Most találtam ezeket a cikkeket. Próbáltam már régebben számolni mennyire éri meg lassabban menni, nem is annyira pályán, mint országúton, de más elvetemültek is vannak:
https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mennyit_sporolhatunk_a_lassabb_tempoval_mennyi_idot_nyerhetunk_a_gyorsabbal-12084http://meteo.reblog.hu/oAz autópálya sem rossz ezek szerint, nem is olyan rég csináltam én is hogy 130-ról visszavettem 80 szélárnyékra, mert mégsem volt olyan dugó, és még nagyon soká indult a komp. A fogyasztás 6,x-ről 4,x-re esett, ami 2 liter azaz 2+ font/euro ahogy tetszik. 300 km volt, az 6+ pénzegység, amiért már adnak szépen enni és a mozgó autóban jobban telik az idő, mint a váróban. Ez a 4-5 pénzegység óránként már nyugaton is a netto minimálbért közelíti, negatívum, hogy vezetni jóval megterhelőbb monoton 80-at egy teherautó hátulját bámulva.
Országúton viszont egy egyenletes 80-90-hez képest még sokkal-sokkal több pénz, életveszély, büntetések kockázata, kopó alkatrész stb. akár csak 100-as átlagot menni.
Nyilván aki csilliókat keres és 9 élete van az nem szórakozik ilyesmivel.
Most is van egy út ahol felmehetnék a pályára, és spórolhatnék sok időt- akár 10 percet vagy többet, de a másik alternatíva egy olyan útvonal amit jól ismerek és kedvelek, a pályát útvonalat meg nem is ismerem és nem is kedvelem. Ha fáradt vagyok akkor jó lenne időt spórolni, viszont sokkal fárasztóbb részben ismeretlen, részben monoton utat menni GPS-el, mint amin csukott szemmel is végigmegyek... Ha lenne fedkomp az megmondaná mennyit spórolok, de gyanús hogy ezek az utak húzzák lefele az átlagom. Másik dolog meg néha fizetnék is hogy vezethessek egy jó útvonalon szóval bonyolult a kérdés
Lényeg ha valaki spórolósan hajt, bárhol, bármikor, bármivel (
) az feltehetően jó órabért is fizet az élvezeten kívül
. Függetlenül, hogy ez hobbi, megszokás, vagy kényszer.