Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600570 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2490 Dátum: 2017.03.07 21:50:07 »
So-so... Az ár egy dolog, de van sok más.
- legalább 600 km hatótáv, nekem kell ennyi
- gyors tölthetőség (5 perc)
- töltőhálózat sűrűség
- ne csak törpejárgányok épüljenek, tehát legalább kombi méret

Ha ezek megvannak, akkor talán veszek elektromost. De. Akkuból nem lehet annyit gyártani, hogy a mostani autómennyiség meghajtására elég legyen. Esetleg az üzemanyagcella jobb/reálisabb irány. Azt inkább elhiszem, hogy vizet bontunk és hidrogént égetünk. Ehhez elegendő mennyiségű áram előállításához viszont a jelenleg elterjedt plutónium alapú áramellátás nem elég.
Egy fizikus ismerős fejtegette, hogy ekkora mennyiségű áramot csak tórium reaktorokból, vagy a perpill még erősen kísérleti plazmareaktorokból tudunk majd csinálni. Szóval se technológia amire a közeljövőben át lehetne állni, se energia kellő mennyiségben.
Na de majd mi! Nekünk itt lesz Paks2 [rohog]
Na mondjuk én akkor már nem fogok autózni :winkiss:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2491 Dátum: 2017.03.07 21:53:36 »
Páréves Swifteket alakítottak át nem túl acélos 120km-es hatótávra. 2 milliós átalakításban minden engedélyeztetés is benne volt, de még nem volt hőszivattyús fűtés, hatótáv kalkuláló fedcomp és hasonló nyalánkságok. Biztos lehetne jobban is, de kinek van erre ideje meg kedve?
Minden kezdet nehéz, de így is helyes dolog. Most képzeljük el kapnának ilyenhez 2 millió támogatást,már meg is érné....

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2492 Dátum: 2017.03.07 22:09:54 »
Ez most egy felkapott, felfújt lufi... Valami/valaki a háttérből ezt diktálja. A piacnak, a gyártóknak, és az olajvállalatoknak se lenne jó ha visszaesne a dízelmotor/gázolaj iránti kereslet. Drágulnának a járművek, a tüzelőanyagok, a szállítmányozás, ....

Csak annyi kommentem van, hogy láttam azt a BBC dokumentumfilmet amiben azt mutatták be, kellôen ideges orvosok, hogy a dizelekbôl származó részecskék épülnek be az agyszövetbe...
Gondolom, hogy senki sem szivesen gondol arra, hogy ez a gyerekével, unokájával is megtörténik.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2493 Dátum: 2017.03.07 22:25:22 »
Úgy épülnek be, ahogy a tudatformáló média butaságai, és féligazságai...  :yes:

Láttam a Natgeo-n, ahogy egy ősi indián törzsnél benzinmotor égésterméket vezettek terhes nők méhébe, így az újszülött legalább 300 évig él. És mindig áll a pöcke! Akkor is ha lány! BIZONY!


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2494 Dátum: 2017.03.07 22:33:24 »
Úgy épülnek be, ahogy a tudatformáló média butaságai, és féligazságai...  :yes:

Láttam a Natgeo-n, ahogy egy ősi indián törzsnél benzinmotor égésterméket vezettek terhes nők méhébe, így az újszülött legalább 300 évig él. És mindig áll a pöcke! Akkor is ha lány! BIZONY!
<br ***arok...  [rohog]
azt én is láttam...
de a discoveryn volt...tizennyócas karikával![emoji12] [emoji12]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2495 Dátum: 2017.03.07 22:45:57 »
Autóipari beszállítócégnél dolgozom... Amiket látok, és most kezdünk majd gyártani, azok alapján nem hinném hogy az én életem folyamán látni fogok olyat, hogy belső égésű motor már csak hobby vagy múzeumi. Nagyon erős a "kőolaj alapú társadalom és gazdaság". (Az is lehet, hogy nekem lesz rövid életem) Ezen - szvsz -  csak egy nagy világégés változtathat :S (ami sookunk életét megrövidítené)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2496 Dátum: 2017.03.07 22:58:43 »
Engem azért aggaszt 1-2 dolog, amiből bekövetkezhet az emlegetett világégés...  :no:

Nagyon durván át fog alakulni a járműipar ezen szegmense a már emlegetett 40-45 év során, előtérbe fog helyeződni az akkumulátor (jelenlegi állás szerint lítium alapú/tartalmú), a ritka mágnesfémek (neodínium), és a félvezetők alapanyagainak kitermelése, gyártása.
Erre most 1 nagyhatalomnak van lehetősége,kapacitása, és az Kína...  :szemez:

