Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 623527 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #615 Dátum: 2011.06.29 22:52:40 »
Igen, ezt néztem, illetve csináltam azt, hogy adott útszakasz 55km/h 3-asban elindul, nulláz a bc avg fogyasztása és lássuk mit mutat a szakasz végére. Ugyanezt 4-esben is. Erre írtam, h kb ugyanaz volt...
És erre írtam, hogy ne így csináld ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #616 Dátum: 2011.06.30 12:18:56 »
Inkább tarts magasabb fordulatokat, mint alacsonyakat, pl. 4-5-6-os fokozatokban soha ne gyorsíts 2000rpm alatt. 3-asban ne menj 1600-as, 4-esben 1800-as, 5-ösben 1900-as, 6-osban 2100-as fordulatszám alatt. Ha tele van a kocsi, akkor ezekhez adj 200 rpm-et.
Pff, ez mekkora badarsag. A kiemelt resz azt jelentene, hogy varosban 50-55-el harmadik fokozatban kellene haladni  :shit:

4-dikben jobb lenne!!  :clap: :clap:

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #617 Dátum: 2011.07.11 14:47:17 »
No ismét lenne egy kérdésem, ami a fogyasztással kapcsolatos. A fórumban a kapcsolódó topikokban mindenhol olyan tanácsokat olvastam, hogy a kulcs az alacsonyabb fogasztáshoz a fordulat alacsonyan tartása és a minél hamarabb történő felfelé váltás. Az utóbbi időben ezt a tanácsot alkalmaztam én is, és stabil sebességeknél magas fokozatokat használtam alacsony rpm-mel. A fogyasztás szépen csökkent, és jól látható, hogy kevesebb üzemanyag is elég.
A következő kérdés, ami értelemszerűen felmerül az az, hogy meddig lehet csökkenteni a fordulatot, vagyis stabil sebességnél sík úton mi az a fordulat, amivel még el lehet járni a motorral anélkül, hogy az autó károsodna. Erre vonatkozóan konkrét adatot még nem találtam sehol, az egyik korábban linkelt totalcar fogyasztás cikkben mintha azt olvastam volna, hogy dízelnél az alapfordulat +500rpm egy jó hüvelykújszabály lehet...

A 2.2 toyota dízelmotoros autómat mostanában így is kezdtem vezetni, kb. 1200-as fordulaton is használtam sík úton stabil sebességnél akár hatodikban is, gyorsításnál vagy emelkedőre felfelé pedig visszaváltottam. Kérdés az, hogy szerintetek ez így megfelelő-e, nem-e túl alacsony ez a fordulat stabil sebességhez, illetve hogy szerintetek mi az a legalacsonyabb fordulat, aminél már lehet használni az autót akár magasabb sebességben is?

Nyilván elég drága egy esetleges meghibásodás miatti szervíz, ezért kíváncsi lennék a véleményekre. Én magam sajnos inkább bitekben és bájtokban élek, mint  csavorokban és lendkerekben, nem vagyok egy nagy műszaki ember...

köszi a válaszokat

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #618 Dátum: 2011.07.11 14:55:03 »
A kérdés egyébként onnan merült fel, hogy a már korábban említett UK fórumra beírtam, hogy 80-nál és 100-nál hatodikban milyen jól fogyaszt az autó, erre azt a választ kaptam, hogy hamarosan mehetek a szervízbe:

"1200rpm is OK on 1st or 2nd gear. 3rd is able to pull the car, but very slowly. 4th, 5th, 6th? Never! Engine struggles - which is normal - these revs are not suited for driving. When the engine vibrates, DMF has hard work. It's lifetime is limited and more work it has, sooner it will have to be replaced. - " (1200rpm rendben van 1-esben és 2-esben, talán 3-asban is, de felette soha. A motor erőlködik (na én ezt nem érzem), ilyen fordulat nem alkalmas a vezetésre. Amikor a motor vibrál, akkor a DMF-nek (nem tudom ez mi) keményen kell dolgoznia és az élettartama lerövidül).

