Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 594989 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #45 Dátum: 2010.09.20 20:08:29 »
A másik, hogy ez a "dög" 1400 kg, ami a mai autó súlyok között nem túl nagy.
Sajnos az elődjénél így is nehezebb, de annyira azért nem sokkal. És ennyire takarékos motorral ez végül is nem akkora probléma. Hihetetlen gazdaságosak ezek a Valvematic gépek.
Nem vagyok tisztában az előző generációs Avensis méreteivel, de nem nőtt meg egy kicsit?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #46 Dátum: 2010.09.20 20:14:10 »
Motorfék vs gurulás: én gurulni szoktam (amerre én járok, ez célravezetőbb), és ha fékezni kell (és előre látom, mert jóóó hosszú egyeneseken gurulok), akkor vissza negyedik-ötödikbe és máris gurulásból 0 fogyis motorféket csináltam. Vészfékezés persze más eset.
         

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #47 Dátum: 2010.09.20 20:41:37 »
én mikor tanultam vezetni ha menet közbe valaki kivette üresbe annak" eltört "a keze igaz ez teher jogsinál volt na azóta én nem dobom üresbe soha  :no:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #48 Dátum: 2010.09.20 20:41:54 »
A motor leállítgatása a fogyinak ugyan jót tesz, de az akksinak kevésbé, szóval ha a pénztárca kímélése a fő cél, akkor meggondolandó. Természetesen a gyári stop & go rendszerek nem ideveendők, mert ott erre is gondoltak.
Én csak az olyan lámpáknál állítom le, ahol tudom, hogy extra hosszú a tilos jelzés, vagy van a lámpa mellett visszaszámláló és >60sec-et mutat, esetleg vasúti átjárónál. Vidéki nagyvárosokban járok (Békéscsaba-Debrecen) itt csak elvétve van hosszú idejű tilos jelzés.
Egyébként csatlakozom a véleményedhez, nem szabad ezzel a manuális start-stoppal sem átesni a ló túloldalára.
Úgy kb. 50-60 mp-nél hosszabb vázakozás esetén már mindenképpen jó kompromisszum leállítani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #49 Dátum: 2010.09.20 20:42:47 »
A másik, hogy ez a "dög" 1400 kg, ami a mai autó súlyok között nem túl nagy.
Sajnos az elődjénél így is nehezebb, de annyira azért nem sokkal. És ennyire takarékos motorral ez végül is nem akkora probléma. Hihetetlen gazdaságosak ezek a Valvematic gépek.
Nem vagyok tisztában az előző generációs Avensis méreteivel, de nem nőtt meg egy kicsit?
Most nekem sincsenek kéznél katalógusok, de igen, asszem, egy kicsit nőtt. De talán csak pár centit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #50 Dátum: 2010.09.20 20:45:01 »
én mikor tanultam vezetni ha menet közbe valaki kivette üresbe annak" eltört "a keze igaz ez teher jogsinál volt na azóta én nem dobom üresbe soha  :no:
Igen, így tanítják, mert biztonságosabb a motorfék (önmagában is lassítja az autót, továbbá a fékrásegítő is hatékonyabban működik), és az átlag laikus sofőrbe nyilván ezt kell beleverni. De aztán a "való életben" az ember, némi ésszel és odafigyeléssel-előrelátással, kombinálhatja a kettőt, mert így tényleg lehet spórolni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #51 Dátum: 2010.09.20 20:48:09 »
nálam már kézzelfoghatóan kijön, hogy egy elvileg kisebb fogyasztású autó nem eszik kevesebbet, mert sokat megyünk nagy terheléssel, gyorsan. egy barátom, amikor hazaköltözött, egy mazda3-assal hatolt el Budapestig, boxszal, 140-150 körül ment, ahol tudott. Több, mint 12 litert fogyasztott szegény. az enyém boxszal, telepakolva, 2 felnőtt és 2 gyerek felállásban, 160-ra állított tempomattal (kábé 145-ös átlag 300 kilométeren át), kútnál kiszámolva 11.9-et evett legutóbb.
A használati módhoz képest semmi gond a tiéd fogyasztásával, ez tiszta sor. Ezzel a 160-as haladással a mi kézi váltós 2.0 benzinesünk is biztosan megenne kb. 11 litert.

Viszont egy ilyen új Valvematic 1.6-os vagy 1.8-as szvsz így is kijönne 8.5-9 literrel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #52 Dátum: 2010.09.20 20:52:25 »
És az is tény, hogy a hagyományos automata váltóban elvész elég jelentős mennyiségű lóerő/nyomaték...
Csak városban (gyorsítás közben). Egyenletes haladásnál nem. Ha azonos áttételezést feltételezünk, akkor egyenletes tempónál nem eszik többet az automata, mint a kézi váltós.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #53 Dátum: 2010.09.20 20:55:55 »
A motorfék viszont nem jelent mindig automatikusan 0 fogyasztást, épp a minap volt róla szó az egyik topikban.
Valóban? Eddig úgy tudtam, hogy csak alapjárat közelében fogyaszt tolóüzemben. Nem így van? Alapjáratig nem enegdjük le nagyobb fokozatban (1,2-ben persze nem probléma), mert előfordulhat, hogy rángatni fog az autó (átlagos benzinesről beszélek, csak azokkal van tapasztalatom).
Motorja válogatja, és még ezen belül is változó a dolog, a motorvezérlés variálgatja. Bizonyos esetekben akár már 1300-1400-as fordulat alatt is újra kaphat üzemanyagot a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #54 Dátum: 2010.09.20 20:57:47 »
Azért én dimbes-dombos vidéken nem tenném üresbe, már csak azért sem, mert ha fékezni kell, erősebben kell nyomni a pedált, ezáltal jobban igénybe veszem a fékeket. Meg biztonságosabb is ha hirtelen kell fékezni. Lehet, hogy jobb fogyasztást érhetünk el üresben gurulva, de a fék jobban kopik, akkor meg már ugyanott vagyunk...
Attól függ, mennyire meredek a lejtő. Ha motorfékkel sem lassul az autó, akkor általában valóban nem biztonságos és nem is érdemes üresben gurítani. Tehát a körülmények függvényében kell megválasztani a dolgot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #55 Dátum: 2010.09.20 21:47:38 »
A motorfék viszont nem jelent mindig automatikusan 0 fogyasztást, épp a minap volt róla szó az egyik topikban.