Hogy ez milyen hatással lesz a környezetünkre, világpolitikára/gazdaságra, környezetszennyezésre, azt a jóég tudja, de aggodalomra ad okot, legalábbis részemről.  :ph34r:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2497 Dátum: 2017.03.08 08:52:57 »
Kína esetében lassító tényező a könnyen elérhető és felhasználható "szén alapúság" valamint a szinte végtelen és még mindig elég olcsó élő munkaerő...
Másik meglátásom, hogy nagyon sok energiahordozó - akár alternatív - még feltáratlan, vagy ismert, de jelenlegi technológiákkal még nem gazdaságosan kitermelhető. S örök erő a politika :(, mely sajnos jelentős befolyással bír.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2498 Dátum: 2017.03.08 09:44:49 »
Csak annyi kommentem van, hogy láttam azt a BBC dokumentumfilmet amiben azt mutatták be, kellôen ideges orvosok, hogy a dizelekbôl származó részecskék épülnek be az agyszövetbe...
Gondolom, hogy senki sem szivesen gondol arra, hogy ez a gyerekével, unokájával is megtörténik.
Ezt  persze nem tudom cáfolni, meg biztos van benne igazság.
De ez olyan mint a parlagfű- nagyon alergén de van 100 más növény is és azokat mégsem "üldözik" kiáltják ki törvényen kívülinek :devil:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2499 Dátum: 2017.03.08 10:07:56 »
az elektromos autózás legnagyobb kockázata, hogy NINCS elegendő alapanyag évi 100 millió gépjármű legyártásához. nem az a fő gond, hogy drága, hanem hogy egyáltalán nincs. ha így megy egyébként tovább, akkor előbb-utóbb szépen elkezd felfelé kúszni mindennek az ára, amiben van akkumulátor vagy elem. és fogadok, hogy frankó piaca is alakul majd az elhasznált elemeknek...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2500 Dátum: 2017.03.08 11:35:00 »
erre gondolsz: Nevükkel ellentétben a ritkaföldfémek viszonylag nagy mennyiségben fordulnak elő a földkéregben... ritkán találhatók meg koncentrált és gazdaságosan kitermelhető ritkaföldfém-ásvány formájában. Ezeknek az ásványoknak a ritkasága miatt kapták nevüket.

A wiki nem azt írja hogy egyáltalán nincs alapanyag...

Csufár, te biztos tudsz valami értelmes dugókerülő alkalmazást, mert a waze simán kerültet 10km-t 1 percért ha a gyorsabb utat választom, viszont simán bevisz sikátorokban keringeni 100méterért ha rövig utat akarok vagy spórol 1 km-t 15 perccel hosszabb úton. Tegnap is megkerültette velem a fél kontinenst... Oké hogy ad olcsóbb kutakat tankolni például, vagy hosszabb úton kedvezőbb lehet a 100 km-re vetített fogyasztás :D, de ez így akkor sem gazdaságos...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2501 Dátum: 2017.03.08 20:47:41 »
Ez most egy felkapott, felfújt lufi... Valami/valaki a háttérből ezt diktálja.
Lehet, hogy újat mondok, de Brüsszelben EU-nál dolgozó rokon mondta, hogy már lassan 10 éve azon törik a fejüket, hogy adóztassák meg értelmes módon a dízeleket a nagy környezetterhelés miatt. Szóval egyáltalán nem most, csak a bürokrácia malmai lassan őrölnek, meg ugye lobbiharcok is mennek a háttérben, de a szándék megvan rá, nem kell aggódni.
A másik dolog, hogy még 30-40 év múlva is belsőégésű járművek fognak dominálni? Ha az olajlobbin múlna, biztos, de a klímaváltozás egyre durvább lesz, és kisebb gondunk is nagyobb lesz, minthogy mivel mennek az autók.
Az elmúlt hónapokban Ausztráliában a valaha volt legforróbb nyár tombolt, 205(!!!) időjárási rekordot megdöntve. Az egyik városban pl. 40 napon keresztül mindennap legalább 35°-ig emelkedett a hőmérséklet.
music     

