Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600481 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2565 Dátum: 2017.03.25 14:03:47 »
Ha tényleg 3,4, akkor az nagyon szép. Csakhogy. Ha jól látom, 847 km-t mentél ezzel a tank benzinnel, ezek szerint 8,5 x 3,4 ~ 29 liter ment eddig el, a benzinóra szerint pedig már csak negyed tank van, akkor itt valami nem stimmel.
Jaj már srácok  :lol:
A számláló nem akkor lett nullázva, akkor el felejtettem   :no:
Az átlag most éppen 4 liter kereken tankolástól ....
Nem tudom másnál milyen opciók vannak ,de nálam állítható melyik átlagot mutassa .
Be lehet állítani hogy nullázás óta mennyi az átlag , tankolás óta mennyi az átlag .
Külön lehet resetelni az A és B km trip számlálót és külön a sima átlag fogyasztást .
Ez a kép egy útról készült , mivel mikor ki kapcsolom le állítom  ezzel köszön el az autó.
Ezzel is ösztönözve a takarékosságra . ::)


Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2566 Dátum: 2017.03.25 14:31:23 »
Ez a kép egy útról készült , mivel mikor ki kapcsolom le állítom  ezzel köszön el az autó.
Ezzel is ösztönözve a takarékosságra . ::)
Igy van ez nálam is, de azt tudom, hogy ez csak tájékoztató érték, az igazság a tankolásnál jön el.
Viszont a tank lehetne picit nagyobb is, vagy a kijelzés reálisabb, mert a COV után az Aurisnál hirtelen elhasaló mutató, és eltünő hátralevő km nagyon megijesztett...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2567 Dátum: 2017.03.25 14:55:00 »
Jaj már srácok  :lol:
A számláló nem akkor lett nullázva, akkor el felejtettem   :no:
Az átlag most éppen 4 liter kereken tankolástól ....
Nem tudom másnál milyen opciók vannak ,de nálam állítható melyik átlagot mutassa .
Be lehet állítani hogy nullázás óta mennyi az átlag , tankolás óta mennyi az átlag .
Külön lehet resetelni az A és B km trip számlálót és külön a sima átlag fogyasztást .
Ez a kép egy útról készült , mivel mikor ki kapcsolom le állítom  ezzel köszön el az autó.
Ezzel is ösztönözve a takarékosságra . ::)
Csak azért írtam, hogy fenntartással kezeld, mert nagyon különbözők márkán belül is a bc-k pontossága. A Yarisoké abszolút megbízható, általában még a tizedpontosság is, egyszer-egyszer előfordul, hogy kerekítésen túlit tévedett, de a tévedés még a két tizedet sem érte el sosem. Ehhez képest például a COV-é még sosem volt olyan pontos, hogy csak 2 tizedet tévedett volna, de csufár írta, hogy a Prius+ már 2 liter fölötti értékben is "idealizált".
music     

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2568 Dátum: 2017.03.25 14:55:34 »
Szeptember elejen irtam a Corolla Versos topicba az akkori fogyasztasokat, nyari gumival

Most a majusban felrakott Conti Premium Contact 5-el, Wurzburg-Wels szakaszon 8.6l/100km, a Wels-Puchberg-Veszprem szakaszon 6.8-at evett. A nemet szakaszon kb 150 km/h az osztrakon vagy  magyar szakaszokon szigoruan nem tobb mint 130 km/h (gps) sebessegnel. (2 fo, megpakolva, klimaval), a 4005 km-es fordulo atlaga 8.003 l/100km. Tankolasok, lehetoleg ugyanazon kutaknal, illetve a 2. kattanasig.

Most a hibrid Auris elso hosszabb utja 3609 km volt, 233,94 l benzinből ; 6,48 l-es átlag, a puchbergi kitérő kivételével nagyjából szinte ugyan azon az úton és sebességekkel.
A Würzburg-Wels szakaszon 6,79 liter, visszafele Wels - Nürnberg 7,60 liter volt, szembeszél és kicsit erősebb pedálnyomás mellett.
De pl Wels-Sopron-Kehida-Veszprem-Budapest-Orosháza-Bp útvonal két egyező értékű tankolást adott; 6,01 l, betartva de ki is használva az engedélyezett sebességeket.

