Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 621858 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2865 Dátum: 2017.07.04 07:08:48 »
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ha pl. pályán megy a hibrid mennyi ideig van tartaléka, hogy rásegítsen a benzinmotorra. Mert ha folyamatosan halad, nem motorfékez, akkor nem tölt???
Ez esetben megtakarítás sincs? :hmmmm:
Folyamatosan haladva is tölt a generátor.
Én úgy vettem észre hogy amint el éri a maximális töltést, drasztikusan esik a fogyasztás, de csak egy bizonyos tempo alatt.
Óra szerinti 100-110 - ig alig fogyaszt 4 litert pályán "M0", fölötte még nem próbáltam.


Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2866 Dátum: 2017.07.04 07:18:56 »
Folyamatosan haladva is tölt a generátor.
Én úgy vettem észre hogy amint el éri a maximális töltést, drasztikusan esik a fogyasztás, de csak egy bizonyos tempo alatt.
Óra szerinti 100-110 - ig alig fogyaszt 4 litert pályán "M0", fölötte még nem próbáltam.


Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról
Persze a generátor tölt, minden autónál (hiszen van sok fogyasztó)
Ha drasztikusan esik, akkor amikor bekapcsol meg drasztikusan nő :D

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2867 Dátum: 2017.07.04 07:25:28 »
Persze a generátor tölt, minden autónál (hiszen van sok fogyasztó)
Ha drasztikusan esik, akkor amikor bekapcsol meg drasztikusan nő :D
Itt folyamatosan megy a generátor, ő fékez is és az új Prius 4 ben hajt is tudomásom szerint.

Itt egy neked való cikk olvasd el :
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/08/a_prius_iii_es_a_hibrid_auris_hajtaslanca/

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2868 Dátum: 2017.07.04 10:18:58 »
Nem gondolom a virtuális fokozatot népbutításnak, nincs különösebb ára kis mértékben változtatni a fordulatszámot az autó sebességének függvényében, és a fülnek és a testnek is természetesebb hatást ad mint egy bömbölő-nyúlós automata.
Én különbséget teszek a hangolás és a gangolás között. Az, hogy a fordulatszámot az autó gyorsulásának(sebességének) függvényében változtatják és közelítik a megszokotthoz megszokás kérdése, egy idő után nem zavaró, valószínűleg egy jobban szigetelt autóban mégkevésbé az.
Az viszont, hogy virtuális és manuálisan kapcsolható fokozatokat építenek be felesleges, és inkább reklámértéke van mint gyakorlati haszna. Mivel virtuális, ez is programozás kérdése, és valójában a pöcöktetés maximum útmutató, végülis a számítógép dönt.
Az ECO ... SPORT üzemmódok közötti választás lehetőségét többre tartom.

Ez így csak elmélkedés, ki kellene próbálni a gyakorlatban ezt a Lexus féle megoldást. Az biztos, hogy "hagyományos" automata váltós járművekben egy idő elteltével csak akkor használtam a kézi vezérlést, amikor hosszabb ideig akartam motorfékezni. Nem azért, mert elkényelmesedtem, hanem azért mert a dinamikához sokat nem adott, ellenben a gyakoribb tankolás több időkiesést jelentett, ráadásul egyes váltók hamarabb túlmelegedtek.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2869 Dátum: 2017.07.04 18:21:00 »
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ha pl. pályán megy a hibrid mennyi ideig van tartaléka, hogy rásegítsen a benzinmotorra. Mert ha folyamatosan halad, nem motorfékez, akkor nem tölt???
Ez esetben megtakarítás sincs? :hmmmm:
Konkrét példa, hogy lazán jöttünk két útépítés között az A3-on és kb. 130-al kerültem egy még lassabbat amikor észrevettem, hogy a lassúnak gondolt távoli hátsó autó, mégiscsak gyorsabb. Kövér gázadás, igen felbőg a motor 🤓, de mire utolért már a 160-nál voltunk és nem volt vészes. Azaz, szerintem van benne kellő tartalék, persze értelmes keretek között. Ja, és nem kapcsoltam manuálisan Powerbe, azt sztem megteszi az erőteljes pedáltaposás is.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2870 Dátum: 2017.07.04 19:14:49 »
És persze csak a lényeg maradt ki, hogy ilyenkor a 3 "motor" együtt dolgozik; benzinmotor, elektromotor és a generátor.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2871 Dátum: 2017.07.04 19:58:16 »
Konkrét példa, hogy lazán jöttünk két útépítés között az A3-on és kb. 130-al kerültem egy még lassabbat amikor észrevettem, hogy a lassúnak gondolt távoli hátsó autó, mégiscsak gyorsabb. Kövér gázadás, igen felbőg a motor 🤓, de mire utolért már a 160-nál voltunk és nem volt vészes. Azaz, szerintem van benne kellő tartalék, persze értelmes keretek között. Ja, és nem kapcsoltam manuálisan Powerbe, azt sztem megteszi az erőteljes pedáltaposás is.
A motor "erejével" gyorsultál nem de? :hmmmm: nem az elektrómotor miatt.
Egyébként tudom, hogy startolásnál nagyon jól gyorsit a hibrid, hiszen pont ott fogyasztana sokat a benzines, de az elektrómotor rásegít.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2872 Dátum: 2017.07.04 21:13:48 »
Ez itt persze jobban elmagyarázza mint én 😨 http://www.toyota-global.com/innovation/environmental_technology/hybrid/


BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2873 Dátum: 2017.07.04 21:25:51 »
Van benne egy dizeles hatásfokú benzines, az nem elég :D ?
Az akku vérszegény hogy ilyen teljesímény-igényeknél beleszóljon a dolgokba, és akkora károkat okoz az ilyen igénybevétel a milliós értékű akkupakkban ami magasabb lehet a megspórolt pár centiliter, deciliter benzinnél, a vezérlés elég okos, hogy tudja mikor éri meg használni.
Nem tudom az akku pontos paramétereit, de 10C-nél nagyobb igénybevételt nem hiszem hogy kellene kapnia ami 15 lóerő körüli teljesítmény (az akkunak már ez is magas érték).
Ezt a 15 lóerőt is kb. 3 percig lehet biztosítani.
Pályatempónál szerintem a legtöbb esetben nem éri meg az akkuhoz nyúlni (legfeljebb visszatáplálni, ha kell), de a komputeres CVT folyamatosan tud keresni a motornak ideális munkapontot.

