Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 599720 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2955 Dátum: 2017.08.31 14:42:54 »
Jó kis statisztika, első benyomásra jobb, mit egy hasonlóan terhelt, hasonló méretű diesel (?)


hasonló lehet. cserébe ez csendes és sokkal kevesebb benne a potenciálisan elromló alkatrész...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2956 Dátum: 2017.08.31 17:29:36 »
Jó kis statisztika, első benyomásra jobb, mit egy hasonlóan terhelt, hasonló méretű diesel (?)

Nálam rekord született: 4.4, soha nem volt még ilyen magas.  Főúton, fele klímával, női sofőrrel, elég dinamikusan, sokszor tartósan 3.ban 5. helyett.
Azt kell mondjam 3.ban hagyva sokkal kényelmesebb dimbes-dombos részen, nem fogy ki a szufla soha, csak ha már lepörög a motor és nem is vészesen hangos, külön jó hogy körforgalom is belefér váltás nélkül, szinte mint egy automata.
Sajnos a diesel LUSTA a - dinamikus vezetéshez szükséges - forgalomba való gyors becsatlakozáshoz :(
Gondolok itt a 0-40-re vagy akár 10-40 ugrás képességének a hiányára.
Nem tudom miért írod hogy lusta a diesel (én a Jazzhez tudom hasonlítani) sehol nincs a kis dieselhez sem (pedig az enyém nagy batár hasonló méretű motorral) De papirforma szerint sincs sehol a benzines, a diesel sokkal nyomatékosabb,így jobban gyorsul. Igaz nem kell , nem is szabad úgy kipörgetni mint a benzinest, 2500-tól már nagyon jól gyorsul 3200-fölé meg megint nem pörgetem.
Persze sohol sincs egyik sem egy Avéhoz vagy Priushoz hasonlítva.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2957 Dátum: 2017.08.31 17:36:34 »
hasonló lehet. cserébe ez csendes és sokkal kevesebb benne a potenciálisan elromló alkatrész...
Nekem inkább csak a drága aksipack miatt vannak aggályaim , az ugyan úgy nagy tétel ha sor kerül rá mint a turbó vagy kettőstömegű.A másik hogy utálom a városi (dugós) autózást, így gyakorlatilag mindig elkerülöm (mert megtehetem), így meg a hibrid fő előnye ugrott.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2958 Dátum: 2017.08.31 17:51:08 »
Nekem inkább csak a drága aksipack miatt vannak aggályaim , az ugyan úgy nagy tétel ha sor kerül rá mint a turbó vagy kettőstömegű.A másik hogy utálom a városi (dugós) autózást, így gyakorlatilag mindig elkerülöm (mert megtehetem), így meg a hibrid fő előnye ugrott.
Hidd el, ha annyi baj lenne vele, már hallottál volna róla. Nagyon drága egy akksipakk - bár cellánként lehet cserélni, így már közel sem! - és biztos, hogy legalább az amcsik nyávognának, ha sűrűn kéne cserélni. Nővérem is ilyennel jár már évek óta, és semmi baja, pedig hetente több, mint 1000 mérföldet megy vele.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2959 Dátum: 2017.08.31 19:24:24 »
Nekem inkább csak a drága aksipack miatt vannak aggályaim , az ugyan úgy nagy tétel ha sor kerül rá mint a turbó vagy kettőstömegű.A másik hogy utálom a városi (dugós) autózást, így gyakorlatilag mindig elkerülöm (mert megtehetem), így meg a hibrid fő előnye ugrott.

Az akksipakkban 28 cella van párosítva, vagyis 14 modulból áll.   A cellák egyesével cserélhetőek.  Egy cella 30 EUR környékén elérhető.  Otthon cserélhető.  Igaz kell hozzá egy balanszírozásre képes akkutöltő, hogy a cellák közötti feszültségkülönbséget kiegyenlítsük.  A pakk lebontásához minimális gyakorlat kell, mert pontosan kell tudni, hogy milyen sorrendben kell a bontás és a visszakötést csinálni, ugyanis az egyenáram nem olyan megbocsátó, kétmint a kettőhuszas váltó.  Itt minden ütés halálos.  Jómagam, társaimmal kettő hete bontottam szét szakmai útmutatással és segítséggel két P3 és egy P2 akkupakkot.  A három pakk teljes szét és összeszerelése 09:00-17:00 között zajlott, ez bruttó idő, természetesen az átvezetők teljes tisztításával, ami maga egy-másfél óra volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2960 Dátum: 2017.08.31 19:28:50 »
Hidd el, ha annyi baj lenne vele, már hallottál volna róla. Nagyon drága egy akksipakk - bár cellánként lehet cserélni, így már közel sem! - és biztos, hogy legalább az amcsik nyávognának, ha sűrűn kéne cserélni. Nővérem is ilyennel jár már évek óta, és semmi baja, pedig hetente több, mint 1000 mérföldet megy vele.
Hát  én nem akarok  hetente annyit menni! Hetente egy hosszabb út és 1-2 rövid.A rendszeres használat jót tesz az akunak.
Évek óta:ez az most veszünk egy 6-10 éves hibridet aminek évekig jó volt az aksija, de 10 év után is jó lesz? Szép fokozatosan romlik. De gondolom egy hibridnél ha gyenge az aksi és nem zárlatos akkor max. nem olyan takarékos már :hmmmm:
Régebben már kiveséztük miért nem jó a cellacsere . (Marad a hatásfoka az összesnek, olyan mint a leggyengébb cella)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2961 Dátum: 2017.08.31 19:36:08 »
Nekem inkább csak a drága aksipack miatt vannak aggályaim , az ugyan úgy nagy tétel ha sor kerül rá mint a turbó vagy kettőstömegű.A másik hogy utálom a városi (dugós) autózást, így gyakorlatilag mindig elkerülöm (mert megtehetem), így meg a hibrid fő előnye ugrott.

nézzél akkor mélyen magadba és számold meg, hogy hány turbó- és kettőstömegű és injektor és még mittudoménmi cseréjére jut egy tönkrement akkumlátor. és azt fogod látni, hogy van egy kis különbség. a hibrid javára.



meg aztán, mondjuk te azt már úgysem éred meg, bár ki tudja, de a dízeleknek a városokban nincs nagy jövője  :devil:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2962 Dátum: 2017.08.31 19:39:10 »
Az akksipakkban 28 cella van párosítva, vagyis 14 modulból áll.   A cellák egyesével cserélhetőek.  Egy cella 30 EUR környékén elérhető.  Otthon cserélhető.  Igaz kell hozzá egy balanszírozásre képes akkutöltő, hogy a cellák közötti feszültségkülönbséget kiegyenlítsük.  A pakk lebontásához minimális gyakorlat kell, mert pontosan kell tudni, hogy milyen sorrendben kell a bontás és a visszakötést csinálni, ugyanis az egyenáram nem olyan megbocsátó, kétmint a kettőhuszas váltó.  Itt minden ütés halálos.  Jómagam, társaimmal kettő hete bontottam szét szakmai útmutatással és segítséggel két P3 és egy P2 akkupakkot.  A három pakk teljes szét és összeszerelése 09:00-17:00 között zajlott, ez bruttó idő, természetesen az átvezetők teljes tisztításával, ami maga egy-másfél óra volt.
Akkor az összes cseréje  € 840 + munka ? Az nem is vészes - mondjuk 10 évente ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2963 Dátum: 2017.08.31 19:45:09 »
Akkor az összes cseréje  € 840 + munka ? Az nem is vészes - mondjuk 10 évente ;)

mért kéne az összeset cserélni?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2964 Dátum: 2017.08.31 19:52:55 »
nézzél akkor mélyen magadba és számold meg, hogy hány turbó- és kettőstömegű és injektor és még mittudoménmi cseréjére jut egy tönkrement akkumlátor. és azt fogod látni, hogy van egy kis különbség. a hibrid javára.



meg aztán, mondjuk te azt már úgysem éred meg, bár ki tudja, de a dízeleknek a városokban nincs nagy jövője  :devil:
Magamba néztem: semmi baja(nem is volt) a 10 éves kétszázezret futott dieselemnek :tt2:

Nem kell a diseleknek se tönkre menni, csak arra használni amire valók. Aki csak rövid utakra csak városba használja az ne csodálkozzon, hogy  tönkre megy a kuplungja stb.
OK hogy a diesel lesz az első amit kitiltanak és rá 1-2 év jönnek a benzinesek és még 1-2 év a hibridek, ennyi.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2965 Dátum: 2017.08.31 20:49:50 »
én nem a te corolládra gondoltam, hanem az általános statisztikára.
abban igazad van, hogy arra kell használni, amire valók, épen ezért készülnek kitiltani őket a nagyvárosokból ;)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2966 Dátum: 2017.09.01 01:10:16 »
Azért írom, mert nagyon nagypapás, 3x körbeautóznak mire megindul.
Az 1.4 szívóbenzin corolla meg akart ölni miután átültem bele, az iszonyatosan megy, ez meg a kis testtel lomha.
Viszont azonos motorhanggal ez gyorsul jobban :) csendes kis jószág.
Lehet vele _viszonylag_ dinamikusan is indulni lámpától, vannak pillanatai, de az is lehet hogy csak a koromfüst miatt maradnak le :D A tied vgt-s biztosan jobban szedi a lábát, nincs benne az a 3-4 másodperces turbolyuk.
Vagy másképp a benzines feltépi az aszfaltot, füstöli a gumit, ezzel meg talán(?) sikerült már kiforgatni, de nem volt hangja, úgyhogy nem 100%. Amiben verhetetlen hogy még nem sikerült 1.ben lefulladni vele, csak ha véletlen 3.ban marad, de akkor is szépen elindul, csak amikor megvan a sebesség leszállok a kuplungról és akkor azonnal megáll.

Ez az akku probléma nem a hájbrideknél valós hanem az elektromos kocsiknál, ezért is nem gyárt a toyota...
Leaf (régi) 120.000 km=100km x 1200 ciklus=kampec(elhasználódás), 12 év normál éghajlaton km nélkül is: kampec (öregedés) el lehet képzelni hogy a kettő kombinálva hová vezet amikor a hatótáv új korában is para...

A Cadmiumos akkunál a öregedés nem probléma, a ciklusszám pedig programozás kérdése, be lehet lőni az optimumot a takarékosság és az akkukímélés között. Prius 4 is Cadmiumos még?

Nem tudom miért írod hogy lusta a diesel (én a Jazzhez tudom hasonlítani) sehol nincs a kis dieselhez sem (pedig az enyém nagy batár hasonló méretű motorral) De papirforma szerint sincs sehol a benzines, a diesel sokkal nyomatékosabb,így jobban gyorsul.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2967 Dátum: 2017.09.01 05:13:05 »
Prius 4 is Cadmiumos még?

Már a Prius+ is lítiumos.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2968 Dátum: 2017.09.01 12:53:46 »
A Toyota nem használ NiCd akkukat. A PI-PIV NiMH akkukkal van szerelve. A P+ és a PHEV ben van Li-Ion.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2969 Dátum: 2017.09.01 16:27:48 »
Azért írom, mert nagyon nagypapás, 3x körbeautóznak mire megindul.
Az 1.4 szívóbenzin corolla meg akart ölni miután átültem bele, az iszonyatosan megy, ez meg a kis testtel lomha.
Viszont azonos motorhanggal ez gyorsul jobban :) csendes kis jószág.
Lehet vele _viszonylag_ dinamikusan is indulni lámpától, vannak pillanatai, de az is lehet hogy csak a koromfüst miatt maradnak le :D A tied vgt-s biztosan jobban szedi a lábát, nincs benne az a 3-4 másodperces turbolyuk.
Vagy másképp a benzines feltépi az aszfaltot, füstöli a gumit, ezzel meg talán(?) sikerült már kiforgatni, de nem volt hangja, úgyhogy nem 100%. Amiben verhetetlen hogy még nem sikerült 1.ben lefulladni vele, csak ha véletlen 3.ban marad, de akkor is szépen elindul, csak amikor megvan a sebesség leszállok a kuplungról és akkor azonnal megáll.

Ez az akku probléma nem a hájbrideknél valós hanem az elektromos kocsiknál, ezért is nem gyárt a toyota...
Leaf (régi) 120.000 km=100km x 1200 ciklus=kampec(elhasználódás), 12 év normál éghajlaton km nélkül is: kampec (öregedés) el lehet képzelni hogy a kettő kombinálva hová vezet amikor a hatótáv új korában is para...

A Cadmiumos akkunál a öregedés nem probléma, a ciklusszám pedig programozás kérdése, be lehet lőni az optimumot a takarékosság és az akkukímélés között. Prius 4 is Cadmiumos még?
Persze egy e-autónál nagyon észreveszed, hogy már nem olyan jó az aksi, hiszen nem tudsz olyan messze menni egy töltéssel. Hibridnél ez ugye nem fordulhat elő, de  idővel kevesebbet tud rásegíteni, vagy többet kell töltenie, azaz többet fogyaszt, elveszti a hibridségének az elönyének egy részét, de ez kevésbé nyilvánvaló.- gondolom én :hmmmm: