Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 599953 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2835 Dátum: 2017.06.26 20:33:15 »
neked felesleges felmenni oda, csak akadályoznád a nyerges vontatókat :D
Vicces ;);)
Nem hiszem hogy a nyerges 120-al fog menni... :P

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2836 Dátum: 2017.06.26 20:42:10 »
Vicces ;);)
Nem hiszem hogy a nyerges 120-al fog menni... :P
Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról
Annyival te sem fogsz menni mert ott akar mar 6 litert is bever :D
Meg egyebkent is ora szerint 120 az csak 110 :D
De nem fogsz igy tul hamar odaerni? :D

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2837 Dátum: 2017.06.26 20:59:40 »
Annyival te sem fogsz menni mert ott akar mar 6 litert is bever :D
Meg egyebkent is ora szerint 120 az csak 110 :D
De nem fogsz igy tul hamar odaerni? :D

Ki zárt hogy 6 litert megetessek vele :D
Majd meg látjuk hogy alakul.

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2838 Dátum: 2017.06.26 22:37:45 »
Ki zárt hogy 6 litert megetessek vele :D
Majd meg látjuk hogy alakul.

Tapatalk 2-vel küldve Motorola X Style - ról
150-nél mitől lenne takarékosabb egy hibrid? Max, mert áramvonalas? ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2839 Dátum: 2017.06.27 04:27:39 »
A Miller ciklusú motor nagyobb hatékonyságú.
 Nagy sebességnél az elektromos rész ugyan nem javítja a fogyasztást, inkább + súly, de pályán ritkán kell nagyot gyorsítani, ezért a fogyasztásra nincs számottevő hatása.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2840 Dátum: 2017.06.27 05:52:45 »
Nem éreztem különbséget az automata és a tekerős klíma közt fogyasztásban. (Elvileg az automata még takarékosabb is kell legyen.)

Azonos körülmények (technikai, felhasználási, környezeti) között, mért kell takarékosabbnak lennie az automata klímának, elvileg?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2841 Dátum: 2017.06.27 11:38:45 »
A Miller ciklusú motor nagyobb hatékonyságú.
 Nagy sebességnél az elektromos rész ugyan nem javítja a fogyasztást, inkább + súly, de pályán ritkán kell nagyot gyorsítani, ezért a fogyasztásra nincs számottevő hatása.
nem atkinson?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2842 Dátum: 2017.06.27 13:18:03 »
Azonos körülmények (technikai, felhasználási, környezeti) között, mért kell takarékosabbnak lennie az automata klímának, elvileg?
Ha jól tudom, a Toyota mechanikus klímája olyan, hogy ha jár, akkor csak max. teljesítményen képes járni, a digitális pedig már invertereset kapott.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2843 Dátum: 2017.06.27 13:53:58 »
Ha jól tudom, a Toyota mechanikus klímája olyan, hogy ha jár, akkor csak max. teljesítményen képes járni, a digitális pedig már invertereset kapott.
Az meg micsoda?
Én meg úgy tudtam, hogy az autómata megy mindig maxon és ahhoz kevered a meleget, hogy a beállított értéket adja :hmmmm:
Úgy érted, hogy a manuálisnál, amikor csak hidegre állítom(mindig így használom), mindegy  mekkorára állítom a ventilátort?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2844 Dátum: 2017.06.27 14:13:19 »
Ha jól tudom, a Toyota mechanikus klímája olyan, hogy ha jár, akkor csak max. teljesítményen képes járni, a digitális pedig már invertereset kapott.
ez az inverter gyanus nekem...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2845 Dátum: 2017.06.27 15:06:03 »
Az meg micsoda?
Én meg úgy tudtam, hogy az autómata megy mindig maxon és ahhoz kevered a meleget, hogy a beállított értéket adja :hmmmm:
Úgy érted, hogy a manuálisnál, amikor csak hidegre állítom(mindig így használom), mindegy  mekkorára állítom a ventilátort?
Persze hogy mindegy. A klíma kompresszort az nem befolyásolja, csak a ventilátorok szállítanak többet/kevesebbet az ugyanolyan hideg levegőből.
Az első mondatban leírtad a manuális klíma működését  :yes:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2846 Dátum: 2017.06.27 16:42:50 »
Persze hogy mindegy. A klíma kompresszort az nem befolyásolja, csak a ventilátorok szállítanak többet/kevesebbet az ugyanolyan hideg levegőből.
Az első mondatban leírtad a manuális klíma működését  :yes:
Jó, akkor kapcsolgatom  [rohog]