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: ha pl. pályán megy a hibrid mennyi ideig van tartaléka, hogy rásegítsen a benzinmotorra. Mert ha folyamatosan halad, nem motorfékez, akkor nem tölt???
Ez esetben megtakarítás sincs? :hmmmm:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2874 Dátum: 2017.07.04 21:43:56 »
Meg egy videó a power megosztásról :

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2875 Dátum: 2017.07.08 23:16:03 »
Tankoltam egy újabbat, ami önmagában is rekord közeli: 3,44 de ami még jobb, a nagy átlagom is csökkent, már csak 98 g/km a CO2 lábnyom. Próbálom kombinálni a gurulást és a motorféket, de a forgalmat is jobban el tudom kerülni, emellett kánikula is van.

Sajnos -gondolom- tiszavirág életű lesz a dolog, mert azóta volt egy jó adag pályázás és a klímát is kellett járatni. Ez most az az eset volt amikor az időtényező, vagy a kényelem felülírja az alacsony fogyasztásra való törekvést. Valaki írta itt hogy a klima nem számít sokat, nos szerintem durván visszafogja a kocsit, szinte dupla erejű motorfék, és bizony a lovacskákból is jó pár oda lesz... egyből érezni hogy ez nem lesz ingyen :)

Tegnap állok a dugóban: két autóval előttem egy suv bólintósat fékez- előfordul, gondoltam- látom nem indulnak, itt probléma lesz, index ki külső üres. Akkor látom hogy hogy a két autó elég közel, és lassan megkezdték a kárfelmérést és manővereket egy kis útszéli beszélgetésre...Nem láttam különösebb sérülést, olaszban ez simán elhajtós lett volna  :D
Egy ideje piros volt, nem tudom pontosan miért mozogtak, valaki kisorolhatott, de nagyon hiányzott hogy még tetézzék az amúgy is egész napos dugókat.

Még valami: előttem kacsázott valaki a középsőben, tök üres pályaszakaszon. Egy kis ideig éreztem hogy mennyivel egyszerűbb lenne ha szépen letakarodna előlem, de aztán megerőltettem magam és sikerült bemenni a belsőbe  :lol: mindezt mutogatás dudálás elévágás fékezés villogás stb nélkül  :yes:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2876 Dátum: 2017.07.09 09:11:14 »
Hogy a klíma nem számít sokat, csak a fogyasztástöbblettel összefüggésben merült fel. A teljesítményigény más tészta, ott leginkább a lóerőkkel kevésbé ellátott és a kg/LE arányban rosszul álló autók érintettek.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2877 Dátum: 2017.07.09 15:11:26 »
hazahajtottuk megint a plusszt. remek idő volt, csak pár órát van ugye sötét és szépen világított a hold is (nem röhögni, ez fontos :D). a forgalom szörnyű volt. hajnali egy és kettő között álltunk egy félórácskát egy német stauban. aztán az M1-esen is reggel.  ennek megfelelően elég lassú volt a hazajutás, schwechatig 11 és fél óra alatt jutottunk el, kábé 105 km/h bruttó átlagsebességgel (tankolásokat is beleszámítva, anélkül 110 körül lehettünk). aztán a magyarországi szakasz is elég súlyos volt, tele a belső sávban hajtó tirpákokkal. ha nem családdal vagyok, simán végigelőztem volna jobbról a sok suttyót - sok ilyen is volt, akik nem bírták...

a jó idő (18-28 fok) és a nem túl feszített tempó a fogyasztáson is meglátszott. 1333 km-re 90 litert tankoltam (=6.75 liter per száz km), eddig ez volt a legbarátibb eredménye a kocsinak (öt személy, sok csomag, box).

a 120-as tempó a kedvence, 130-nál is még oké. felette nem szereti. legalábbis, ha fenn van a box :D mindenesetre bírja, toltam egy félórát az út elején 150-re állított tempomattal (legalábbis megpróbáltam), aztán abbahagytam, mert semmi értelme nem volt, nem lehetett haladni ennyivel aznap éjjel európában...ja és úgy tűnt, hogy 100 km autópályára németországban vagy 50 km útlezárás és felújítás jut mostanában...

ps. befestettem a boxot feketére, én vagyok a batman :D
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.09 15:21:39 írta csufár »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 910
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2878 Dátum: 2017.07.09 20:18:18 »
Mondtam én, hogy jók ezek az útépítések, javítják a hybridek fogyasztását.
Majd novemberben jobban haladni a kiirások egy része szerint...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2879 Dátum: 2017.07.14 20:04:28 »

ps. befestettem a boxot feketére, én vagyok a batman :D

Teljesen hazavágod a nehezen kiizzadt gyári légellenállást...
A box orrának folytatólagosan kellene lenni a ferde orral, mert így az összes a kocsi által felemelt levegő feltorlódik a box alatt.
Egy homorú orrnak a kockánál is rosszabb a légellenállása.
Megértem ha nem lehet megoldani, de ha ezeket a fogyasztásokat feltöltöd a végén beperel a toyota hitelrontásért...