Negatív. A benzinest is minél alacsonyabb fordulaton kell tartani, ha spórolni akarsz (persze itt most nem extremitásokról beszélek, 1200-1300-nál azért már illik visszakapcsolni). 3000-nél váltva jóval többet fogyaszt, mint 2000-nél.
Ez világos, azonban arra még nem jöttem rá, hogy nagyobb vagy kisebb gázzal érdemes gyorsítani? Mondjuk 70-nél felkapcsolok 5-ödikbe, majd nagyobb - de nem padló- gázzal gyorsítok, tehát hamarabb elérem az utazósebességet, vagy ha ha nagyon finoman gyorsítok? Utóbbi esetben lassabban érem el a kívánt sebeséget, tehát tovább tart a gyorsítás.
Nehéz kérdés. Van egy elmélet, miszerint a kívánt tempó elérésig
padlógázzal kell gyorsítani, mert így teljesen nyitva van a fojtószelep és ideális az áramlás a szívótraktusban. De akkor tényleg padló, nem háromnegyed gáz vagy ilyesmi. Hanem full. Korai felkapcsolás ÉS padlógáz, míg el nem éred a kívánt tempót.
Na most, hogy ez a gyakorlatban tényleg megéri-e, azt én már nem tudom. Annyi fix, hogy odafigyelést igényel és tuti, hogy megterheli a motort (lásd: folyamatos padlógáz javarészt 2000 alatti fsz-tartományban).
Ami viszont biztos, hogy ha nem ezt a padlógázas metódust alkalmazzuk, akkor minél kisebb gáz, annál kisebb fogyasztás. Csak rá kell nézni a pill. fogyimérőre és megérti az ember, hogy miért.
Na persze ezt valahogy összhangba kell hozni azzal is, hogy ne váljunk forgalmi akadállyá. Úgyhogy én, ha spórolni akarok de valamennyire haladni is, akkor korán felkapcsolok, és közepes gázzal gyorsítok. Ha viszont az extrém spórolás a cél, akkor a gázt gyorsítás közben is csak simogatom.