vanRobert

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2502 Dátum: 2017.03.09 09:33:41 »
Annyit szeretnék hozzászólni, hogy nem a személygépjárművek környezetterhelése a kritikus mennyiség. Nem biztos, hogy pontosan idézem, de az összes környezeti terhelés kb 1/3-ért felelősek a belsőégésű járművek, és ennek az 1/3-nak a kb. 1/3-ért a személygépjárművek. Valaki biztosan be tudja linkelni a pontos adatokat...
Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy jelenleg nincs működőképes alternatívája a belsőégésű motorokat használó személygépjárműveknek. Az elektromos autó még sokáig nem lesz életképes alternatíva, nem csak azért, mert a világ nagyobb részén jelenleg megfizethetetlen, hanem azért is mert nincs töltő hálózat, kicsi a hatótáv, és a meghajtást biztosító energia tárolására jelenleg alkalmazott technológia környezetkárosító hatása sem kisebb, mint a belsőégésű motorok működése során keletkező hatás.
Gondoljunk csak az akksik előállításra, az elhasználtak megsemmisítésére, illetve a feltöltésre használt energia előállítására. Mert lehet, hogy nagyon zöldnek gondolja magát az, aki hibrid (vagy teljesen elektromosat) autót üzemeltet, de a konnektorba kerülő áram előállítása már messze van attól, amit környezetkímélőnek gondolunk.
Azzal is számolni kell, hogy az energia ellátási infrastruktúra nincs arra felkészítve, hogy nagy tömegben elektromos autók töltésére használják. Valljuk be, senki sem akar 4-5 vagy akár 6 órát dekkolni arra várva, hogy 220-as konnektorról feltöltsön a kocsija. Amíg a technológia nem teszi lehetővé, hogy pár perc alatt fel lehessen tölteni ezeket a kocsikat, amíg a rendszer nincs meg, ami ezt kiszolgálja, addig az elektromos hajtás nem több, mint ígéretes kísérlet.
Nem hiszem, hogy bármelyik alternatív meghajtás tömeges elterjedésére lehetne számítani az elkövetkezendő 25-30 évben.
Meg különben is, tavaly vettem egy 1.8-as benzines Versot, ki ne találja itt nekem senki se, hogy jövőre guríthatom be folyóba...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2503 Dátum: 2017.03.09 09:50:10 »
Üdv!

Szerintem sem eszik olyan forrón.
Emlékszem, hogy a kilencvenes években kezdték el mondogatni, hogy betiltják a kétütemű motorral hajtott autókat (Wartburg, Trabant ugyebár).
Apám gyorsan le is tette a Wartburgot és vett egy Samarát.
A minap pedig ahogy sétáltam, jön velem szembe egy szépen  kitatarozott kétütemű  Wartburg 353.
Ami az akkori feltételezések szerint már 20 éve betiltott kellene legyen.
Aztán a sok láncfűrész, robogó, fűkasza és társai azóta is vígan nyomja kétütemű motorral...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2504 Dátum: 2017.03.09 09:52:22 »
Annyit szeretnék hozzászólni, hogy nem a személygépjárművek környezetterhelése a kritikus mennyiség. Nem biztos, hogy pontosan idézem, de az összes környezeti terhelés kb 1/3-ért felelősek a belsőégésű járművek, és ennek az 1/3-nak a kb. 1/3-ért a személygépjárművek. Valaki biztosan be tudja linkelni a pontos adatokat...
Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy jelenleg nincs működőképes alternatívája a belsőégésű motorokat használó személygépjárműveknek. Az elektromos autó még sokáig nem lesz életképes alternatíva, nem csak azért, mert a világ nagyobb részén jelenleg megfizethetetlen, hanem azért is mert nincs töltő hálózat, kicsi a hatótáv, és a meghajtást biztosító energia tárolására jelenleg alkalmazott technológia környezetkárosító hatása sem kisebb, mint a belsőégésű motorok működése során keletkező hatás.
Gondoljunk csak az akksik előállításra, az elhasználtak megsemmisítésére, illetve a feltöltésre használt energia előállítására. Mert lehet, hogy nagyon zöldnek gondolja magát az, aki hibrid (vagy teljesen elektromosat) autót üzemeltet, de a konnektorba kerülő áram előállítása már messze van attól, amit környezetkímélőnek gondolunk.
Azzal is számolni kell, hogy az energia ellátási infrastruktúra nincs arra felkészítve, hogy nagy tömegben elektromos autók töltésére használják. Valljuk be, senki sem akar 4-5 vagy akár 6 órát dekkolni arra várva, hogy 220-as konnektorról feltöltsön a kocsija. Amíg a technológia nem teszi lehetővé, hogy pár perc alatt fel lehessen tölteni ezeket a kocsikat, amíg a rendszer nincs meg, ami ezt kiszolgálja, addig az elektromos hajtás nem több, mint ígéretes kísérlet.
Nem hiszem, hogy bármelyik alternatív meghajtás tömeges elterjedésére lehetne számítani az elkövetkezendő 25-30 évben.
Meg különben is, tavaly vettem egy 1.8-as benzines Versot, ki ne találja itt nekem senki se, hogy jövőre guríthatom be folyóba...
Hatótáv nem biztos hogy mindig megoldhatatlan probléma lesz: Pl már most is terveznek (1-2km-en már probaüzemben) van
autópályasávot ahol menet közben töltődik az aksi. Ráadásul nem biztos hogy kell hogy 800km-t bírjon az aksi. Egysrészt sűrübben lehetmajd tölteni, másrészt lassan irracionális 1000km-eket autózni mikor sokkal olcsóbban el lehet repkedni (igaz az is üzemanyaggal megy)
Említettétek hogy globálisanan se megoldott az átállás áramra. De ugyan az az energia kell így is úgy is, tehát mindegy, max ha nem elég a környezetkímélő forrás akkor a foszilisat átmenetileg lehet használni központilag(hőerőműben) még mindig jobban lehet szűrni és nem lakott területeket terhel.