Az 1800-nál felváltóknak itt egy mai totalcar-os cikk:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/Azt meg sem említik, hogy az alacsony fordulaton terhelt motor hengerfalán az úgynevezett hordós kopás is a szokásosnál nagyobb mértékben jelentkezik.
Persze ez nekem, csak egy önigazolás mert ugye én forgatom a motort rendesen, mert nem bírom ki a tötymörgést, de tisztában vagyok vele, hogy valaki az üzemanyagon megspórol akár egy teljes generál árát is, vagy egy komplett motor árát (pl. 4A-FE már van 80eFt-ért is
), csak a kenés fizikája miatt linkeltem be a cikket mint érdekesség.
A motorolaj adalékokról meg az egyik Gálvölgyi show-ban elhangzott reklám paródia szokott eszembe jutni, amin könnyesre nevettem magam:
"Teszek én a calgonitra, majd veszek 6000-ért fűtőszálat a mosógépbe ha tönkremegy"
Bocsánat, most látom csak, hogy az olajok és olajadalékok topic-ban már belinkelték a cikket...