Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 77

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 218796 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22584
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #30 Dátum: 2010.09.17 10:31:28 »
persze. úgyhogy látatlanban is megelőlegezek a tiednek egy 8-8,5ös átlagot a saját viszonylatomban - eddig az összes autómmal nagyjából hoztam a spritmonitoros középértékeket :D az enyém 1420 kiló, az sem egy nehézatléta. szóval most ráálltam arra, hogy átlagsebességeket mérek (a fedcomp összes többi funkciója hülyeség :) na jó, az üzemóramérés nem annyira), hát nagyjából 15km/h a munkábajárós tempó. meg évente a hazaútra televágjuk kétszer, de amúgy istenigazából, megsúlyosbítom a helyzetet egy tetőboxszal, viszont sietni is kell, mert 12 óránál tovább nem tarthat a hazaút (1400 km). szóval egyrészt erős és nagy kocsi kell, másrészt még a nyaralás alatt sem megy nagyon lejjebb az átlag
Nálad szerintem pusztán a nagy motor+automata váltó miatt van a nagy fogyasztás, pláne, hogy taposod is neki. Ha így nézzük, tulajdonképpen bármelyik 2,0 szívó benzines is beszívná a 10-11 litert. Ráadásul a majd 1500kg öntömeg + tetőbox, nem olyan vészes az, lehet, hogy "mifajta" használat mellett 8-ból is kijönne.



csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9850
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #31 Dátum: 2010.09.17 11:56:00 »
persze. úgyhogy látatlanban is megelőlegezek a tiednek egy 8-8,5ös átlagot a saját viszonylatomban - eddig az összes autómmal nagyjából hoztam a spritmonitoros középértékeket :D az enyém 1420 kiló, az sem egy nehézatléta. szóval most ráálltam arra, hogy átlagsebességeket mérek (a fedcomp összes többi funkciója hülyeség :) na jó, az üzemóramérés nem annyira), hát nagyjából 15km/h a munkábajárós tempó. meg évente a hazaútra televágjuk kétszer, de amúgy istenigazából, megsúlyosbítom a helyzetet egy tetőboxszal, viszont sietni is kell, mert 12 óránál tovább nem tarthat a hazaút (1400 km). szóval egyrészt erős és nagy kocsi kell, másrészt még a nyaralás alatt sem megy nagyon lejjebb az átlag
Nálad szerintem pusztán a nagy motor+automata váltó miatt van a nagy fogyasztás, pláne, hogy taposod is neki. Ha így nézzük, tulajdonképpen bármelyik 2,0 szívó benzines is beszívná a 10-11 litert. Ráadásul a majd 1500kg öntömeg + tetőbox, nem olyan vészes az, lehet, hogy "mifajta" használat mellett 8-ból is kijönne.

nanana, én nem taposom neki, városban legalábbis. na jó, néha megpadlózom, de ilyen naponta max egyszer van, pár másodpercre :D a fogyasztásom sem magas, inkább átlagos. 8 literből pedig egyféleképpen lehet vele kijönni (próbáltam már): országúton, országúti tempóval. sikerült már pályán, nyugodtan közlekedve 7.9et fogyasztanom (kábé 105-110 körüli átlaggal, ami nagyjából 120-as tempót jelent), ez a rekordom. vezetem is a fogyasztást: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/392625.html


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22584
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #32 Dátum: 2010.09.17 12:23:42 »
nanana, én nem taposom neki, városban legalábbis. na jó, néha megpadlózom, de ilyen naponta max egyszer van, pár másodpercre :D a fogyasztásom sem magas, inkább átlagos. 8 literből pedig egyféleképpen lehet vele kijönni (próbáltam már): országúton, országúti tempóval. sikerült már pályán, nyugodtan közlekedve 7.9et fogyasztanom (kábé 105-110 körüli átlaggal, ami nagyjából 120-as tempót jelent), ez a rekordom. vezetem is a fogyasztást: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/392625.html
értem én.  :yes: Azért mondom, hogy nem olyan vészes az a fogyi, amit írtál, csak ne egy 1,4-1,6-hoz kell hasonlítani. Ahogy említetted is, hosszú autópályás utakhoz ez teljesen jó párosítás, pláne a 160 körüli tempóhoz. Közel ennyit az én kis Corim is becsócsálna... És az is tény, hogy a hagyományos automata váltóban elvész elég jelentős mennyiségű lóerő/nyomaték, cserébe eszik majd 1 literrel többet és megszámlálhatatlan idegsejttel kevesebbet. Valamit valamiért.  :sorcerer:



Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #33 Dátum: 2010.09.17 14:17:56 »


2000 felett szédülök:))))
   

Még jó nálad az 140 :d


zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1455
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #34 Dátum: 2010.09.20 18:51:26 »
A motorfék viszont nem jelent mindig automatikusan 0 fogyasztást, épp a minap volt róla szó az egyik topikban.

