Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 623072 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #975 Dátum: 2012.08.24 11:41:55 »
Hélium a gumikba, a gyári nyomásérték kétszeresén :D
Najó, ez a guminyomás játék se sokat oszt - szoroz, legutóbb felvettem a guminyomást 2-ről 2.5-re (kicsit már le is volt engedve), és semmi változást nem vettem észre fogyiban, csak azt hogy könnyebb tekerni a kormányt.
2.5 vs. 2.0 csak kb. 1 decis nagyságrendű fogyi-javulást fog okozni, tehát azt nem biztos, hogy észreveszed. De mondjuk 2.8-3.0 környéke már 2-3 deci is lehet (a 2.0-hoz képest). Én a Yarissal, állandó jelleggel, elöl 3.0/hátul 2.8 kombóval járok. Most Kakucson is volt alkalmam megtapasztalni, hogy semmi gondot nem jelent a menetstabilitásban.

Persze az E11 Corolla, az nem Yaris... Ki kell tapasztalni, mit bír anélkül, hogy romlanának a menettulajdonságok. De egy ilyesmi értéket abba is simán bele mernék tenni. Mondjuk elöl 2.8, hátul 2.6.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #976 Dátum: 2012.08.24 11:49:02 »
E11-nél csak arra kell vigyázni, hogy mikor indul meg a popója, ezt kitapasztalni jó Kakucs. Túl nagy lendület kanyarban vagy körforgóban és meg tud előzni a segge.  :) Orrtolás nálam nem játszott vele sosem. Vagy elég lassan megyek ahhoz, hogy normálisan viselkedjen vagy elég gyorsan ahhoz, hogy már a hátsója törjön ki.  :devil:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #977 Dátum: 2012.08.24 12:25:22 »
E11-nél csak arra kell vigyázni, hogy mikor indul meg a popója, ezt kitapasztalni jó Kakucs. Túl nagy lendület kanyarban vagy körforgóban és meg tud előzni a segge.  :) Orrtolás nálam nem játszott vele sosem. Vagy elég lassan megyek ahhoz, hogy normálisan viselkedjen vagy elég gyorsan ahhoz, hogy már a hátsója törjön ki.  :devil:
Igen, ezt anno sokat kritizálták a tesztelők. Ez a veszélyes az E11 menettulajdonságaiban, mert az átlagos sofőrt készületlenül éri, és a megoldására is kisebb az esélye. Persze ha az ember már kitapasztalta, akkor semmi gond.

Érdekes lenne a guminyomást variálva próbálgatni, hogy a hajlam, különböző értékekkel, hogyan befolyásolható  :hmmmm: ... Gondolok itt arra, hogy pl. jelentős eltérést létrehozni az első/hátsó guminyomás között, és figyelni, ettől hogy változik az autó viselkedése - ilyesmik.

Amúgy a Yaris se nagyon tolja az elejét, ellenben ki tudja dobni a seggét  ::) ... De ehhez azért, ahogy most Kakucson próbálgattam, elég hülye kanyartempó kell. És előtte azért mégis van némi kis alulkormányzottság, jelzésként.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #978 Dátum: 2012.08.24 12:30:29 »
Ha jól rémlik a gumikra rá van írva mi a max nyomás amit kibírnak, ha jó emlékszem az enyémekre valami 3.2 van
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #979 Dátum: 2012.08.24 16:19:53 »
Én még a 3.5 év alatt egyszer sem tapasztaltam ezt a farkitörést. Én arra gondolok, hogy kezdetben és alapból nem volt rajtuk hátsó légterelő. Ha belegondolunk, nagy sebességnél ugyanez a kerek far okozta az Audi TT problémáját is. Elképzelhető, hogy hasonló a magyarázat az E11-re is. Én merem állítani, hogy az én autóm kis szárnya is pont annyit jelent, hogy nem jelentkezik ez a farkitörés.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #980 Dátum: 2012.08.24 16:25:05 »
Én még a 3.5 év alatt egyszer sem tapasztaltam ezt a farkitörést. Én arra gondolok, hogy kezdetben és alapból nem volt rajtuk hátsó légterelő. Ha belegondolunk, nagy sebességnél ugyanez a kerek far okozta az Audi TT problémáját is. Elképzelhető, hogy hasonló a magyarázat az E11-re is. Én merem állítani, hogy az én autóm kis szárnya is pont annyit jelent, hogy nem jelentkezik ez a farkitörés.
Lepasszolom muttert nektek, amikor csak utazunk úgy megpakolja a csomagtartót hogy az az istennek sem tör ki. :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #981 Dátum: 2012.08.24 16:45:55 »
Köszönöm a sok jótanácsot  ::) A 3 bar nyomást megfogadom, eddig 2,7-tel jártam. (a gumik még így is a szélein kopnak jobban egy picit). A gázpedált hímes tojásként kezelem és amint csak lehet leállított motorral gurulok. 40-től rakom az 5.-et és max 1500-nél váltok. Ezeket Zénóka mutatta. Plusz kipakolom az üléseket  :D a pótkereket (imádkozzatok értem), emelőt, rádiót stb. Nagyon kíváncsi vagyok...
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #982 Dátum: 2012.08.24 16:52:22 »
üdv Bundi!

