Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 594969 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #60 Dátum: 2010.09.20 22:14:58 »
OK... De ha van egy szitu, amelyben egy adott sebességről messzebbre juthatsz gurítással, mint motorfékkel (pl. egy körforgalomhoz közeledve az országúton, amikor is mondjuk már 500 m-rel a körforgó előtt kiveheted üresbe és szépen odagurulsz kb. pont a megfelelő tempóra lelassulva - míg ha innen kezdenél motorfékezni, akkor elfogyna a lendületet jóval azelőtt, hogy odaérnél; de lehetne sok egyéb példát is mondani), akkor az a jobb megoldás.
Korábban én sem így láttam, de megváltozott a véleményem. Sokszor teszem meg, hogy üresben guruluk, és a kereszteződés vagy körforgalom előtt használok motorféket. Ha akár 200m-t is üresben gurulok, az 1,2-1,4 l/100km-nek felel meg, ha a motorféken csak a kereszteződés előtt mondjuk 50m-re kezdem használni az ugyan 0 fogyasztás, de a különbözet úton legy valahol 3-4 l/100km körül. Most a távolságok csak nagyjából becsültek, de arányaiban lehet kalkulálni ezzel és szerintem ebből le is jön hogy az üresben gurulás hasznos lehet, persze nem mindig.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #61 Dátum: 2010.09.20 22:22:52 »
Úgy kb. 50-60 mp-nél hosszabb vázakozás esetén már mindenképpen jó kompromisszum leállítani.
Még ez is kérdéses. Volt egy olyan napi kb. 10 km-es útvonalam, ahol 2 db ilyen garantáltan hosszú piros lámpa volt. Ha naponta - de tényleg naponta - megteszed azt az utat, az évente nagyságrendileg 1000 fölös indítás. Ennyi már biztosan jelentkezik az akksi élettartamán :excl:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #62 Dátum: 2010.09.20 22:26:24 »
Mindegy, a lényeg, hogy átlegos napi használat mellett, amiben van város és országúti haladás is, igenis, észrevehető a fogyasztástöbblete az automatának.
Ez így van, nem is vitatta senki. De a különbség a modern, több sebességes, elektronikusan vezérelt automaták elterjedésével egyre csökken; továbbá régebben is voltak, és egyre gyakrabban vannak olyan motor-váltó kombinációk, amelyekben igenis az automata eszik kevesebbet átlagban is, pl. azért, mert -ahogy te is írod- hosszabb az áttételezése. Főleg autópályán pedig egyáltalán nem ritka, hogy az automata kevesebbet fogyaszt a hosszabb áttétel miatt - nomeg ugye ott a legjellemzőbb a kvázi egyenletes haladás, pláne ha Overdrive-ban van a váltó, amikor ugye fix a kapcsolat a motor és a váltómű között, át van hidalva a hidrodinamikus nyomatékváltó ("citrom"). Ilyenkor nincs slip (az a jellegzetes felpörgés) gázadásnál, ergo ennek a mellékhatásai (többlet fogyasztás) sem jelentkeznek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #63 Dátum: 2010.09.20 22:27:37 »
Úgy kb. 50-60 mp-nél hosszabb vázakozás esetén már mindenképpen jó kompromisszum leállítani.
Még ez is kérdéses. Volt egy olyan napi kb. 10 km-es útvonalam, ahol 2 db ilyen garantáltan hosszú piros lámpa volt. Ha naponta - de tényleg naponta - megteszed azt az utat, az évente nagyságrendileg 1000 fölös indítás. Ennyi már biztosan jelentkezik az akksi élettartamán :excl:
Hát az előző autómban 7 évet kibírt az akksi, pedig azt tényleg jellemzően városban használtam, nagyon sok hidegindítással (főleg munkábajárás 4-5km-re) és a hosszabb lámpáknál, vasúti átkelőknél leállítottam. Elég gyík 32Ah-s kis akksi volt benne, szerintem ehhez képest sokáig bírta. Vagy szerencsém volt????
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #64 Dátum: 2010.09.20 22:29:31 »
Nem vitatom, lehet. Az a gond, hogy nagyon nehéz olyan körülményeket teremteni, hogy összehasonlítható legyen a két megoldás hitelesen, így nagyrészt maradnak a szokások... :flowers:
Elhiheted, hogy az olyan fogyasztás-guruk mint Zénóka, precízen feltérképezték ezt  :yes: ... Az optimális fogyasztás érdekében a gurulást és a motorféket ésszerűen kombinálni, válogatni KELL - ez nem hit-, hanem ténykérdés. Ha gurulhatsz 500 m-t, kevesebb lesz a fogyasztásod, mint ha ebből az 500-ból 200-at még gázt adva tennél meg és aztán 300-at motorfékeznél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #65 Dátum: 2010.09.20 22:29:49 »
Sose fogod megtudni, hogy ugyanez az akksi mit bírt volna kevesebb leállással.
Legalább ugyanennyit számít pl. hogy utcán áll-e, vagy garázsban, vagy fűtött garázsban!
music     

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #66 Dátum: 2010.09.20 22:30:34 »
Mindegy, a lényeg, hogy átlegos napi használat mellett, amiben van város és országúti haladás is, igenis, észrevehető a fogyasztástöbblete az automatának.
Ez így van, nem is vitatta senki. De a különbség a modern, több sebességes, elektronikusan vezérelt automaták elterjedésével egyre csökken; továbbá régebben is voltak, és egyre gyakrabban vannak olyan motor-váltó kombinációk, amelyekben igenis az automata eszik kevesebbet átlagban is, pl. azért, mert -ahogy te is írod- hosszabb az áttételezése. Főleg autópályán pedig egyáltalán nem ritka, hogy az automata kevesebbet fogyaszt a hosszabb áttétel miatt - nomeg ugye ott a legjellemzőbb a kvázi egyenletes haladás, pláne ha Overdrive-ban van a váltó, amikor ugye fix a kapcsolat a motor és a váltómű között, át van hidalva a hidrodinamikus nyomatékváltó ("citrom"). Ilyenkor nincs slip (az a jellegzetes felpörgés) gázadásnál, ergo ennek a mellékhatásai (többlet fogyasztás) sem jelentkeznek.
Haszonjármű 5 vagy 6 fokozatú automatánál láttam olyat, hogy a konverter csak az első két fokozatban dolgozott, utána zárt és mechanikus sebességváltóként működött tovább. Személyautónál csak az OD-ben van így?
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #67 Dátum: 2010.09.20 22:32:24 »
Főleg autópályán pedig egyáltalán nem ritka, hogy az automata kevesebbet fogyaszt a hosszabb áttétel miatt - nomeg ugye ott a legjellemzőbb a kvázi egyenletes haladás, pláne ha Overdrive-ban van a váltó, amikor ugye fix a kapcsolat a motor és a váltómű között, át van hidalva a hidrodinamikus nyomatékváltó ("citrom"). Ilyenkor nincs slip (az a jellegzetes felpörgés) gázadásnál, ergo ennek a mellékhatásai (többlet fogyasztás) sem jelentkeznek.
Amit az overdriveról írsz, nagyon érdekes, eddig nem tudtam, mire szolgál, nem volt még automata autónk. Ezek szerinte ezt a problémát sem én találtam meg először?! ;) :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #68 Dátum: 2010.09.20 22:32:56 »
Sose fogod megtudni, hogy ugyanez az akksi mit bírt volna kevesebb leállással.
Legalább ugyanennyit számít pl. hogy utcán áll-e, vagy garázsban, vagy fűtött garázsban!
Hát már nem. :)
Otthonról fűtetlen garázsból indultam, ez azért biztos sokat számított.
Most meg pláne, hogy van motor előmelegítő (mégha nem is az olajat melegíti közvetlenül).
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #69 Dátum: 2010.09.20 22:35:46 »
Úgy kb. 50-60 mp-nél hosszabb vázakozás esetén már mindenképpen jó kompromisszum leállítani.
Még ez is kérdéses. Volt egy olyan napi kb. 10 km-es útvonalam, ahol 2 db ilyen garantáltan hosszú piros lámpa volt. Ha naponta - de tényleg naponta - megteszed azt az utat, az évente nagyságrendileg 1000 fölös indítás. Ennyi már biztosan jelentkezik az akksi élettartamán :excl:
Viszont így kb. 16 órával (!) kevesebbet jár a motor, ami kb. 25 literes üzemanyag-megtakarítást jelent. Ez jelenlegi áron kb. 8800 forint. Cserébe azért, hogy az akksi mondjuk 5 helyett 4 évet fog kibírni... Bőven megéri.

