Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600584 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2475 Dátum: 2017.03.07 19:42:25 »
Mindenki tanulja meg egy életre: Ha egy benzinmotort újra kell gyűrűzni, dugót cserélni, katalizátort cserélni az NEM hiba.

Ha egy dízelmotorban izzítógyertyát kell cserélni, az dízelspecifikus, ördögtől való dolog, pokolra kerül ki ezt nem ismeri el, és úgyis fel fog robbanni a turbója, tojásszén fog potyogni a kipufogójából, meg egyébként is ássa el magát...

Mindig szórakoztat ez a topic...  :lol:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2476 Dátum: 2017.03.07 20:32:36 »
Igaz!

De nem mindegy? A dizeleknek par even belul ugyis vege lesz, a maradek meg nem kozlekedhet a varosokban :)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2477 Dátum: 2017.03.07 20:56:14 »
Igaz!

De nem mindegy? A dizeleknek par even belul ugyis vege lesz, a maradek meg nem kozlekedhet a varosokban :)
Aztán hamarosan a benzineseknek sőt a hibrideknek is vége lesz. Hiszen csak mennyiségi különbségek vannak köztük, mindegyik bocsájt ki károsanyagot :devil:
Valószinű ezekben mi még hamarabb fogunk lépni, eminensek leszünk, hiszen nem kerül semmibe a jogalkotóknak.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 20:58:00 írta OldPiet »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2478 Dátum: 2017.03.07 20:58:23 »
Ez most egy felkapott, felfújt lufi... Valami/valaki a háttérből ezt diktálja. A piacnak, a gyártóknak, és az olajvállalatoknak se lenne jó ha visszaesne a dízelmotor/gázolaj iránti kereslet. Drágulnának a járművek, a tüzelőanyagok, a szállítmányozás, a minden...

Belsőégésű motorral kb minden gyártó úgy számol, hogy még 40-45 évig, szalonból tudunk vásárolni belsőégésű motoros autót, a fejlesztések kifutásából, megtérüléséből számítva. A benzinmotor felépítése már csak minimálisan különbözik egy dízeltől, az éra végére ez  a különbözőség mégtovább fog csökkenni. Ebből adódik, hogy ez az átmenet a belsőégésű-elektromos járműhasználat között egy hosszú, és kiszámítható folyamat lesz, nem egyik évről a másikra, bumm kitiltjuk.  ::)

Szerintem ~50-55 év múlva lehet arról beszélni, hogy már csak hobby, sport, speciális felhasználású járművekben lesz belsőégésű motor.  ::)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2479 Dátum: 2017.03.07 21:01:04 »
Azért az a "hamarosan" elég tág fogalom...
10 évig még biztosan fognak árulni benzines/dízel/hibrid autót + 25 évig ezek üzemelni fognak = 35 évig MÉG BIZTOSAN az utakon lesznek... SAJNOS...
szvsz.
p.s. látom Picipeti k.b. ugyanezt írta , csak megelőzött... :yes: :clap: :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 21:02:39 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2480 Dátum: 2017.03.07 21:08:12 »
Mindenki tanulja meg egy életre: Ha egy benzinmotort újra kell gyűrűzni, dugót cserélni, katalizátort cserélni az NEM hiba.

Ha egy dízelmotorban izzítógyertyát kell cserélni, az dízelspecifikus, ördögtől való dolog, pokolra kerül ki ezt nem ismeri el, és úgyis fel fog robbanni a turbója, tojásszén fog potyogni a kipufogójából, meg egyébként is ássa el magát...

Mindig szórakoztat ez a topic...  :lol:
Ércsük és igazad is van! Fujnak a dieselre mert irigylik, hogy olyan keveset iszik :winkiss:
Kicsit más:talán te tudsz ehhez hozzászólni,
Miért nem csinálnak elektró szettet, átalakító készletet, egyszerű benzinmotoros  (használt) autókhoz. Nem hiszem , hogy csak minden priuszos okossággal lehet egy elektromos autót meghajtani. Mondjuk egy régi Swiftbe motor ki pár elektrómotor , aksi és kész, na bumm nem tölt vissza fékezéskor stb. Fő hogy menjen  cca 100km-t egy töltéssel, városba, munkábajárásra stb elég lenne.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2481 Dátum: 2017.03.07 21:15:09 »
Szerintem létezik, ilyen házilag elektromossá alakításos projekt... keresni kell a neten. De ki akar ezzel kínlódni... :cry:

Ez - az én szememben - egyébként azt jelenti, hogy "gyerekjáték" gyárilag/sorozatban elektromos autót gyártani... ha házilag is MEG LEHET CSINÁLNI!!! :otlet: :flowers: :innocent: :cool2: :hmmmm: :yes: :whistling: :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2482 Dátum: 2017.03.07 21:22:08 »
Ez most egy felkapott, felfújt lufi... Valami/valaki a háttérből ezt diktálja. A piacnak, a gyártóknak, és az olajvállalatoknak se lenne jó ha visszaesne a dízelmotor/gázolaj iránti kereslet. Drágulnának a járművek, a tüzelőanyagok, a szállítmányozás, a minden...

Belsőégésű motorral kb minden gyártó úgy számol, hogy még 40-45 évig, szalonból tudunk vásárolni belsőégésű motoros autót, a fejlesztések kifutásából, megtérüléséből számítva. A benzinmotor felépítése már csak minimálisan különbözik egy dízeltől, az éra végére ez  a különbözőség mégtovább fog csökkenni. Ebből adódik, hogy ez az átmenet a belsőégésű-elektromos járműhasználat között egy hosszú, és kiszámítható folyamat lesz, nem egyik évről a másikra, bumm kitiltjuk.  ::)

Szerintem ~50-55 év múlva lehet arról beszélni, hogy már csak hobby, sport, speciális felhasználású járművekben lesz belsőégésű motor.  ::)
Szerintem sokkal gyorsabb lesz az átállás.
Ezeket ösztönzik a diesel botrányok és ezt mindegyik gyártónál megtörténhet, csodát egyik se tud , a decikér kitalálnak valamit
(stop-start). Jönnek a közlekedési megszorítások (már sok nyugati nagyvárosban elkezdték, nem csak a dieseleket súlytva)
Most mit kezdjen egy  német ügynök egy olyan autóval, amivel pont a városokba nem mehet be... csak egy példa.
Venni fogják az elektromosat.
És nagyon sokan vennének elektromosat, ha nem lenne (a robbanómotorosokhoz képest) irreálisan drága. De majd ez is változik (ráadásul nyugati fizetésekből ma is megfizethető)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2483 Dátum: 2017.03.07 21:26:44 »
Ércsük és igazad is van! Fujnak a dieselre mert irigylik, hogy olyan keveset iszik :winkiss:
Kicsit más:talán te tudsz ehhez hozzászólni,
Miért nem csinálnak elektró szettet, átalakító készletet, egyszerű benzinmotoros  (használt) autókhoz. Nem hiszem , hogy csak minden priuszos okossággal lehet egy elektromos autót meghajtani. Mondjuk egy régi Swiftbe motor ki pár elektrómotor , aksi és kész, na bumm nem tölt vissza fékezéskor stb. Fő hogy menjen  cca 100km-t egy töltéssel, városba, munkábajárásra stb elég lenne.
Volt magyar cég aki ezzel foglalkozott. De nagyon zöldnek kell lenni ahhoz, hogy belevágj:
- 2 millió felett van az átalakítás költsége
- kell hozzá egy rendben lévő alap
- a hatótáv benzineshez képest röhejes
- az akksik élettartama nem igazán akkora mint a Prius hibrideké
- a végén van egy kocsi ami ~4 millióba került, alacsony a hatótáv és ha eladóvá válik akkor csak valami holdkóros fogja megvenni 2 millió alatt

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2484 Dátum: 2017.03.07 21:27:16 »
Szerintem létezik, ilyen házilag elektromossá alakításos projekt... keresni kell a neten. De ki akar ezzel kínlódni... :cry:

Ez - az én szememben - egyébként azt jelenti, hogy "gyerekjáték" gyárilag/sorozatban elektromos autót gyártani... ha házilag is MEG LEHET CSINÁLNI!!! :otlet: :flowers: :innocent: :cool2: :hmmmm: :yes: :whistling: :surrender:
Már több mint 100 éve gyártottak elektromos autót, ma is tudnának egyszerűt is ,szerintem.
Csak fordítva kezdenek hozzá, nem a legdrágább fullos kivitelekkel kéne kezdeni. Értem, hogy először a piac gazdag rétegét kell lefölözni, meg meg kell fizettetni a fejlesztéseket. :D

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2485 Dátum: 2017.03.07 21:27:56 »
Sok NAGY gyártóról tudok, akik az elkövetkező 3-4 évben fognak piacra dobni új motorcsaládokat, aminek a kifutása, megtérülése kb 20-25 év. Eddig biztos hogy felszínen tartják a belsőégésű motort, ha nem így lenne, nem fejlesztenének.

Kiegészítő elektromos hajtás létezik, Continental a legnagyobb gyártó/fejlesztő aki erre nyitott, sok új (főleg kisköbcentis) motoron már megtalálhatóak, és érződik is a hasznuk mind fogyasztásban, mind dinamikában. Pár Kw-ról van szó, 48V-os rendszerrel, szóval olcsó, kis helyen elfér, gyakorlatilag bármilyen motorral/autóval házasítható.  :yes:

Ja, és a botrány mögött szerintem a hamarosan porondra lépő "okosautó" gyártók vannak, az ő érdekük a gyors, robbanásszerű átállás, hogy a technológiájuk valóban teret nyerjen. (Apple, Google, ((Tesla)))
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.07 21:30:06 írta PiciPeti »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2486 Dátum: 2017.03.07 21:33:51 »
Volt magyar cég aki ezzel foglalkozott. De nagyon zöldnek kell lenni ahhoz, hogy belevágj:
- 2 millió felett van az átalakítás költsége
- kell hozzá egy rendben lévő alap
- a hatótáv benzineshez képest röhejes
- az akksik élettartama nem igazán akkora mint a Prius hibrideké
- a végén van egy kocsi ami ~4 millióba került, alacsony a hatótáv és ha eladóvá válik akkor csak valami holdkóros fogja megvenni 2 millió alatt
Ja, azért mert magyar kezdeményezés , még nem biztos hogy sikeres, vagy talán nem jól csinálták, nem találták meg a megfelelő alapokat, részegységeket....
Persze az aksi a drága, azon nem lehet spórólni, az mindegyikbe kell.
Nyilván nem olyan egyszerű és bevált mint a gázos átalakítás.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2487 Dátum: 2017.03.07 21:37:27 »
...ha nem lenne (a robbanómotorosokhoz képest) irreálisan drága.
So-so... Az ár egy dolog, de van sok más.
- legalább 600 km hatótáv, nekem kell ennyi
- gyors tölthetőség (5 perc)
- töltőhálózat sűrűség
- ne csak törpejárgányok épüljenek, tehát legalább kombi méret

Ha ezek megvannak, akkor talán veszek elektromost. De. Akkuból nem lehet annyit gyártani, hogy a mostani autómennyiség meghajtására elég legyen. Esetleg az üzemanyagcella jobb/reálisabb irány. Azt inkább elhiszem, hogy vizet bontunk és hidrogént égetünk. Ehhez elegendő mennyiségű áram előállításához viszont a jelenleg elterjedt plutónium alapú áramellátás nem elég.
Egy fizikus ismerős fejtegette, hogy ekkora mennyiségű áramot csak tórium reaktorokból, vagy a perpill még erősen kísérleti plazmareaktorokból tudunk majd csinálni. Szóval se technológia amire a közeljövőben át lehetne állni, se energia kellő mennyiségben.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2488 Dátum: 2017.03.07 21:41:55 »
...

Ja, és a botrány mögött szerintem a hamarosan porondra lépő "okosautó" gyártók vannak, az ő érdekük a gyors, robbanásszerű átállás, hogy a technológiájuk valóban teret nyerjen. (Apple, Google, ((Tesla)))

Hát igen...hozzájuk az elektromos jobban "passzol"...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2489 Dátum: 2017.03.07 21:46:58 »
Ja, azért mert magyar kezdeményezés , még nem biztos hogy sikeres, vagy talán nem jól csinálták, nem találták meg a megfelelő alapokat, részegységeket....
Persze az aksi a drága, azon nem lehet spórólni, az mindegyikbe kell.
Nyilván nem olyan egyszerű és bevált mint a gázos átalakítás.
Páréves Swifteket alakítottak át nem túl acélos 120km-es hatótávra. 2 milliós átalakításban minden engedélyeztetés is benne volt, de még nem volt hőszivattyús fűtés, hatótáv kalkuláló fedcomp és hasonló nyalánkságok. Biztos lehetne jobban is, de kinek van erre ideje meg kedve?