennyire gyakran.
Sőt szerintem átlagban több a Toyota is Magyarországon, mint itt Bécsben. Szerencsére...
'08 RX400h
'09 Prius 3