Megjegyzem, még csak nem is lennék biztos ebben az akksi-élettartam-rövidülésben. Az üzemmeleg motor beindítása meglehetősen kis igénybevételt jelent az akkumulátornak, napi 2 plusz üzemmeleg indítás nem hiszem, hogy sokat osztana-szorozna az élettartamán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #70 Dátum: 2010.09.20 22:37:09 »
Sose fogod megtudni, hogy ugyanez az akksi mit bírt volna kevesebb leállással.
Legalább ugyanennyit számít pl. hogy utcán áll-e, vagy garázsban, vagy fűtött garázsban!
Egy akkumulátornak leginkább az árt, ha NEM dolgozik.

Meg aztán, ha kibírt 7 évet, az már önmagában véve is szuper eredmény.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #71 Dátum: 2010.09.20 23:04:01 »
Megjegyzem, még csak nem is lennék biztos ebben az akksi-élettartam-rövidülésben. Az üzemmeleg motor beindítása meglehetősen kis igénybevételt jelent az akkumulátornak, napi 2 plusz üzemmeleg indítás nem hiszem, hogy sokat osztana-szorozna az élettartamán.
Valami elkerülte a figyelmedet. 10 km-es volt a teljes út, tehát nagy valószínűséggel - illetve én tudom, hogy így volt - nem üzemmeleg motorról volt szó. A másik, hogy oda-vissza az már napi 4. A harmadik, hogy mivel rövid útról van szó, önmagában az út megtétele nem kompenzálta az energiavesztést. Értem ezalatt, hogy nem töltődött annyit az akksi, a rövid út alatt, mint amennyi energiát vesztett.
music     

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #72 Dátum: 2010.09.20 23:09:09 »
Még annyit, hogy a téli időszakban gyakran rajta volt a töltő is, pont amiatt hogy nem volt elé ideje visszatölteni, pláne alacsony fordulatszám és világítás mellett.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #73 Dátum: 2010.09.20 23:20:26 »
Megjegyzem, még csak nem is lennék biztos ebben az akksi-élettartam-rövidülésben. Az üzemmeleg motor beindítása meglehetősen kis igénybevételt jelent az akkumulátornak, napi 2 plusz üzemmeleg indítás nem hiszem, hogy sokat osztana-szorozna az élettartamán.
Valami elkerülte a figyelmedet. 10 km-es volt a teljes út, tehát nagy valószínűséggel - illetve én tudom, hogy így volt - nem üzemmeleg motorról volt szó. A másik, hogy oda-vissza az már napi 4. A harmadik, hogy mivel rövid útról van szó, önmagában az út megtétele nem kompenzálta az energiavesztést. Értem ezalatt, hogy nem töltődött annyit az akksi, a rövid út alatt, mint amennyi energiát vesztett.
Ez esetben viszont évi 17.600 forintot jelentene a leállítgatás - sőt többet, hisz -mint írod- legalábbis minden 2. alkalommal még nem is lenne üzemmeleg a motor, vagyis többet fogyaszt(ana) alapjáraton. Szóval kb. kijelenthetjük hogy évi 20 ezret lehetne megfogni a leállítgatással. Ha ennél is többet ér neked a bizonytalan volumenű akksi-élettartam-csökkenés, ám legyen  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #74 Dátum: 2010.09.21 00:35:49 »
Felőlem játszhatunk ilyet is.
1. A sok hidegindítás árt a motornak. Nem forintosítható, de előbb-utóbb pl. olajat fog enni, az is pénz.
2. Kb. 50-60mp az az időtartam, ahol már megéri a leállítás, mondják az okosok, fél perc még nem. Most akkor vagy annyi üzemanyagot fogyaszt az indítózás, mint fél percnyi járatás - ergo a számításodat oszd el kettővel - vagy annyit amortizálja az akksit.
Azt tudom, hogy egy időben minden hosszabb piros lámpánál leállítottam a motort, és fél év múlva, 5,5 évesen kipurcant a gyári akksi. Még Te is azt írtad, hogy kicsit korai. Pedig az autóban 3,5 évesen volt már 87ezer, tehát biztosan sok hosszú úton járt, és nálam is az első évben havonta legalább egy nagy vidéki út volt, ahol jól feltöltődhetett. Igaz garázsunk nincs. Ezek alapján én nem 1 évet adnék a rövidülésre, hanem legalább kettőt, ami gyári ár esetén már kb. 8-9000 Ft. Szóval meggondolandó.
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.21 00:38:02 írta music »
music