Miért nem jössz néha a Carina topicba??
Esténként már inkább alszom (ha tudok, most született a gyerek). Olvasni szoktam, de még Kakucsra sem volt időm eljutni,  szóval azért figyelek. Ja a rekordkísérletet is hajnalban fogom megkísérelni  :sleep1:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.24 16:54:47 írta Bundi »
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #983 Dátum: 2012.08.24 17:11:20 »
Én még a 3.5 év alatt egyszer sem tapasztaltam ezt a farkitörést. Én arra gondolok, hogy kezdetben és alapból nem volt rajtuk hátsó légterelő. Ha belegondolunk, nagy sebességnél ugyanez a kerek far okozta az Audi TT problémáját is. Elképzelhető, hogy hasonló a magyarázat az E11-re is. Én merem állítani, hogy az én autóm kis szárnya is pont annyit jelent, hogy nem jelentkezik ez a farkitörés.
Nem  :) ... Kitör az már 30-nál is egy körforgalomban, ha épp olyanok a körülmények. Egyszerűen ilyenre sikerült a futómű, ami nem a legszerencsésebb dolog egy "civil" kompakt autónál, amit nem sportos használatra szántak.

Az Audinál más volt a sztori, mert ott nagyon nagy autópálya-tempónál lépett fel a jelenség, kanyarokban. Ott meg azt nem vették észre kezdetben, hogy az autó légellenállási jellemzői miatt ilyen körülmények között "elkönnyül" a fara, lecsökken a tapadás, és ezért válik felülkormányzottá. Ezen segítettek a spoilerrel, ami leszorítja az autó hátulját.

Szóval a két dolog gyakorlatilag teljesen eltérő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #984 Dátum: 2012.08.24 17:12:18 »
Lepasszolom muttert nektek, amikor csak utazunk úgy megpakolja a csomagtartót hogy az az istennek sem tör ki. :D
Tévedés, a farnehéz autónak épp, hogy még könnyebben tör ki a hátulja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #985 Dátum: 2012.08.24 17:13:12 »
Köszönöm a sok jótanácsot  ::) A 3 bar nyomást megfogadom, eddig 2,7-tel jártam. (a gumik még így is a szélein kopnak jobban egy picit). A gázpedált hímes tojásként kezelem és amint csak lehet leállított motorral gurulok. 40-től rakom az 5.-et és max 1500-nél váltok. Ezeket Zénóka mutatta. Plusz kipakolom az üléseket  :D a pótkereket (imádkozzatok értem), emelőt, rádiót stb. Nagyon kíváncsi vagyok...
Jesszus, hát akkor te full képben vagy, közben meg itt kéred a tanácsot  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #986 Dátum: 2012.08.24 23:47:13 »
Jesszus, hát akkor te full képben vagy, közben meg itt kéred a tanácsot  :D
Hogy Torrentét idézzem: pe per persze... igazi profival van dolgod  :D
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #987 Dátum: 2012.08.25 00:12:24 »
Köszönöm a sok jótanácsot  ::) A 3 bar nyomást megfogadom, eddig 2,7-tel jártam. (a gumik még így is a szélein kopnak jobban egy picit). A gázpedált hímes tojásként kezelem és amint csak lehet leállított motorral gurulok. 40-től rakom az 5.-et és max 1500-nél váltok. Ezeket Zénóka mutatta. Plusz kipakolom az üléseket  :D a pótkereket (imádkozzatok értem), emelőt, rádiót stb. Nagyon kíváncsi vagyok...

Gondolom BMW fórumon ilyet nem lehet olvasni  :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #988 Dátum: 2012.08.25 01:25:10 »
Nem  :) ... Kitör az már 30-nál is egy körforgalomban, ha épp olyanok a körülmények. Egyszerűen ilyenre sikerült a futómű, ami nem a legszerencsésebb dolog egy "civil" kompakt autónál, amit nem sportos használatra szántak.

Az Audinál más volt a sztori, mert ott nagyon nagy autópálya-tempónál lépett fel a jelenség, kanyarokban. Ott meg azt nem vették észre kezdetben, hogy az autó légellenállási jellemzői miatt ilyen körülmények között "elkönnyül" a fara, lecsökken a tapadás, és ezért válik felülkormányzottá. Ezen segítettek a spoilerrel, ami leszorítja az autó hátulját.

Szóval a két dolog gyakorlatilag teljesen eltérő.
Kizártnak tartom azt, hogy ilyen alacsony tempó mellett bármi ilyen helyzet előállna. Ennyire nem szar az E11 futóműve. ;)
Szélsőséges esetben jöhet ez esetleg elő, de nincs olyan helyzet, hogy 30 km/h -nál ez jelentkezne...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #989 Dátum: 2012.08.25 08:43:18 »
Kizártnak tartom azt, hogy ilyen alacsony tempó mellett bármi ilyen helyzet előállna. Ennyire nem szar az E11 futóműve. ;)
Szélsőséges esetben jöhet ez esetleg elő, de nincs olyan helyzet, hogy 30 km/h -nál ez jelentkezne...
Nincs? És ha havas az útfelület? Már hogyne csúszhatnál meg 30-nál pl. egy körforgalomban, ha hó van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )