Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 77

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 235979 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24924
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #75 Dátum: 2010.09.21 00:39:51 »
A megoldás viszont már létezik, hibrid meghajtásnak hívják, és éppen azt tartja meg a lentiekből, ami előny kiküszöbölve azt, ami hátrány... ;)
music      

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #76 Dátum: 2010.09.21 00:41:03 »
Felőlem játszhatunk ilyet is.
Játszik a fene  ;) ... Ne hidd el, ha nem akarod  :)

(Egy objektív tévedést azért korrigálnék: a "sok hidegindítás árt a motornak" nem úgy értendő, hogy maga az indítás árt a motornak. Az árt neki, ha sokat megy hidegen, amit így szoktak (pontatlanul) kifejezni, hogy "a sok hidegindítás" árt neki. Természetesen nem maga az indítás az, ami árt.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24924
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #77 Dátum: 2010.09.21 00:43:25 »
A hidegindítás az a pár tized(?) mp-es része valóban árt, amíg nincs megfelelő kenés, de a motor már jár.
music      

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4175
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #78 Dátum: 2010.09.21 01:07:35 »
A hidegindítás az a pár tized(?) mp-es része valóban árt, amíg nincs megfelelő kenés, de a motor már jár.
Ráadásul indítás közben a dúsabb keverék lemossa az olajfilmet, ami tovább növeli a kopást.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #79 Dátum: 2010.09.21 06:35:19 »
Csak ez nem érvényes arra az esetre, amikor előtte 50-60 mp-el állítottad le a motort; ami ráadásul már amúgy is melegedőben van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
  • Autó: Corolla E12, 1.6 Sol HB, 2002/06
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #80 Dátum: 2010.09.21 10:32:07 »
Nem tudom, hogy ez nem volt-e már valamelyik másik topikban, de ide mindenképpen kapcsolódik:
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/tevednek_a_fedelzeti_komputerek-2822

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9978
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #81 Dátum: 2010.09.25 15:12:00 »
nálam már kézzelfoghatóan kijön, hogy egy elvileg kisebb fogyasztású autó nem eszik kevesebbet, mert sokat megyünk nagy terheléssel, gyorsan. egy barátom, amikor hazaköltözött, egy mazda3-assal hatolt el Budapestig, boxszal, 140-150 körül ment, ahol tudott. Több, mint 12 litert fogyasztott szegény. az enyém boxszal, telepakolva, 2 felnőtt és 2 gyerek felállásban, 160-ra állított tempomattal (kábé 145-ös átlag 300 kilométeren át), kútnál kiszámolva 11.9-et evett legutóbb.
A használati módhoz képest semmi gond a tiéd fogyasztásával, ez tiszta sor. Ezzel a 160-as haladással a mi kézi váltós 2.0 benzinesünk is biztosan megenne kb. 11 litert.

Viszont egy ilyen új Valvematic 1.6-os vagy 1.8-as szvsz így is kijönne 8.5-9 literrel.

nem tudom mennyit forog az egyhatos 160nál, de erős a gyanúm, hogy jó sokat, elvégre a nyomatéka kevés. és csak óvatosan a tippelt adatokkal, a nagy tempós nagy terheléses meneteknél a gyengébb darabok sokszor meglepően sokat bezabálnak, simán el tudom képzelni, hogy az egyhatos is annyit eszik, ha nem többet, mint egy kétezres motor. erre jó példa volt a 323f, az első kocsim, ami szintén ugyanezen az útvonalon 13 körül evett 170es tempónál, két óra alatt kifogyott a tank :)
a mazda5-ösöm ugyanazon a szakaszon ugyanolyan paraméterekkel 9-et evett. ja és dízel volt :) azt sose mondtam ,hogy az enyém nem fogyaszt jól, inkább átlagosan fogyaszt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #82 Dátum: 2010.09.25 20:46:37 »
nem tudom mennyit forog az egyhatos 160nál, de erős a gyanúm, hogy jó sokat, elvégre a nyomatéka kevés. és csak óvatosan a tippelt adatokkal, a nagy tempós nagy terheléses meneteknél a gyengébb darabok sokszor meglepően sokat bezabálnak, simán el tudom képzelni, hogy az egyhatos is annyit eszik, ha nem többet, mint egy kétezres motor.
Ezekre az új Valvematic motorokra nézve biztosan nem áll meg ez. Ezek nagyon takarékosak, és 160-nál még az 1.6-os is messze jár a végsebességétől. De lehet mondani más példákat is: az 1.6-os Carina is takarékosabb volt még ennél a tempónál is, mint a kétliteres. Valamivel többet forgott, de nem annyival, hogy az átbillentette volna a mérleget. Egy ilyen 1.6-os Ave sem foroghat túl sokat hatodikban (!) 160-nál, ha megnézzük, hogy mekkora a végsebessége.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9978
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #83 Dátum: 2010.09.26 19:26:51 »
nem tudom mennyit forog az egyhatos 160nál, de erős a gyanúm, hogy jó sokat, elvégre a nyomatéka kevés. és csak óvatosan a tippelt adatokkal, a nagy tempós nagy terheléses meneteknél a gyengébb darabok sokszor meglepően sokat bezabálnak, simán el tudom képzelni, hogy az egyhatos is annyit eszik, ha nem többet, mint egy kétezres motor.
Ezekre az új Valvematic motorokra nézve biztosan nem áll meg ez. Ezek nagyon takarékosak, és 160-nál még az 1.6-os is messze jár a végsebességétől. De lehet mondani más példákat is: az 1.6-os Carina is takarékosabb volt még ennél a tempónál is, mint a kétliteres. Valamivel többet forgott, de nem annyival, hogy az átbillentette volna a mérleget. Egy ilyen 1.6-os Ave sem foroghat túl sokat hatodikban (!) 160-nál, ha megnézzük, hogy mekkora a végsebessége.



hehehe, talán meg kéne kérdezni nagycitromot. csak lehet, hogy még soha nem ment ennyivel  :lol: nézegetem a teszteket, az 1.8-as 3700 körül forog 160nál http://www.a5.hu/cikkek/3/32404.shtml
az egyhatos legyen akkor négyezer, gyanítom, nem ugyanolyan váltóáttétellel szerelik őket. de az igazi az lenne, ha egyszer elmennénk együtt valahova, és akkor jól kiderülne az igazság :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8236
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #84 Dátum: 2010.09.26 19:41:48 »
Hehe, talán meg kéne kérdezni nagycitromot. csak lehet, hogy még soha nem ment ennyivel  :lol:
Ez így van, de ettől még jól alszom  :tt2:  Az előző autóm 7,5 évig volt meg és nem tudom, hogy mennyi lehetett a végsebessége. Igaz, nem is érdekelt.
Se kényszer, se lehetőségem nem volt tartósan ennyivel menni, tehát fogalmam sincs mennyit fogyasztana (ebben már nincs tizedes pontosságú pillanatnyi fogyi mérő, csak egy sáv mászkál jobbra-balra)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9978
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #85 Dátum: 2010.09.26 20:10:33 »
Hehe, talán meg kéne kérdezni nagycitromot. csak lehet, hogy még soha nem ment ennyivel  :lol:
Ez így van, de ettől még jól alszom  :tt2:  Az előző autóm 7,5 évig volt meg és nem tudom, hogy mennyi lehetett a végsebessége. Igaz, nem is érdekelt.
Se kényszer, se lehetőségem nem volt tartósan ennyivel menni, tehát fogalmam sincs mennyit fogyasztana (ebben már nincs tizedes pontosságú pillanatnyi fogyi mérő, csak egy sáv mászkál jobbra-balra)

és mennyit forog 100nál hatosban? na jó. legyen nyolcvan... :D

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1482
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #86 Dátum: 2010.09.30 12:21:46 »
A külső hőmérséklet mennyire befolyásolja a fogyasztást? Azt tapasztaltam, hogy télen többet eszik az autó, de +10 és +30 fok között van-e számottevő különbség a fogyasztásban?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #87 Dátum: 2010.09.30 12:27:26 »
Állítólag valahol 20 fok környékén van az optimum. Amúgy a páratartalom és a légnyomás is befolyásolja. 2000 m magasan pl. már szignifikánsan többet fogyaszt (és kevésbé is megy), mint tengerszinten.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22645
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #88 Dátum: 2010.09.30 12:49:23 »
A külső hőmérséklet mennyire befolyásolja a fogyasztást? Azt tapasztaltam, hogy télen többet eszik az autó, de +10 és +30 fok között van-e számottevő különbség a fogyasztásban?
Nem is kicsi a különbség. Én éppen tegnap csodálkoztam rá tankolásnál, kiszámítva 7,18L-re jött ki az átlagom, kb 40% városi, 60% országúti (100-110) használat mellett. Ez 0,5L-rel több, mint a legutóbbi 30 fok körüli melegben.



Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #89 Dátum: 2010.09.30 20:55:33 »
minuszokban jelentősen többet eszik, pl. -17 nél 10,5l volt a Cori fogyasztása 140-nél, a szokásos 7,5-8 helyett.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!