Nyilván az is számít, hogy a Verso nagyobb felületen tolja a levegőt mint az Auris...


Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2569 Dátum: 2017.03.25 16:20:51 »
Na majd legközelebb tele tankolom, és ki számolom .
Még nagyon új , alig van benne több mint 2000 km  :D

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2570 Dátum: 2017.03.25 16:43:33 »
Akkor itt az ideje egy picit feljebb vinni a fogyasztást és egy picit fordulathoz szoktatni illetve fordulaton összejáratni a motort. Üzemmelegen 3000 ezreket legalább pár másodpercig, aztán tartósabban, később 4000-be sem ártana bele-bele pörgetni, különben az ehhez a fordulathoz tartozó súrlódó részek nem fognak tudni összejáratódni...ezt később már nemigen lehet bepótolni.
Manapság már nem olyan fontos a szakszerű bejáratás, mint régen de még mindig nem árt...


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2571 Dátum: 2017.03.25 18:19:22 »
Szeptember elejen irtam a Corolla Versos topicba az akkori fogyasztasokat, nyari gumival

Most a majusban felrakott Conti Premium Contact 5-el, Wurzburg-Wels szakaszon 8.6l/100km, a Wels-Puchberg-Veszprem szakaszon 6.8-at evett. A nemet szakaszon kb 150 km/h az osztrakon vagy  magyar szakaszokon szigoruan nem tobb mint 130 km/h (gps) sebessegnel. (2 fo, megpakolva, klimaval), a 4005 km-es fordulo atlaga 8.003 l/100km. Tankolasok, lehetoleg ugyanazon kutaknal, illetve a 2. kattanasig.

Most a hibrid Auris elso hosszabb utja 3609 km volt, 233,94 l benzinből ; 6,48 l-es átlag, a puchbergi kitérő kivételével nagyjából szinte ugyan azon az úton és sebességekkel.
A Würzburg-Wels szakaszon 6,79 liter, visszafele Wels - Nürnberg 7,60 liter volt, szembeszél és kicsit erősebb pedálnyomás mellett.
De pl Wels-Sopron-Kehida-Veszprem-Budapest-Orosháza-Bp útvonal két egyező értékű tankolást adott; 6,01 l, betartva de ki is használva az engedélyezett sebességeket.
Nyilván az is számít, hogy a Verso nagyobb felületen tolja a levegőt mint az Auris...
Jo tudni. Mondom a hasonlo korulmenyekkel produkalt fogyasztasaimat. Negy fo, tele csomagtarto, budapest-brusszel viszonylaton hajtos uzemben: megane kombi 1.5 dci 5.8 liter, astra 1.4t kombi 7.8 liter. A prius plus teli produkciojat meg lehet nezni a spriten, jo sokat zabalt de nem tekintem mervadonak mert minusz 19 fokban tobbek kozott futeni is kellett meg volt egy tetoboksz is :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2572 Dátum: 2017.03.25 18:53:07 »
Akkor itt az ideje egy picit feljebb vinni a fogyasztást és egy picit fordulathoz szoktatni illetve fordulaton összejáratni a motort. Üzemmelegen 3000 ezreket legalább pár másodpercig, aztán tartósabban, később 4000-be sem ártana bele-bele pörgetni, különben az ehhez a fordulathoz tartozó súrlódó részek nem fognak tudni összejáratódni...ezt később már nemigen lehet bepótolni.
Manapság már nem olyan fontos a szakszerű bejáratás, mint régen de még mindig nem árt...
Ez egy hibrid ;)
Hogy gondoltad ezt megvalósítani?  :D

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2573 Dátum: 2017.03.25 19:12:58 »
Ez egy hibrid ;)
Hogy gondoltad ezt megvalósítani?  :D
Mond valamit.  ;)

Ennyi tanács van a használati útmutatóban:

Az új Toyota gépjármű bejáratása
A gépjármű élettartamának megnövelése érdekében tartsa be a következő fi-
gyelmeztetéseket:
Az első 300 km-en (200 mérföldön):
Kerülje a hirtelen fékezést.
Az első 800 km-en (500 mérföld) (vontató felszereléssel rendelkező gépjár-
művek):
Ne vontasson utánfutót.
Az első 2000 km-en (1200 mérföldön):
• Ne vezesse a gépjárművet túlzottan nagy sebességgel.
• Kerülje a hirtelen gyorsítást.
• Ne vezesse a gépjárművet hosszú ideig állandó sebességgel.

