Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3347932 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16335 Dátum: 2016.09.15 08:33:44 »
Erősen tövig benyomod a féket. Ekkor befog a fék kb. 3mp-re akkor is ha lelépsz a fékről. Ez a visszagurulás gátló.  Amikor aktiválódik, akkor elkezd villogni egy sárga ikon a műszerfalon. Talán még csippan is egyet, nem emlékszem pontosan.

WAT :D

Már anno a próbaúton rájöttem egy kisvárosi dugóban, hogy van benne hill assist, élvezem is, de sose villogott semmi a műszerfalon emiatt.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16336 Dátum: 2016.09.15 08:37:40 »
Gondolok itt pl. állok a piros lámpánál, de baromi gyorsan ki akarok lőni, hogy megelőzzem a mellettem lévő sávban lévőt, hogy még sávot tudjak előtte váltani? Vagy csak jobban tapossak az Eco üzemmódban a gázba, az elég?
Ha padlógázt nyomsz, akkor mindegy milyen üzemmódban volt előtte, az max erőt jelent. Csak a reakcióidő lesz jobb Power módban, mert akkor a benzinmotor már eleve jár, nem kell külön beindítani , meg persze ilyen állásban érzékenyebb a gázpedál (egységnyi gázpedál nyomásra más gyorsulással reagál - de a padló az padló).

Visszagurulásgátló nélkül sem nagyon fogsz visszagurulni, mert van bele programozva kúszás (egyenes úton enyhén halad ha nem nyomsz semmi pedált), ami a lejtőn (nagyjából) megtartja, legalábbis amíg átlépsz a fékről a gázra, nem fog visszagurulni.

Természetesen lefullasztani nem tudod, mint semelyik automatát sem. De itt lehet olyan, h nem megy a benzinmotor, az autó meg igen, csak az nem lefullasztás! :)
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.15 08:42:23 írta zezoka »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16337 Dátum: 2016.09.15 08:38:35 »
Akkor mondom a következő kérdésem: az a sport üzemmódos kapcsoló (most fejből nem tudom a pontos nevét, a jobb oldali a 3 üzemmódból, ami a gyorsulást segíti) menet közbeni gyorsulásra jó, vagy álló helyzetből gyors elindulásra is célszerű használni? Gondolok itt pl. állok a piros lámpánál, de baromi gyorsan ki akarok lőni, hogy megelőzzem a mellettem lévő sávban lévőt, hogy még sávot tudjak előtte váltani? Vagy csak jobban tapossak az Eco üzemmódban a gázba, az elég?

Kowee leírta a lényeget, én csak azt tenném hozzá, hogy a Power móddal ésszel, ha a kocsi még nem volt az AGG09 / 4KET-024 kampányban visszahívva!

Itt tudod ellenőrizni gyári szám alapján:

https://www.toyota-tech.eu/euro5search/campaigns

Ez a visszahívás a teljesítményelektronika szoftverfrissítését tartalmazza. A régi szoftververzióval PWR módban, erős gyorsításnál az elektronika megmakkanhat és a cseréje drága. De majd valaki kifejti, aki nálam jobban ért hozzá.

bneheni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16338 Dátum: 2016.09.15 11:17:05 »
Köszi a válaszokat!!!

Sajnos ma leállt az autó... a facen a csoportban írtam is, fotókkal mellékelve... nem kicsit vagyok neki keseredve :(


agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16339 Dátum: 2016.09.15 13:45:58 »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16340 Dátum: 2016.09.15 14:39:47 »
Sajnos ma leállt az autó...

FB-om nincs, de ha kereskedőtől vetted, a szavatossági kötelezettsége alapján neki kell kijavíttatnia (he nem te okoztad a hibát).

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16341 Dátum: 2016.09.15 15:50:21 »
WAT :D

Már anno a próbaúton rájöttem egy kisvárosi dugóban, hogy van benne hill assist, élvezem is, de sose villogott semmi a műszerfalon emiatt.

Pedig villog, csipog. Igaz ez P+, de ugyan ezt csinálja P3-am is.


dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16342 Dátum: 2016.09.15 15:51:24 »
Köszi a válaszokat!!!

Sajnos ma leállt az autó... a facen a csoportban írtam is, fotókkal mellékelve... nem kicsit vagyok neki keseredve :(

Mi történt? FB-n hova írtad? Bár ha gondolod ide is leírhatnád+fotók.

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16343 Dátum: 2016.09.15 16:44:27 »
Közben úgy látom megoldódott a dolog. A távirányítóban és az immobiliserben is lemerült az elem. Az utóbbi okozta a "karácsonyfát" a műszerfalon. 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16344 Dátum: 2016.09.15 19:22:52 »
Közben úgy látom megoldódott a dolog. A távirányítóban és az immobiliserben is lemerült az elem. Az utóbbi okozta a "karácsonyfát" a műszerfalon.

