Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600582 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2580 Dátum: 2017.04.05 21:29:47 »
Nem orulok ennek  :no:
alighanem irigykedem...
milyen kerekeid vannak?
A legnagyobb 225/45 R17
Miért ?

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2581 Dátum: 2017.04.05 22:12:21 »
Merthogy a nagyobb kerékkel ráadásul többet is eszik... ilyen alapon, ne rakj rá 16-os kereket, mert utána hova rakod a megtermelt benzint? :hmmmm:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2582 Dátum: 2017.04.05 22:19:51 »
Merthogy a nagyobb kerékkel ráadásul többet is eszik... ilyen alapon, ne rakj rá 16-os kereket, mert utána hova rakod a megtermelt benzint? :hmmmm:

Ráadásul úgy tudtam az első jó néhány 1000 km-en a kocsik többet fogyasztanak (bejáratás), ami nálad tovább kell hogy tartson, mert ha éppen bekapcsol a benzines akkor is 1000-1500 között forgatja amikor csak lehet, ezen kívül a hybrid vezetését is meg kell tanulni, akkor igazán takarékos állítólag.

Te már kiképezted magad, vagy még eztán jön a fekete leves  :hmmmm: ?
A 3,9 az valami összesített átlag? Akkor mi a legjobb tankolás?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2583 Dátum: 2017.04.05 22:44:06 »
Itt ex fórumtársak 1,3-as benzines Yaris-szal 2-sel kezdődő fogyikat produkáltak  :D  :tt2:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2584 Dátum: 2017.04.06 06:55:10 »
Ráadásul úgy tudtam az első jó néhány 1000 km-en a kocsik többet fogyasztanak (bejáratás), ami nálad tovább kell hogy tartson, mert ha éppen bekapcsol a benzines akkor is 1000-1500 között forgatja amikor csak lehet, ezen kívül a hybrid vezetését is meg kell tanulni, akkor igazán takarékos állítólag.

Te már kiképezted magad, vagy még eztán jön a fekete leves  :hmmmm: ?
A 3,9 az valami összesített átlag? Akkor mi a legjobb tankolás?

 :eek: :eek: :eek:
Amikor a kasszánál más penget!!! :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2585 Dátum: 2017.04.06 08:11:24 »
Na jo, nekem meg csak 5300 km van benne ebbol is kb 3 ezer autopalya es az atlag 6.34.
A legjobb a Veszprem - Balatonfuzfo 15,5 km 2.6 fogyival. Ebbe ugye van lejto is meg emelkedo is.
Na majd jovo heten, hatha a hazai levego jot tesz neki... marmint az Aurist Angliaban gyartottak, igy kiprobaljuk, hogy ott mit produkal :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2586 Dátum: 2017.04.06 09:19:48 »
Ez múlt héten 20C° meleg, 13 Km vidék , egy kis előváros és Budapest  ;)
Normális tempóban , nem fel tartva senkit.

azért várjuk meg, míg teletankolod a masinát, én például pár km-en már nullás fogyasztást is tudtam produkálni, mondjuk amikor a normafáról lehajtottam a széll kálmán térig :D ráadásul még az elektronok is szinte kifolytak már az akksiból :D

« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 09:22:19 írta csufár »

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2587 Dátum: 2017.04.06 09:37:40 »
A kocsi még tényleg járatós  ::)
3000+ Km van benne
Az elején sokkal többet evett , de ahogy mennek bele a km-ek és ahogy melegszik az idő + egyre világosabb van este és reggel + fel került a nyári gumi is, ez mind segíti a fogyasztást.
Javulás okai:
1.Nem kell fűteni , igy nem megy feleslegesen a motor a fűtés miatt .
2.Nem kell be kapcsolni a tompítottat,  mivel elég világos van és van nappali menetfény .
Mind kettő nagy fogyasztó , az egyik igényli a motor melegét , a másik meg a hybrid akkumulátort feji mint minden az autóban .
3. Az indulás utáni bemelegítési fázis jóval rövidebb mint télen , nem mindegy a motor honnan melegszik mennyit megy a szívató -10C° ról indulunk vagy +20C°
Ugyanis a kezdő fogyasztás amikor 99 litert is ír a pillanatnyi fogyasztás mérő , nem mindegy mennyi ideig áll fent .
4. Mivel mindig ugyanazt az utat járom , kivéve ha más dolgom van , megtanultam hol mennyire nyomjam a pedált , hol menjek elektromosan hol benzinnel , hogy mindig legyen töltés az aksiban.
Ezt is tanulni kell.
Tehát például ha lakott területen belül lejtő van szinte mindig elektromosan megyek , ha emelkedő akkor igyekszem a benzinmotort terhelni, mert  akkor töltés kerül az aksiba,emelkedőn felfelé elektromos módban nagyon gyorsan fogynak az elektronok az akkumulátorban, tehát felesleges terhelni.
Fejben meg kell tervezni az utat , a gyors szakaszokon , emelkedőkön töltjük az aksit a lassú szakaszokon meg elégetjük a töltést .
Még Pesten is vannak 70 Km/órás szakaszok ott pl. tempomattal 4-4,5 literes átlaggal is tud gurulni az autó , és közben termeli az áramot is .
Kigyorsítás sose elektromos módban , hacsak nem dugó van, rendesen oda lépek neki az EKO mutató határáig, amint el érem a 55-60Km/ órát  vissza veszem a gázt, és át állok lehetőség szerint elektromos módba.
Stb .. így lehet spórolni vele
A teli tankos fogyasztás számolást még nem sikerült kivitelezni akkumulátor hiba miatt, tegnap már kifejtettem ...  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 09:44:06 írta Michele »

