A Toyota nem használ NiCd akkukat. A PI-PIV NiMH akkukkal van szerelve. A P+ és a PHEV ben van Li-Ion.
Köszi a pontosítást, ez az amire gondoltam...
A P+-ban helyszűke, PHEV ben meg gondolom a hatótáv az ok. Kíváncsi leszek hogy jó 10 év múlva hogyan muzsikálnak.
Persze nem csak az öregedés szól a Li-Ion ellen hanem a biztonság, ár és a ciklusállóság. A Toyota mintha a biztonságot emelte volna ki, szóval nem mondom hogy gond lesz az élettartammal.
Van egy 7 éves telóm ami jól muzsikál még a Li-Ionnal, elég megbízható középtávon.
Piet:Nem szerettem bele annyira a dieselbe, és főleg nem gondolom gyorsabbnak egy azonos teljesítményű benzinesnél, a hatótáv bejön, a könnyed indulás araszoláskor, a hangtalan gyorsítás, a fogyasztás is, főleg télen, vagy tiporva ver köröket a benzinesre. A hátrányokkal simán együtt lehet élni, főleg nyáron
. Az adókedvezmény ami igazán vonzóvá tette-teszi, ami itt Angliában a 120 g/km alatti autókat illeti. Egy hibrid viszont sokkal kellemesebbé tehetné a dugózást, ha nem paráznák hogy megkoccolják az 5 centire furakodók.