Ritka együttállás, és előkerült egy biztosítékkal hekkelt ismeretlen áramkör is.  Valószínűleg egy korábbi okosság kiszerelését követő gyorsmegoldás eredményeképpen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16345 Dátum: 2016.09.15 20:58:32 »
Nem áruljátok el mi volt  konkrét hibajelenség?  :tt2:

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16346 Dátum: 2016.09.16 12:51:23 »
Pedig villog, csipog. Igaz ez P+, de ugyan ezt csinálja P3-am is.


Köszi. Ebből rájöttem, hogy láttam már ezt az ikont, de én eddig mindig azt hittem, hogy ez a kipörgésgátlóé. :) De nekem enélkül is csinálja, hogy emelkedőn nem gurul vissza.

bneheni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16347 Dátum: 2016.09.16 12:56:37 »
Nem áruljátok el mi volt  konkrét hibajelenség?  :tt2:

Bocsi, dehogynem :)

Az autó menet közben letiltotta a hybrid rendszert teljes egészében, majd kigyulladt bal oldalon a sárga háromszögben lévő felkiáltójel, ill jobb oldalon a motordiagnosztika lámpa. Benzinnel ment, de minél gyorsabban haladtam, annál sűrűbben csipogott, mint az őrült (a gyors tempót értsd: 40 km/h kb).
Kiderült a végére, hogy lemerült az elem az immobiliserben, és menet közben elvesztette a jelet, ezért letiltotta az elektromos üzemmódot (úgy érzékelte, lopják). Az összetákolt áramkörről most nem nyilatkozom (a chip szót nem is ejtem ki a számon még véletlenül sem  :lol: :tt2:), majd a talin beszélünk róla- megnézitek :)
Elemcsere segített, a sárga háromszög jel már ettől elmúlt, ill. az elektromos-hybrid üzem is helyre állt,  a motordiagnosztika lámpa pedig a kis akkuról történő saru lehúzással oldódott meg... Mindez fél nap alatt zajlott, több óra idegeskedés (nem kis mértékű), a tréler másnapra már meg volt rendelve hozzá, hogy megy vissza az eladóhoz... Szerencsére megoldódott a gond, a kicsike gyönyörűen megy, most sokat fogunk menni vele, hogy ha van hiba, mostanában jöjjön ki, és tudjak reklamálni - bár ne legyen :)

Teljesen jogos kérdésként merült fel, hogy a benzinnel miért ment a kocsi, így utólag én sem igazán értem, bár lehet, hogy a szívinfarktus nem csak kerülgetett volna, hanem el is kap, ha még azzal sem jutok haza, és végleg megáll a kocsi...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16348 Dátum: 2016.09.16 14:52:09 »
a gyors tempót értsd: 40 km/h kb).
sokat fogunk menni vele, hogy ha van hiba, mostanában jöjjön ki, és tudjak reklamálni - bár ne legyen :)

Teljesen jogos kérdésként merült fel, hogy a benzinnel miért ment a kocsi,
Amennyiben jól értelmezem, az "immo"  aktiválódása után a gk 40 km/h val képes mozogni képes ameddig ki nem fogy a benzin, ráadásul közben hibajelzést produkálva.
Nem értem mi a kérdés, ez egyértelműen szakszerűtlen gányolás. Aki ezt készítette, az nem mélyedt el a HSD-ben. Örülj, hogy nem okozott nagyobb bajt a művével, amitől én inkább mihamarabb megszabadulnék (lehetőleg az eladó költségén).

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16349 Dátum: 2016.09.16 19:01:26 »
Amennyiben jól értelmezem, az "immo"  aktiválódása után a gk 40 km/h val képes mozogni képes ameddig ki nem fogy a benzin, ráadásul közben hibajelzést produkálva.
Nem értem mi a kérdés, ez egyértelműen szakszerűtlen gányolás. Aki ezt készítette, az nem mélyedt el a HSD-ben. Örülj, hogy nem okozott nagyobb bajt a művével, amitől én inkább mihamarabb megszabadulnék (lehetőleg az eladó költségén).

A fenéket.  Meg lesz  csinálva, csak találkozzak Henivel.  Egyszerűen arról van szó, hogy ki lett berhelve a korábbi okosság az autóból és a Heni által "Csippnek" vélt egyszerű késes bizti lett behekkelve, kvázi rövidzárként az "istentuggya" milyen hardver helyére.  Aztán a késes bizti kilazult, kirázódott, mert nem volt biztosítva, akár egy szigszalaggal. Egyidejűleg a hibajel megjelent. Plusz bónuszként mindenféle elem is a halálán volt már.  Ezen okok eredőjeképpen a hibajelenség akkumulálódott. Ennyi a történet. Visszadugta és műxik a verda.  Örülünk, főleg Heni és kedves családja.  ;)  Majd rendbe lesz téve.   :yes:
Ez az információhalmazból általam felállított foteldiagnózis.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.16 19:03:39 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.