Valóban? Eddig úgy tudtam, hogy csak alapjárat közelében fogyaszt tolóüzemben. Nem így van? Alapjáratig nem enegdjük le nagyobb fokozatban (1,2-ben persze nem probléma), mert előfordulhat, hogy rángatni fog az autó (átlagos benzinesről beszélek, csak azokkal van tapasztalatom).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1455
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #35 Dátum: 2010.09.20 19:04:08 »
Ahol lehet, gurulni érdemes (nyilván ez városban nem annyira játszik). Az üresben guruláskor valóban fogyaszt az autó, míg motorfékkel nem, ám egy jó dimbes-dombos helyen jobb fogyit lehet elérni, ha az ember sokat gurul, mert hosszabb távot lehet megtenni így mint motorfékkel.

Azért én dimbes-dombos vidéken nem tenném üresbe, már csak azért sem, mert ha fékezni kell, erősebben kell nyomni a pedált, ezáltal jobban igénybe veszem a fékeket. Meg biztonságosabb is ha hirtelen kell fékezni. Lehet, hogy jobb fogyasztást érhetünk el üresben gurulva, de a fék jobban kopik, akkor meg már ugyanott vagyunk...

Egyébként sík úton haladva, ha kicsi a forgalom, nem akadályoz senki, talán valamivel jobb fogyasztást lehet elérni üresben gurulva, mint motorfékezve. Azonban ez csak akkor igaz, ha ismerős helyen megyünk, tehát tudjuk, hogy mikor tegyük üresbe stb.(ilyenkor jó, ha van GPS az autóban, ami mutatja, hogy hány m-re van a kereszetődés, és akkor nagyjából meg lehet becsülni, mikor vegyük ki sebességből) Egyébként inkább a motorféket részesítem előnyben.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #36 Dátum: 2010.09.20 19:39:12 »
A benzines így  elég sokat fogyaszt, jobban kell pörgetni, minimum 2000-en de inkább 3000 fordulaton. Még kisérletezem, hogy jobb? :hmmmm:
Negatív. A benzinest is minél alacsonyabb fordulaton kell tartani, ha spórolni akarsz (persze itt most nem extremitásokról beszélek, 1200-1300-nál azért már illik visszakapcsolni). 3000-nél váltva jóval többet fogyaszt, mint 2000-nél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1455
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #37 Dátum: 2010.09.20 19:44:23 »
Negatív. A benzinest is minél alacsonyabb fordulaton kell tartani, ha spórolni akarsz (persze itt most nem extremitásokról beszélek, 1200-1300-nál azért már illik visszakapcsolni). 3000-nél váltva jóval többet fogyaszt, mint 2000-nél.

Ez világos, azonban arra még nem jöttem rá, hogy nagyobb vagy kisebb gázzal érdemes gyorsítani? Mondjuk 70-nél felkapcsolok 5-ödikbe, majd nagyobb - de nem padló- gázzal gyorsítok, tehát hamarabb elérem az utazósebességet, vagy ha ha nagyon finoman gyorsítok? Utóbbi esetben lassabban érem el a kívánt sebeséget, tehát tovább tart a gyorsítás.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #38 Dátum: 2010.09.20 19:45:01 »
hmmm, cseréljünk egy hétre, megeszem a kalapom ha te az enyémmel el tudsz járni kevés benzinnel :) bár ahogy a fogyasztási adataidat nézem, te 80nál gyorsabban még nem mentél, azt is csak tanyák közötti összekötő utakon  [rohog]
most tankoltam épp, 80% dugó, 20% nagypapás egyenes vonalú egyenletes mozgás 10.9l/100km
Az, hogy "kevés benzin", relatív fogalom, ugye  ;) ?