Annyit tudtam tenni az ügy érdekében hogy finoman járok vele amennyire lehet, csináltam vele egy két több mint 200 km utat.
Sport módban nem volt csak ahogy túl lépett a 2000 km  akkor is csak próba képpen egy előzés idejére.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.25 19:17:49 írta Michele »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2574 Dátum: 2017.03.25 20:20:54 »
Jaja, én is finoman járattam be és 1700- nál indultam haza így Würzburg után már megvolt az első 2000 km 😉

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2575 Dátum: 2017.03.25 20:41:34 »
Ennek az egész járatásnak az az elve hogy a henger és a gyűrű összekopik, kitükrösödik, de eltérő fordulatokon más és más utat jár be a dugattyú azaz a lökethossz az anyagok rugalmassága révén változik (nagy erő hat a hajtórúdra például). Azért kell kerülni az állandó sebességet, mert állandó fordulaton állandó ez a lökethossz és egy nagyon kicsi "váll" keletkezik a hengeren. Később ezt a már tükrös dugattyúgyűrű nem fogja tudni eldolgozni. A kis terhelés nyilván a csapágyak összejáródásának kedvez és a korai széthajtás ennél egy sokkal kézenfoghatóbb probléma.

Van aki szerint ez már nem szükséges a mai anyagok és megmunkálási technológia mellett, de mégis benne van a szövegben hogy ne menjünk tartósan állandó sebességgel.

Nyilván HSD esetén csak erőteljesebb gyorsulással (valószínűleg nem álló helyzetből) lehet magasabb fordulatot kicsikarni, ekkor a villanymotor is alaposan besegít ha töltött az akku, kevésbé ha nem. Mivel nem is kell tartósan agyonforgatni ez elegendő is lehet elkerülni a fent vázolt problémát. Előbb-utóbb a motor fog magasabb fordulaton forogni, csak akkor már finom felülettel fog találkozni a gyárilag megmunkált "nyers" felület.

Mindenki maga dönti el hogy ezt valós problémának látja-e 2017-ben, vagy úgy általában. Régen sem volt erre fékpadi mérés amivel különböző módon bejáratott motorok közötti különbség bizonyításra került volna, szóval az egészet hívhatjuk egy teóriának, vagy tapasztalatnak, hogy a finoman hajtott autó lustább, kisebb végsebességű lett.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2576 Dátum: 2017.04.05 11:31:11 »
Újabb rekord   :D :D
Az annyival jobb mint az előző hogy itt hideg motorral indultam , tehát ebben még a motor felmelegítése is benne van.
Tele tankoltam ki nulláztam az órát is , de a riasztó át húzta a dolgot ugyanis valami félre siklott a bekötésnél és le szívta az aksit ...ami amúgy se volt jó , így az aksi cserénél megint nullázva lett a számláló .
Pedig már több mint 500 km van benne és félig van a tank . ;)
A teljes átlag is egyre jobb már, 3,9  ;)



« Utoljára szerkesztve: 2017.04.05 11:34:34 írta Michele »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2577 Dátum: 2017.04.05 12:01:29 »
Újabb rekord   :D :D
A teljes átlag is egyre jobb már, 3,9  ;)

Hol és milyen körülmények között ennyi? Többnek kellene lennie, valahol 5 körül. Nincs baja a kocsinak, anorexia vagy ilyesmi  ? :lol:

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2578 Dátum: 2017.04.05 12:13:28 »
Hol és milyen körülmények között ennyi? Többnek kellene lennie, valahol 5 körül. Nincs baja a kocsinak, anorexia vagy ilyesmi  ? :lol:
Ez múlt héten 20C° meleg, 13 Km vidék , egy kis előváros és Budapest  ;)
Normális tempóban , nem fel tartva senkit.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2579 Dátum: 2017.04.05 18:46:34 »
Nem orulok ennek  :no:
alighanem irigykedem...
milyen kerekeid vannak?