A kocsi még tényleg járatós
3000+ Km van benne
Az elején sokkal többet evett , de ahogy mennek bele a km-ek és ahogy melegszik az idő + egyre világosabb van este és reggel + fel került a nyári gumi is, ez mind segíti a fogyasztást.
Javulás okai:
1.Nem kell fűteni , igy nem megy feleslegesen a motor a fűtés miatt .
2.Nem kell be kapcsolni a tompítottat, mivel elég világos van és van nappali menetfény .
Mind kettő nagy fogyasztó , az egyik igényli a motor melegét , a másik meg a hybrid akkumulátort feji mint minden az autóban .
3. Az indulás utáni bemelegítési fázis jóval rövidebb mint télen , nem mindegy a motor honnan melegszik mennyit megy a szívató -10C° ról indulunk vagy +20C°
Ugyanis a kezdő fogyasztás amikor 99 litert is ír a pillanatnyi fogyasztás mérő , nem mindegy mennyi ideig áll fent .
4. Mivel mindig ugyanazt az utat járom , kivéve ha más dolgom van , megtanultam hol mennyire nyomjam a pedált , hol menjek elektromosan hol benzinnel , hogy mindig legyen töltés az aksiban.
Ezt is tanulni kell.
Tehát például ha lakott területen belül lejtő van szinte mindig elektromosan megyek , ha emelkedő akkor igyekszem a benzinmotort terhelni, mert akkor töltés kerül az aksiba,emelkedőn felfelé elektromos módban nagyon gyorsan fogynak az elektronok az akkumulátorban, tehát felesleges terhelni.
Fejben meg kell tervezni az utat , a gyors szakaszokon , emelkedőkön töltjük az aksit a lassú szakaszokon meg elégetjük a töltést .
Még Pesten is vannak 70 Km/órás szakaszok ott pl. tempomattal 4-4,5 literes átlaggal is tud gurulni az autó , és közben termeli az áramot is .
Kigyorsítás sose elektromos módban , hacsak nem dugó van, rendesen oda lépek neki az EKO mutató határáig, amint el érem a 55-60Km/ órát vissza veszem a gázt, és át állok lehetőség szerint elektromos módba.
Stb .. így lehet spórolni vele
A teli tankos fogyasztás számolást még nem sikerült kivitelezni akkumulátor hiba miatt, tegnap már kifejtettem ...