Nagycitrom autójában a legújabb generációs Valvematic motor van, ami nagyon keveset fogyaszt; ebből is az 1.6-os, mindez kézi váltóval. A tiédben meg a korábbi fajta VVTi 2.4-es, automatával. Eközött a két autó között van úgy 3 liter fogyasztás-különbség akkor is, ha ugyanaz az ember ugyanúgy-ugyanott vezeti őket.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12266
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #39 Dátum: 2010.09.20 19:46:19 »
Ez a motorfék kontra üres
tulajdonképpen adja magát: ha a lejtő
nagyon meredek akkor motorfék, ha éppen olyan hogy tudod vele tartani a sebességet akkor üres. Ha mégis túl gyorsan mész(vagy gurulsz) vagy előreláthatólag ugyis fékezni kell akkor motorfék.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #40 Dátum: 2010.09.20 19:48:52 »
Így van. Motorfék vs. gurulás kérdésben az dönt, hogy hol akarsz megállni. Gurítani akkor kell, ha motorfékezve nem tudnál eljutni addig a pontig, ahol meg akarsz állni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #41 Dátum: 2010.09.20 19:53:33 »
Negatív. A benzinest is minél alacsonyabb fordulaton kell tartani, ha spórolni akarsz (persze itt most nem extremitásokról beszélek, 1200-1300-nál azért már illik visszakapcsolni). 3000-nél váltva jóval többet fogyaszt, mint 2000-nél.
Ez világos, azonban arra még nem jöttem rá, hogy nagyobb vagy kisebb gázzal érdemes gyorsítani? Mondjuk 70-nél felkapcsolok 5-ödikbe, majd nagyobb - de nem padló- gázzal gyorsítok, tehát hamarabb elérem az utazósebességet, vagy ha ha nagyon finoman gyorsítok? Utóbbi esetben lassabban érem el a kívánt sebeséget, tehát tovább tart a gyorsítás.
Nehéz kérdés. Van egy elmélet, miszerint a kívánt tempó elérésig padlógázzal kell gyorsítani, mert így teljesen nyitva van a fojtószelep és ideális az áramlás a szívótraktusban. De akkor tényleg padló, nem háromnegyed gáz vagy ilyesmi. Hanem full. Korai felkapcsolás ÉS padlógáz, míg el nem éred a kívánt tempót.

Na most, hogy ez a gyakorlatban tényleg megéri-e, azt én már nem tudom. Annyi fix, hogy odafigyelést igényel és tuti, hogy megterheli a motort (lásd: folyamatos padlógáz javarészt 2000 alatti fsz-tartományban).

Ami viszont biztos, hogy ha nem ezt a padlógázas metódust alkalmazzuk, akkor minél kisebb gáz, annál kisebb fogyasztás. Csak rá kell nézni a pill. fogyimérőre és megérti az ember, hogy miért.

Na persze ezt valahogy összhangba kell hozni azzal is, hogy ne váljunk forgalmi akadállyá. Úgyhogy én, ha spórolni akarok de valamennyire haladni is, akkor korán felkapcsolok, és közepes gázzal gyorsítok. Ha viszont az extrém spórolás a cél, akkor a gázt gyorsítás közben is csak simogatom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #42 Dátum: 2010.09.20 19:57:23 »
A dízelnél célszerű még a legmodernebbeket is 1800-ról gyorsítani, innentől már használható turbó nyomása van.
Á, nem kell ennyi. A legtöbb modern dízelt már ennél jóval lejjebbről is lehet gyorsítani. Minap utaztam egy 1.9 TDI (105 LE) Octaviában, a srác 1200-1300-ról gyorsított városban akár ötödikben is, és a motor szépen felhúzott.

Van pár motor (főleg a kisebbek között), amely ennél többet igényel, de azért 1800 nem kell azoknak sem. Pl. az 1.4-es Toyota dízel is gyorsítható már a kisebb fokozatokban (2-3) kb. 1500-ról, a nagyobbakban (4-5) kb. 1600-ról.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #43 Dátum: 2010.09.20 20:00:50 »
A másik, hogy ez a "dög" 1400 kg, ami a mai autó súlyok között nem túl nagy.
Sajnos az elődjénél így is nehezebb, de annyira azért nem sokkal. És ennyire takarékos motorral ez végül is nem akkora probléma. Hihetetlen gazdaságosak ezek a Valvematic gépek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8013
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #44 Dátum: 2010.09.20 20:05:33 »
Mindenképpen a lassú gyorsítás ad kisebb fogyasztást, mint a "gyorsan érjük el az utazót, mert ott aztán keveset fogyaszt" elv. Az, hogy akkor többet megyünk egyenletes sebességgel, nem jelent annyi mínuszt, mint amennyi pluszt az intenzív gyorsítás.
Mint ahogyan akkor sem fogyaszt kevesebbet az autó, ha 180-nal szabunk végig az autópályán, pedig akkor pl 15 perccel előbb leállíthatjuk a motort, mint 130 esetén  ;)