Kis kutatást végeztem:)))
Saját véleményem szerint a HSD rendszerben, nem az akksi a gyenge láncszem,
különben nem lehetne 10 évig garis bizonyos feltételekkel.
Minden cella sorszámozott, külön szellőzéssel ellátott darab. (7.2 volt/cella)
A cellák a különféle típusokban nagyjából egyformák, ezek számának változtatásával
igazítják a teljesítményt a kívánt típushoz.
Yaris 144 Volt 20cella 31kg
CT200h 201.6 Volt 28cella 41kg
IS300h 230.4 Volt 32cella 49.5kg
(Ls600h kivétel ott a cellák 14.4 voltosak)
A kiszerelt cellát, egy "közönséges" processzoros töltővel megtudtuk tölteni,
az már egy másik kérdés, hogy ez az élettartamára milyen hatással van.
Cellát tovább bontva,(már csak roncsolással) erősen savas, közegben található 6db kicsi cella
ami 4-nap után kiszáradt. Fésű szerűen összehajtogatott lapok anyagát még nem sikerült megfejteni, de dolgozunk rajta.
Szerintem az inverter a legkényesebb pontja a hybrideknek, de ezt sehol sem emlegetik, mert ez sem egy
tönkremenős alkatrész. Valójában ez az egység kovácsolja egy tökéletesen működő rendszerré ezeket a nagyszerű járműveket.
Ha ez tönkre megy, lehet kampó az akksi nak is.