Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 598729 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2970 Dátum: 2017.09.01 23:24:58 »
A Toyota nem használ NiCd akkukat. A PI-PIV NiMH akkukkal van szerelve. A P+ és a PHEV ben van Li-Ion.

Köszi a pontosítást, ez az amire gondoltam...
A P+-ban helyszűke, PHEV ben meg gondolom a hatótáv az ok. Kíváncsi leszek hogy jó 10 év múlva hogyan muzsikálnak.
Persze nem csak az öregedés szól a Li-Ion ellen hanem a biztonság, ár és a ciklusállóság. A Toyota mintha a biztonságot emelte volna ki, szóval nem mondom hogy gond lesz az élettartammal.
Van egy 7 éves telóm ami jól muzsikál még a Li-Ionnal, elég megbízható középtávon.

Piet:Nem szerettem bele annyira a dieselbe, és főleg nem gondolom gyorsabbnak egy azonos teljesítményű benzinesnél, a hatótáv bejön, a könnyed indulás araszoláskor, a hangtalan gyorsítás, a fogyasztás is, főleg télen, vagy tiporva ver köröket a benzinesre. A hátrányokkal simán együtt lehet élni, főleg nyáron :D. Az adókedvezmény ami igazán vonzóvá tette-teszi, ami itt Angliában a 120 g/km alatti autókat illeti. Egy hibrid viszont sokkal kellemesebbé tehetné a dugózást, ha nem paráznák hogy megkoccolják az 5 centire furakodók.



Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2971 Dátum: 2017.09.02 15:22:34 »
Az Li-Ion ( eredetileg LiCoO2) akkuk legnagyobb problémája a robbanásveszély, aminek megakadályozására kiforrott megoldások vannak. A ciklusállósága 500-1000 teljes ciklus, trükközni itt is a nem teljes merítéssel lehet.
A LiFePO4 akkuk kb dupla ciklust tudnak, de az energiasűrűségük a fele a CoO2 katódosnak.
A legnagyobb ciklusállósága a Ti (Titánium) osnak van, kb. 3-7000, harmad annyi energiasűrűséggel.
Az elektromos autók többségének akkuja  Mg katódos. A ciklusállóságük és az energiasűrűségük nem túl jó, de jól bírják a nagy áramerősségű töltést, és a nagy töltéskivételt. Különböző változatait 18650 akku néven találjuk, az autókon kívül az ecigiben, laptopokban, szerszámgépekben.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.02 15:25:14 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2972 Dátum: 2017.09.02 15:38:12 »
4 éves, 80e km futott Leaf akku kapacitás tesztje.
A 2. tulaj az akku szempontjából ideális körülmények között használta ( rendszeresen, nem mélymerítve és nem fullratöltve) valamint a teszt is alacsony terhelésű volt, ezért durván 18% csökkenést diagnosztizált.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.02 15:40:28 írta Agyarka »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2973 Dátum: 2017.09.05 01:18:16 »
Tetszik a teszt, érdekes :)
Ez a 18% veszteség még jól hangzik, 8 év és 160.000 km után a 60%-os hatótáv már nem olyan rózsás.
200.000 km alatt kidobni egy 3-4 milliós akkut, abból lehet tankolni egy micrát ugyaneddig, USA árakon tovább is.
Legalább ott tartunk hogy jó villanyautókat lehet már csinálni, nem csak lassú járműveket.
Ez a leaf nekem bőven megfelelne, kivéve hogy macerás lenne tölteni, meg a folyamatos györstöltés leamortizálná.


4 éves, 80e km futott Leaf akku kapacitás tesztje.
A 2. tulaj az akku szempontjából ideális körülmények között használta ( rendszeresen, nem mélymerítve és nem fullratöltve) valamint a teszt is alacsony terhelésű volt, ezért durván 18% csökkenést diagnosztizált.


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2975 Dátum: 2017.09.08 21:17:47 »
Tetszik a teszt, érdekes :)
Ez a 18% veszteség még jól hangzik, 8 év és 160.000 km után a 60%-os hatótáv már nem olyan rózsás.
200.000 km alatt kidobni egy 3-4 milliós akkut, abból lehet tankolni egy micrát ugyaneddig, USA árakon tovább is.
Legalább ott tartunk hogy jó villanyautókat lehet már csinálni, nem csak lassú járműveket.
Ez a leaf nekem bőven megfelelne, kivéve hogy macerás lenne tölteni, meg a folyamatos györstöltés leamortizálná.
160e-nél többet bármely diesel többet megy hiba nélkül.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2976 Dátum: 2017.09.09 14:50:51 »
160e-nél többet bármely diesel többet megy hiba nélkül.

Látom nagy diesel hívő vagy :D
Bár úgy lenne.

Ez a cikk az elektromos kocsikról nem valami komoly, ráadásul normál autóknál szokásos felhasználással számol. Zsúfolt városban 20-30 km/h -s átlagsebességgel durva lenne a különbség az elektromos javára, arról nem beszélve hogy a helyi emisszió zéró, még a fékpor-fékezési zaj kibocsátás is töredéke a hagyományosnak.
Ők 20kWh körül számolnak, míg a srác 12-ből kijön Pest környékén, de az alföldön 50-en 8-9 ből is meg lehet tenni 100km-t.
Errefelé van egy-két start-stoppos, kellemesebb a lámpánál úgy várakozni hogy az ember hallja az elinduló-leálló autókat. A dugók és forgalom bűze pedig bizony főleg diesel-bűz. Én is néha nem főleg a spórolás miatt lövöm le a gépet, hanem hogy ne bűzölögjön-zajongjon.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2977 Dátum: 2017.09.09 17:59:42 »
Látom nagy diesel hívő vagy :D
Bár úgy lenne.


Tudod mindenki olyan példákkal jön, hogy vett egy dieselt 3. tulajtól (és lehet, hogy már többször visszatekerték) és elromlott 160ekm-nél pedig lehet hogy már félmillió van benne.
Meg úgye nem rövid távokra, városi döcögésre valók (mint az e-autók egyenlőre).
Akiket én ismerek és akár több mint 10 éve megvan nekik mint első tulajok, senkinek sincs baja a diesellel (mind túl van vagy volt a 200ekm-en).
A másik hogy sokan fogalmuk sincs mire érdemes figyelni a mai turbódieseleknél, minimális dolgok, de érdemes betartani.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2978 Dátum: 2017.09.09 19:41:07 »
400.000km-nél lett gond a dízelemmel, akkor is saját hibából. Akkor is azzal nyírtam ki, hogy 1km-es utakra használtam. Télen is, 3-4 éven át. Ha a jó típus, megfelelő tulaj(hajlandó szervízre áldozni amikor kell), és az optimális használat hármas teljesül, akkor hosszú gondmentes használat vár a tulajdonosra.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2979 Dátum: 2017.09.13 22:56:19 »
Meg úgye nem rövid távokra, városi döcögésre valók (mint az e-autók egyenlőre).
A másik hogy sokan fogalmuk sincs mire érdemes figyelni a mai turbódieseleknél, minimális dolgok, de érdemes betartani.

Arra gondolsz, hogy az asszony a főút melletti pihenőbe kiáll szilvát venni, motor le, pattan ki stb. te meg csak pislogsz mint rozi a moziban, hogy ez most komoly??? - és rávetődsz az indítókulcsra...

Valaki mondja már meg mi baja lesz a dieselnek városban???
megmakkan a befecskendező? szétég a turbó? szétég a hengerfej tömítés?
Vagy csak kormos lesz az EGR és lötyögős a váltó? Vagy kifényesedik a kormánykerék? [rohog]
nyilván a szűrőseket értem, az nagyobb para, mint a katalizátor volt anno...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2980 Dátum: 2017.09.14 05:57:54 »
Arra gondolsz, hogy az asszony a főút melletti pihenőbe kiáll szilvát venni, motor le, pattan ki stb. te meg csak pislogsz mint rozi a moziban, hogy ez most komoly??? - és rávetődsz az indítókulcsra...

Valaki mondja már meg mi baja lesz a dieselnek városban???
megmakkan a befecskendező? szétég a turbó? szétég a hengerfej tömítés?
Vagy csak kormos lesz az EGR és lötyögős a váltó? Vagy kifényesedik a kormánykerék? [rohog]
nyilván a szűrőseket értem, az nagyobb para, mint a katalizátor volt anno...
Aszondják elkormolodik belül :wacko:
Egyébként nekem se volt még gondom a városi forgalom miatt :hmmmm: És ha nincs dugó ott is jól fogyaszt.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2981 Dátum: 2017.09.14 08:34:05 »
Adalék ahhoz, hogy mennyit számít a szél. Azt a szokásos utat, amit normál esetben 5,6-5,7-es átlaggal szoktam abszolválni, nyár elején hátszélben 5,1-gyel tettem meg, most olyan háromnegyedes ellenszélben 6-tal. Útvonal, sebesség azonos, forgalom kb., de a nagy része többsávos út, szóval a jelentősége nem nagy.
music     

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2982 Dátum: 2017.09.29 20:33:39 »
Kicsit leült ez a topic, nekem is csak uncsi adataim vannak: átlagos fogyasztás, átlagos vezetéssel, átlagos hőmérsékleten átlagos forgalomban :D
3,72-re jött ki, ennyi a nagyátlagom is plusz-minusz pár század.
Kicsit mondjuk sokalltam de csak mondjuk egy decivel, vagy legalább 3 centtel.
Volt ugyan, hogy minden csepp gázolajat próbáltam másodpercekké alakítani, amikor párszor késésben voltam reggel, többnyire viszont elég nyugisan mentem.
Átlagsebességem 28km/h, erre nem találtam adatot ez jó, vagy nem. Nektek mennyi szokott lenni? Most 30-on állok.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2983 Dátum: 2017.10.01 19:59:33 »
Erre nem is lehet mit mondani, hogy jó-e, vagy sem. Nekem a Yarison 43 körül van, de én elég sokat megyek városon kívül. Hogy nem feltétlenül a relatíve magasabb átlagsebesség, ahhoz csak egy adalék: a legkisebb fogyasztást a legmagasabb sebességi fokozatban a lehető legkisebb olyan - nem hibrid jármű esetén lehetőleg egyenletes - sebességgel produkálja, ahol még van elég forgatónyomaték gyorsítani. Nálam ez 6.-ban 55 km/h környéke, dízelnél lehet, hogy egy picit feljebb van.
Micila pl. sokat jár a város szélén, ahol relatíve kis sebességgel lehet folyamatosan haladni, és ment már egy tankkal 1000 km-t, ami egy 1,6-os benzinestől szép dolog.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2984 Dátum: 2017.10.01 20:02:57 »
Nálam ez 6.-ban 55 km/h környéke, dízelnél lehet, hogy egy picit feljebb van.
:yes: :yes:
Nálam ez 64 km/. Persze ilyenkor a "gyorsítás" fogalma nem egyezik a padlógázzal, csak a finom egyenletes sebesség növeléssel.