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2588 Dátum: 2017.04.06 10:10:38 »
Na utána néztem a Google helyadatokból kb. mennyi km mentem tankolás óta , blokk meg van .
Ki jött 565 Km , a tank félig van még .
Persze ez így csak közelítő adat lesz . ;)
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 10:26:23 írta Michele »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2589 Dátum: 2017.04.06 10:32:04 »
Na utána néztem a Google helyadatokból kb. mennyi km mentem tankolás óta , blokk meg van .
Ki jött 565 Km , a tank félig van még .
Persze ez így csak közelítő adat lesz . ;)

a spritmonitorról hallottál már? melegen ajánlom. szerintem objektív képet hosszú távon a fogyasztásról csak akkor lehet kialakítani, ha szépen táblázatba vannak szedve az adatok. ez megcsinál mindent helyetted, én nagyon szeretem. persze van ezer másik nyilvántartó program is, de a sprit talán  mind közül a legnagyobb. auris hibridből több, mint 1600 van fenn.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2590 Dátum: 2017.04.06 11:55:37 »
a spritmonitorról hallottál már? melegen ajánlom. szerintem objektív képet hosszú távon a fogyasztásról csak akkor lehet kialakítani, ha szépen táblázatba vannak szedve az adatok. ez megcsinál mindent helyetted, én nagyon szeretem. persze van ezer másik nyilvántartó program is, de a sprit talán  mind közül a legnagyobb. auris hibridből több, mint 1600 van fenn.
Igen láttam itt a hozászolások alatt több embernél is.
Regisztrálok is  ;)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2591 Dátum: 2017.04.06 12:23:05 »
Kigyorsítás sose elektromos módban , hacsak nem dugó van, rendesen oda lépek neki az EKO mutató határáig, amint el érem a 55-60Km/ órát  vissza veszem a gázt, és át állok lehetőség szerint elektromos módba.
A teli tankos fogyasztás számolást még nem sikerült kivitelezni akkumulátor hiba miatt, tegnap már kifejtettem ...  :no:
Tehát már kiképezted magad :)
Annyit olvastam még, hogy kb. 30-ig(?) érdemes lehet elektromosan indulni és csak azután lépni oda.
Ezen kívül lejtőn lehet "N" be húzni és városban bizonyos helyzetekben "B"-ben tartani.
Akkor még nem vetted elő egyszer sem a számológépet tankolás után?

Értem én hogy a hipermilerek elképesztő 3 liter alatti számokat produkálnak néha, de az nagyon durva kompromisszumok és modifikációk eredményei (pl. generátor nélkül eléggé lecsökken a hatótáv és folyamatosan spórolni kell az árammal is, ventilátor le villanyablak nem piszkál ::) esetleg még a rádió is luxussá válik...) . Ahogy elnézem lassan az autógyártók is kezdik felhasználni ezeket az ötleteket a kényelmetlenségeket nagyjából kiküszöbölve, szóval le a kalappal.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2592 Dátum: 2017.04.06 14:18:29 »
Tehát már kiképezted magad :)
Annyit olvastam még, hogy kb. 30-ig(?) érdemes lehet elektromosan indulni és csak azután lépni oda.
Ezen kívül lejtőn lehet "N" be húzni és városban bizonyos helyzetekben "B"-ben tartani.
Akkor még nem vetted elő egyszer sem a számológépet tankolás után?

Értem én hogy a hipermilerek elképesztő 3 liter alatti számokat produkálnak néha, de az nagyon durva kompromisszumok és modifikációk eredményei (pl. generátor nélkül eléggé lecsökken a hatótáv és folyamatosan spórolni kell az árammal is, ventilátor le villanyablak nem piszkál ::) esetleg még a rádió is luxussá válik...) . Ahogy elnézem lassan az autógyártók is kezdik felhasználni ezeket az ötleteket a kényelmetlenségeket nagyjából kiküszöbölve, szóval le a kalappal.
Ki  :D :D
Lejtőn sose rakjuk N-be mart akkor nincsen se motor fék se töltés .
Lejtőn lefelé maximumra lehet tölteni az akkut simán D-ben kell hagyni ,viszont  ha túl  nagy lenne a lejtő és kevés a generátor fékező ereje akkor B-be lehet esetleg rakni ,akkor be kapcsolódik a fékezésbe a benzinmotor motorfékkel.
Nálam ablak le húz rádió Mp3 megy , fűtés ki kapcsol mert hát nincsen rá szűkség.
Nyáron a kánikulában más lesz a helyzet , a klíma kompresszor is villany motorral megy , a hybrid rendszer energiáját használja fel , mint szinte minden egy hybrid autóban .
De ahogy nézetem ha ECO módban van az üzem választó, akkor minden kisebb teljesítménnyel megy , fűtés , klíma, ventilátor stb.
De érdekes télen így se fáztam , pedig végig ECO módban használtam fűtés 22C°-on

Számológép majd ha egyszer ki fogy  :D
17.03.26 tankoltam és még félig van . ;)
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 14:31:16 írta Michele »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2593 Dátum: 2017.04.06 23:40:05 »
Ki  :D :D
Lejtőn sose rakjuk N-be mart akkor nincsen se motor fék se töltés .
Lejtőn lefelé maximumra lehet tölteni az akkut simán D-ben kell hagyni ,viszont  ha túl  nagy lenne a lejtő és kevés a generátor fékező ereje akkor B-be lehet esetleg rakni ,akkor be kapcsolódik a fékezésbe a benzinmotor motorfékkel.
De ahogy nézetem ha ECO módban van az üzem választó, akkor minden kisebb teljesítménnyel megy , fűtés , klíma, ventilátor stb.
De érdekes télen így se fáztam , pedig végig ECO módban használtam fűtés 22C°-on

Pont hogy a ficko N-be kapcsolt enyhe lejtőn, felüljáró stb. és hagyta hogy az autó enyhén gyorsuljon ahogy a lendület viszi, aztán ezt kigurulta, nem tárolta el az akksiban és hívta elő újra, ami nyilván veszteséggel jár. Nagy különbséget nem látok, mert minden ugyanúgy össze van kapcsolva mindennel, forog az olajban, csak az inverterek pihennek.
A B nem erősebb visszatöltést, hanem motorféket jelent?
Mi történik ha csurig az akku és még tart a lejtő? Megpörgeti a benzinest, hogy legyen fékhatás, esetleg ha még fékre taposol jobban felpörgeti az erősebb fékhatás miatt, vagy ilyenkor már csak a tárcsákat vasalja?
Ne aggódj mi fáztunk helyetted is a dízelekben  :censored:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2594 Dátum: 2017.04.07 01:20:03 »
Pont hogy a ficko N-be kapcsolt enyhe lejtőn, felüljáró stb. és hagyta hogy az autó enyhén gyorsuljon ahogy a lendület viszi, aztán ezt kigurulta, nem tárolta el az akksiban és hívta elő újra, ami nyilván veszteséggel jár. Nagy különbséget nem látok, mert minden ugyanúgy össze van kapcsolva mindennel, forog az olajban, csak az inverterek pihennek.
A B nem erősebb visszatöltést, hanem motorféket jelent?
Mi történik ha csurig az akku és még tart a lejtő?
N be nem rakjuk a HSD t, mert akkor nem menedzseli az akkut. Nem véletlenül tiltja kifejezetten a kézikönyv.  Akinek nem gond a hibrid akku cseréje az spóroljon nyugodtan az N használatával, remélem nem az én autómat szemelik ki hozzá donornak.
A B a benzinmotor gyújtás nélküli beiktatását azaz motorfékezést jelent. Ebben a helyzetben is van visszatáplálás amíg a meghajtó akku töltöttségi állapota azt lehetővé teszi.
Amikor a tele akku miatt nem tud többet rekupálni, akkor automatikusan B be kapcsol.