Annyit szeretnék hozzászólni, hogy nem a személygépjárművek környezetterhelése a kritikus mennyiség. Nem biztos, hogy pontosan idézem, de az összes környezeti terhelés kb 1/3-ért felelősek a belsőégésű járművek, és ennek az 1/3-nak a kb. 1/3-ért a személygépjárművek. Valaki biztosan be tudja linkelni a pontos adatokat...
Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy jelenleg nincs működőképes alternatívája a belsőégésű motorokat használó személygépjárműveknek. Az elektromos autó még sokáig nem lesz életképes alternatíva, nem csak azért, mert a világ nagyobb részén jelenleg megfizethetetlen, hanem azért is mert nincs töltő hálózat, kicsi a hatótáv, és a meghajtást biztosító energia tárolására jelenleg alkalmazott technológia környezetkárosító hatása sem kisebb, mint a belsőégésű motorok működése során keletkező hatás.
Gondoljunk csak az akksik előállításra, az elhasználtak megsemmisítésére, illetve a feltöltésre használt energia előállítására. Mert lehet, hogy nagyon zöldnek gondolja magát az, aki hibrid (vagy teljesen elektromosat) autót üzemeltet, de a konnektorba kerülő áram előállítása már messze van attól, amit környezetkímélőnek gondolunk.
Azzal is számolni kell, hogy az energia ellátási infrastruktúra nincs arra felkészítve, hogy nagy tömegben elektromos autók töltésére használják. Valljuk be, senki sem akar 4-5 vagy akár 6 órát dekkolni arra várva, hogy 220-as konnektorról feltöltsön a kocsija. Amíg a technológia nem teszi lehetővé, hogy pár perc alatt fel lehessen tölteni ezeket a kocsikat, amíg a rendszer nincs meg, ami ezt kiszolgálja, addig az elektromos hajtás nem több, mint ígéretes kísérlet.
Nem hiszem, hogy bármelyik alternatív meghajtás tömeges elterjedésére lehetne számítani az elkövetkezendő 25-30 évben.
Meg különben is, tavaly vettem egy 1.8-as benzines Versot, ki ne találja itt nekem senki se, hogy jövőre guríthatom be folyóba...