Valóban? Eddig úgy tudtam, hogy csak alapjárat közelében fogyaszt tolóüzemben. Nem így van? Alapjáratig nem enegdjük le nagyobb fokozatban (1,2-ben persze nem probléma), mert előfordulhat, hogy rángatni fog az autó (átlagos benzinesről beszélek, csak azokkal van tapasztalatom).
Igen, kb 1000f/perc körül már jelez pillanatnyi fogyasztást. Ez 3.-ban kb 30 km/h-tól lefelé értendő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #56 Dátum: 2010.09.20 21:58:44 »
Motorfék vs gurulás: én gurulni szoktam (amerre én járok, ez célravezetőbb), és ha fékezni kell (és előre látom, mert jóóó hosszú egyeneseken gurulok), akkor vissza negyedik-ötödikbe és máris gurulásból 0 fogyis motorféket csináltam. Vészfékezés persze más eset.
Én az esetek közel 100%-ában motorféket használok. Egyrészt ezt szoktam meg, másrészt, mert szerintem egyértelmű, hogy ekkor fogyaszt kevesebbet, azaz 0-át. Ha lassítok, vagy fékezek, leengedem egészen 1000-1100-ig a fordulatot, és csak akkor nyomom ki a kuplungot.Hogy őszinte legyek, nem tudok emellé a módszer mellé egyéb érvet felsorakoztatni, egyszerűen így csinálom. Anno oktatáson mindig kihangsúlyozták a motorfék jelentősségét, amit meg sem hallottam, majd ahogy jött a rutin az évek során és rájöttem, hogy minél inkább spórolok a céges Swifttemmel, annál több üzemanyagot=pénzt szerzek magamnak. Így átálltam a motorfékre és jelentős megtakarításokat tudtam elérni. Sok trükk közül nekem a motorfék tűnt a legjobb megoldásnak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #57 Dátum: 2010.09.20 22:06:06 »
OK... De ha van egy szitu, amelyben egy adott sebességről messzebbre juthatsz gurítással, mint motorfékkel (pl. egy körforgalomhoz közeledve az országúton, amikor is mondjuk már 500 m-rel a körforgó előtt kiveheted üresbe és szépen odagurulsz kb. pont a megfelelő tempóra lelassulva - míg ha innen kezdenél motorfékezni, akkor elfogyna a lendületet jóval azelőtt, hogy odaérnél; de lehetne sok egyéb példát is mondani), akkor az a jobb megoldás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #58 Dátum: 2010.09.20 22:08:17 »
És az is tény, hogy a hagyományos automata váltóban elvész elég jelentős mennyiségű lóerő/nyomaték...
Csak városban (gyorsítás közben). Egyenletes haladásnál nem. Ha azonos áttételezést feltételezünk, akkor egyenletes tempónál nem eszik többet az automata, mint a kézi váltós.
Ebben igazad van, de egyenletes haladás, mint olyan csak labor körülmények között létezik. Még azt is meg merném kockáztatni talán, hogy az automatának hosszabb a végáttétele, mint az ugyanolyan motorizáltságú manuális váltósnak, vagy tévedek?
Mindegy, a lényeg, hogy átlegos napi használat mellett, amiben van város és országúti haladás is, igenis, észrevehető a fogyasztástöbblete az automatának. Már csak azért is, mert, amint megpöccinted a gázpedált, azonnal magasabb fordulatra ugrik, szemben a manuálissal, ráadásul nem is mindig akkor vált, amikor szeretnénk. Így mindenképpen többet kell, hogy fogyasszon. Ezen akkor lehet szépíteni, ha át lehet állítani kézzel pöcögtethetősre. Ekkor, gye a váltás akkor történik, amikor én akarom, viszont a gázpedál érintésére még mindig emelkedik a fordulat...de ez már a fogyin talán nem annyira észrevehető.
Amúgy most a Toyota Verso 1,6 valvematic style 5,7M!!! Jól felszerelten, tempomattal 2 zónás digit klímával, soksok lufival, miegymás...csak, hogy témánál maradjak :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #59 Dátum: 2010.09.20 22:10:12 »
OK... De ha van egy szitu, amelyben egy adott sebességről messzebbre juthatsz gurítással, mint motorfékkel (pl. egy körforgalomhoz közeledve az országúton, amikor is mondjuk már 500 m-rel a körforgó előtt kiveheted üresbe és szépen odagurulsz kb. pont a megfelelő tempóra lelassulva - míg ha innen kezdenél motorfékezni, akkor elfogyna a lendületet jóval azelőtt, hogy odaérnél; de lehetne sok egyéb példát is mondani), akkor az a jobb megoldás.
Nem vitatom, lehet. Az a gond, hogy nagyon nehéz olyan körülményeket teremteni, hogy összehasonlítható legyen a két megoldás hitelesen, így nagyrészt maradnak a szokások... :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i