"PS: driving on low rews decreases the lifetime also:

1. crankshaft bearing
2. pistons and cylinders ovality increases sooner, which means loss of pressure and increased oil consumption"

(Alacson fordulaton történő vezetés hátrányai még:

1, főtengely csapágy
2, dugattyúk és a hengerek hamarabb tönkremennek, ami nyomás csökkenést és magasabb olajfogyasztást eredményez)

Vélemények?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #619 Dátum: 2011.07.11 15:01:18 »
No ismét lenne egy kérdésem, ami a fogyasztással kapcsolatos. A fórumban a kapcsolódó topikokban mindenhol olyan tanácsokat olvastam, hogy a kulcs az alacsonyabb fogasztáshoz a fordulat alacsonyan tartása és a minél hamarabb történő felfelé váltás. Az utóbbi időben ezt a tanácsot alkalmaztam én is, és stabil sebességeknél magas fokozatokat használtam alacsony rpm-mel. A fogyasztás szépen csökkent, és jól látható, hogy kevesebb üzemanyag is elég.
A következő kérdés, ami értelemszerűen felmerül az az, hogy meddig lehet csökkenteni a fordulatot, vagyis stabil sebességnél sík úton mi az a fordulat, amivel még el lehet járni a motorral anélkül, hogy az autó károsodna. Erre vonatkozóan konkrét adatot még nem találtam sehol, az egyik korábban linkelt totalcar fogyasztás cikkben mintha azt olvastam volna, hogy dízelnél az alapfordulat +500rpm egy jó hüvelykújszabály lehet...

A 2.2 toyota dízelmotoros autómat mostanában így is kezdtem vezetni, kb. 1200-as fordulaton is használtam sík úton stabil sebességnél akár hatodikban is, gyorsításnál vagy emelkedőre felfelé pedig visszaváltottam. Kérdés az, hogy szerintetek ez így megfelelő-e, nem-e túl alacsony ez a fordulat stabil sebességhez, illetve hogy szerintetek mi az a legalacsonyabb fordulat, aminél már lehet használni az autót akár magasabb sebességben is?

Nyilván elég drága egy esetleges meghibásodás miatti szervíz, ezért kíváncsi lennék a véleményekre. Én magam sajnos inkább bitekben és bájtokban élek, mint  csavorokban és lendkerekben, nem vagyok egy nagy műszaki ember...

köszi a válaszokat

szerintem normális vezetéssel nem tudod károsítani a motort. olyan fordulaton járjál vele, amivel még elhúzza a bódét, gyorsítani nem feltétlenül kell tudnia. az erőlködést meghallod, mert erős vibrációval jár. még az enyém is elváltogat 1300-1400-as fordulatra és simán tartja (egyenes úton), pedig nem kéziváltós, sem dízel. A kicsi sárga hangyák meg a motorvezérlében csak tudnák, ha ezt nem lenne szabad csinálni...
mellesleg, én az előző dízel kocsimmal simán meg tudtam csinálni, hogy gázpedál érintés nélkül = alapjáraton gyorsítottam fel vagy 40-ig (ez már négyes volt), és azt tudta tartani is...de ez ezért kicsit már beteges, beismerem :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #620 Dátum: 2011.07.11 15:25:46 »
Azért nem szabad túlzásba vinni sem!
A sokáig tartó, állandóan csak alacsony fordulaton használt, főleg dizel autó csúnyán le tud kormolni, rengeteg lerakódás keletkezik, ami gondot okozhat!
Oké az alacsony fordulat, de ésszel és heti rendszerességgel érdemes hosszútvávon / hosszabb távon mint város, kiégetni a rendszert, 3-4 Ezres fordulat környékén.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #621 Dátum: 2011.07.11 19:20:48 »
Kami, dieselt 4000-ig elforgatni?  :eek: :eek: :eek: :eek:

Jó annak max. a 3000 is.
Én pl. 2000-nél váltok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #622 Dátum: 2011.07.11 19:29:48 »
Én folyamatosan használtam a 2.0TD Avét 4000-4200-as fordulaton. Ilyenkor úgy 180-190 körül hasítottam hazafelé német-honból. :devil: :tt2:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #623 Dátum: 2011.07.11 19:33:04 »
Én folyamatosan használtam a 2.0TD Avét 4000-4200-as fordulaton. Ilyenkor úgy 180-190 körül hasítottam hazafelé német-honból. :devil: :tt2:
Naugye! Tipusa válogatja, de én általánosságban értettem, igaz a példa dizelről szól.  :)
El lehet, sőt érdemes 2000-nél váltani, de néha nem árt, sőt szükséges magasabb fordulaton kiégetni a rendszert!

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #624 Dátum: 2011.07.11 20:39:40 »
Mivel néha alaposan megtolom neki a pályán, a kiégetés megvan :) Na de mi van a tartósan alacsony fordulattal stabil sebességnél? Káros vagy sem?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #625 Dátum: 2011.07.11 20:44:26 »
Dízelt nem tudom, benzinesnél semmikép. Ami káros lehet ilyenkor, ha nagyon alacsony fordulatnál hirtelen tövig nyomod.
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #626 Dátum: 2011.07.11 21:16:00 »
Mivel néha alaposan megtolom neki a pályán, a kiégetés megvan :) Na de mi van a tartósan alacsony fordulattal stabil sebességnél? Káros vagy sem?

Lehet alacsony a fordulat, de annyira amennyit a jóérzés enged. Pl idióta szomszéd asszongya ezt figyeld birja az 5.-et alapjáraton is, a kocsi majd szétszakad, meg a szivem is.  :cry:
Érzed mennyit bir el, amikor előjönne az a mély morgó/kinlódási hangja (még a kasztnirázás/műszerfalremegés előtt), afelett kell tartani, akkor nem lehet baj.
A hirtelen kigyorsitás meg, mint minden szélsőség, hosszútávon nem nyerő!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #627 Dátum: 2011.07.11 23:52:20 »
Dízelt nem tudom, benzinesnél semmikép. Ami káros lehet ilyenkor, ha nagyon alacsony fordulatnál hirtelen tövig nyomod.
Max annyi lehet, hogy ha sokat megy alacsony fordulaton, akkor ellustul, mint az enyém is tette. Bizonyos időközönként párszor jól át kell forgatni a motort, hogy térjen magához: én is ezt tettem az elmúlt 7végén és megtáltosodtak a pacik.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #628 Dátum: 2011.07.12 08:15:10 »
Mivel néha alaposan megtolom neki a pályán, a kiégetés megvan :) Na de mi van a tartósan alacsony fordulattal stabil sebességnél? Káros vagy sem?
En a valtast segito nyilakat majdnem mindig tiszteletben tartom amikor visszavaltasert sikitanak. Emiatt 6-ban nem megyek ~85-nel lassaban meg sik terepen sem (ez nalam 1500-as fordulat). Az 5-et mar engedi leejteni 1200-ig, onnantol kiabal visszavaltasert (~60km/h nalam). Az osszes alatta levo fokozat 1200 vagy alatt eldocog eros gyorsitas vagy emelkedo nelkul. Nekem most van 83ezer km az oraban, de hibaja nem ebbol adodoan volt (fojtohazszelep gond volt, de az nem ettol).


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #629 Dátum: 2011.07.14 12:57:08 »
Taliról hazaérve 7,3-as fogyasztást mutatott a fedélzeti, és számolásban is hasonló jött ki aminek örültem mert volt benne 5 kör szlalom, és odafelé nyomtuk neki és volt hogy 190km/h is mentünk, de már haza nyugisba jöttünk. Shell V-Power-t tankoltam aznap, azt hallottam hogy minőségibb cuccból amúgy kevesebbet kéreget a moci normál használatnál.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J