Már akkor is néztem amikor a 4es priusnál 6 decit faragtak, amikor a prius III csak 2 dl előrelépés volt. A 4es prius cserébe jó drága lett és a szépsége legalábbis megosztó, szóval jó hogy van, de még itt Angliában is elvétve látni, miközben 3-ast minden nap. Vagy drága, vagy ronda, vagy mind a kettő.
A suzuki esetében viszont nem 6 deciről van szó, hanem 1,1-1,2 literről az 1.0 splash-hoz, vagy akár az ős swifthez képest.
Az elmúlt 20 évben egy helyben toporogtunk 6 litertől 6 literig jutottunk, (a te yarisod is egy a láncban) most meg hirtelen egy robbanás, de nem csak az 1.0-ás kisautók toporognak egy helyben, hanem szinte minden tipus és méret.
Van azért csalafintaság, két 1.0 motor van, az egyik az ütősebb dualjet a másik tán boosterjet.
A takarékosabb start-stoppal, EGR-el, magas kompresszióval, köztvetlen befecskendezéssel, csökkentett surlódással (és gondolom 0w20-as olajjal) operál.
Ha a dieselekkel összezavartalak, akkor ez némileg kevesebbet eszik a Yaris hybridnél is és nem valami megfizethetetlen cucc, 2,6 vagy mennyi.
Eddig csak a hybridek fogyasztottak diesel szinten, ez meg egy "sima" benzines, sima benzines árban.
Ezen a listán amit belinkeltél egyébként a 3. vagyok.
Ezt pont te kérded, akinek dízel Yarisa van?