Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 624227 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #375 Dátum: 2011.02.04 14:39:31 »
Emelkedo utana lejto, azaz a domb(fogyiszempontbol):
És a motorfék?  :flowers:
Én ugyanis ezt a verziót ismertem a legtakarékosabbnak, ráadásul ha a budai lejtőkön üresben gurulgatnék, akkor csak a féket koptatnám el igen hamar, vagy nem?  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #376 Dátum: 2011.02.04 14:41:33 »
Ez mindig attól függ, hogy hol/mennyire akarsz fékezni/megállni. Ha pl. tudod hogy tovább fogsz menni és lassítanod sem kell (mert teszem azt a lejtő végén egy másik emelkedő következik), akkor mindenképp jobb a gurítás, hogy minél jobban kihasználd a lendületet. Ha motorfékkel is elérsz az adott fékezési pontig (mert pl. a lejtő végén egy kereszteződés van, ahol meg kell állnod), akkor jobb a motorfék, mert abban 0 a fogyi, míg gurításkor nem. Szóval a helyzet függvényében kell ezeket variálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #377 Dátum: 2011.02.04 14:48:06 »
Ha lassítani kell, akkor persze motorfék üres helyett. De ha csak gurulsz, mondjuk a következő pirosig, akkor ürsben jobb gurulni, mert a motorfékkel lelassítod az autót és többet kell gyorsítani, mintha üresben gurultál volna. És ilyenkor összeségében üresjáratban kevesebbet eszik a motor, mintha motorfékezel.
Ui.: Palaczk megelőzött. :)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #378 Dátum: 2011.02.04 15:39:53 »
Az I-es Yarisból (amilyen az enyém is) az 1.0 is négyhengeres  :otlet: ... A Yaris II-be került háromhengeres 1.0 motor.
:eek: Nem mondod!!!  :eek: :eek: Ezt Tényleg nem tudtam, bocs! :surrender:
Ne viccelj már, semmi gond  :) ... Amúgy számomra rejtély, hogy miért is váltották le ilyen rövid idő után ezt a motort, mert kiváló konstrukció. Pici, könnyű (mindössze 68 kg!), pörgős, kulturált, gazdaságos. 1SZ-FE a kódja, és '99-ben elnyerte az Engine Of The Year titulust  :yes: ... Akkoriban azért meglehetősen nagy nóvum volt az olcsó kisautók kategóriájában egy ilyen változó szelepvezérléses, high-tech motor.
Hihi...ahány kiló, annyi lovas :D
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #379 Dátum: 2011.02.04 17:50:19 »
Ne keverjuk: mechanikai szempontbol karos a padlo 1100-1200 fordulat alatt. Fogyasztasi szempontbol minel alacsonyabb a fordulat annal jobb gazallastol fuggetlenul. Még a yaris 600-as alapjáratán is.

Emelkedo utana lejto, azaz a domb(fogyiszempontbol):
A rossz: emelkedon tobb gazzal sebesseget tartani, a lejton a gazt kicsit visszaveve sebesseget tartani.
A mindegy: emelkedo tobb gaz seb tartva, a lejton gazt tartva gyorsulni. Atlagseb no, fogyinak nem jo.
A jo: emelkedon tobb gaz seb tartva, a lejton uresben gurulni ameddig lehet.
A jobb: emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a lejton uresben gurulni ameddig lehet.
A legjobb (nem kozutra): emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a dombteto elott annyival uresben gurulva tovabb lassulni, hogy még eppen atguruljunk a dombteton, lefele gurulni ameg lehet.

Ezt csinálja a tempomat.  :flowers:  És milyen kényelmes. De az vitathatatlan, hogy a pillanatnyi fogyasztás feljebbkúszik, ezáltal az átlagfogyi is.  De elméletileg, ha ugyanolyan az emelkedő, mint az utána következő lejtő, akkor kiegyenlítődik, mert a tempomat elveszi a gázt a lejtőn, ha kell nullára.  Nagy átlagban nem egyenlítődik ki ez?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #380 Dátum: 2011.02.04 18:23:29 »
Ezt csinálja a tempomat.  :flowers:  És milyen kényelmes. De az vitathatatlan, hogy a pillanatnyi fogyasztás feljebbkúszik, ezáltal az átlagfogyi is.  De elméletileg, ha ugyanolyan az emelkedő, mint az utána következő lejtő, akkor kiegyenlítődik, mert a tempomat elveszi a gázt a lejtőn, ha kell nullára.  Nagy átlagban nem egyenlítődik ki ez?
Nem, mert lendület vész el vele feleslegesen. Tehát fogyi-szempontból (és ugye erről volt szó) mindenképpen rossz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #381 Dátum: 2011.02.04 21:38:03 »
De elméletileg, ha ugyanolyan az emelkedő, mint az utána következő lejtő, akkor kiegyenlítődik, mert a tempomat elveszi a gázt a lejtőn, ha kell nullára.  Nagy átlagban nem egyenlítődik ki ez?
Két ok miatt sem. Egyik, amit Palaczk is írt, a lendület elvesztése és visszaszerzése nem ugyanannyi, mint megtartása. (kicsit hülye és sánta hasonlattal élve: 7+5=12; 6+6=12; de 7x5=35; 6x6=36)
A másik ok, hogy van légellenállás is.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #382 Dátum: 2011.02.05 20:21:45 »
De elméletileg, ha ugyanolyan az emelkedő, mint az utána következő lejtő, akkor kiegyenlítődik, mert a tempomat elveszi a gázt a lejtőn, ha kell nullára.  Nagy átlagban nem egyenlítődik ki ez?
Két ok miatt sem. Egyik, amit Palaczk is írt, a lendület elvesztése és visszaszerzése nem ugyanannyi, mint megtartása. (kicsit hülye és sánta hasonlattal élve: 7+5=12; 6+6=12; de 7x5=35; 6x6=36)
A másik ok, hogy van légellenállás is.

Légellenálás az van fölfele is. A lendületvesztés az OK.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #383 Dátum: 2011.02.05 22:43:14 »
Van persze, csak nem a sebességgel egyenes arányban nő.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #384 Dátum: 2011.02.06 09:53:28 »
ez azért már kicsit overkill, nem?  :lol: mi amikor utazunk, én a talpammal állítom a tempót, mert úgy könnyebb ébernek maradni, ha meg korlátozás van, akkor állítom rá a tempomatot... a fogyasztás meg harmadlagos...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #385 Dátum: 2011.02.06 14:56:28 »
Ez látszik is az adataidon  ;) :D ...

(Na, félre ne érts: mikor időre kell menni és/vagy nagyon hosszú a táv, én sem vacakolok, hanem haladok.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #386 Dátum: 2011.02.06 17:19:50 »
.
.
A legjobb (nem kozutra): emelkedon valtozatlan gazzal seb csokken, a dombteto elott annyival uresben gurulva tovabb lassulni, hogy még eppen atguruljunk a dombteton, lefele gurulni ameg lehet.
kimaradt egy fontos mozzanat: üresbe váltással együtt a motort is leállítjuk.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #387 Dátum: 2011.02.06 17:37:47 »
Hogy hogy érdemes a dombon autózni fogyi szempontból, ezt a beépített fogyimérő kijelzése alapján állapítjátok meg?
Nekem még nem volt mérőm és utántankolásps módszerrel ezt nem lehet kiszűrni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #388 Dátum: 2011.02.06 17:53:05 »
Ja-ja, a pill. fogyit figyelve jól begyakorolható a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #389 Dátum: 2011.02.06 18:06:30 »
A pill fogyit figyelve nyilván kevesebbet mutat emelkedőn, ha nem adok több gázt és lassabban megy fel.
De tovább is tart a felmenetel. Tehát abból a kevsebből tovább fogy.
Ezt is figyelembe véve jött ki a kisebb fogyi, modjuk egy 500 m hosszú dombra fel?
Csak azért kérdem mert ez nekem is nagy dilemma, de nincs tapasztalatom menetközbeni mérésről.
Prius 2 - a mosolygós autó.