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2847 Dátum: 2017.06.27 18:39:11 »
Ha jól tudom, a Toyota mechanikus klímája olyan, hogy ha jár, akkor csak max. teljesítményen képes járni, a digitális pedig már invertereset kapott.

"elvileg"
Tételezzük fel, hogy valóban a "digitális klímával" készre szerelt Toyota gjművek teljesítmény szabályozása az inverteres technológia segedelmével modernizálódtak. Okay, de hova rejtették a fordulatszám szabályozáshoz (inverter) szükséges villamos meghajtó motort? Amennyiben nem az általános elv érvényesül, akkor a kompresszor szíjas hajtását motorfordulatszám változtatásával kellene "inverterizálni"! Minden szóbajöhető érvelés mentén hülyeség, legfőképpen biztonsági okok miá. Így   akkó' maradna az elektronikus expanziós szelep szabályozhatósága nyújtotta komfort. Ebben az esetben megmarad azaz alapelv, hogy a visszaszívott belső (esetleg kevert)levegő hőmérsékleti és a kívánt belső levegő hőmérséklete közötti különbség mértékével arányos mértékben szabályozza az ECU, az e.expanziós szelep nyitási idejét és mértékét. A szükségesnek ítélt hűtőközeg tömegáramhoz kapcsolódóan pedig a kompresszor direkt hajtását /motorfordulattal arányos szíjhatás/ biztosító elektromágneses kuplung  gerjesztésének idejét és mértékét.  Így marad az "D" (hajtó és hajtott szíjtárcsa átmérő különbségből adódó ) fordulatszám különbségből fakadó  tömegáram  és a befecskendezés idejéből és mértékéből következő hűtési teljesítmény különbség, mint ""inverterizátor"" .  Vagy....hunvanamótór!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2848 Dátum: 2017.06.27 19:04:53 »
"elvileg"
Tételezzük fel, hogy valóban a "digitális klímával" készre szerelt Toyota gjművek teljesítmény szabályozása az inverteres technológia segedelmével modernizálódtak. Okay, de hova rejtették a fordulatszám szabályozáshoz (inverter) szükséges villamos meghajtó motort? Amennyiben nem az általános elv érvényesül, akkor a kompresszor szíjas hajtását motorfordulatszám változtatásával kellene "inverterizálni"! Minden szóbajöhető érvelés mentén hülyeség, legfőképpen biztonsági okok miá. Így   akkó' maradna az elektronikus expanziós szelep szabályozhatósága nyújtotta komfort. Ebben az esetben megmarad azaz alapelv, hogy a visszaszívott belső (esetleg kevert)levegő hőmérsékleti és a kívánt belső levegő hőmérséklete közötti különbség mértékével arányos mértékben szabályozza az ECU, az e.expanziós szelep nyitási idejét és mértékét. A szükségesnek ítélt hűtőközeg tömegáramhoz kapcsolódóan pedig a kompresszor direkt hajtását /motorfordulattal arányos szíjhatás/ biztosító elektromágneses kuplung  gerjesztésének idejét és mértékét.  Így marad az "D" (hajtó és hajtott szíjtárcsa átmérő különbségből adódó ) fordulatszám különbségből fakadó  tömegáram  és a befecskendezés idejéből és mértékéből következő hűtési teljesítmény különbség, mint ""inverterizátor"" .  Vagy....hunvanamótór!
A hybrideket elektromos klíma hajtja ;):P

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2849 Dátum: 2017.06.27 19:31:27 »
A hybrideket elektromos klíma hajtja ;):P


Azok periféria számban vannak ::) ;) :lol: :whistling: :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu