Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600515 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2460 Dátum: 2017.03.06 09:50:27 »
Mármint elégetésből származó, fajlagos energiatartalom....  ::)

 :yes: :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2461 Dátum: 2017.03.06 09:58:19 »
Mármint elégetésből származó, fajlagos energiatartalom....  ::)
Igen. Köszi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2462 Dátum: 2017.03.06 12:53:15 »
Off:

Ahogy látom itt nagyon komoly benzin - diesel egyeztetés folyik.. :D Én ebbe nem is nagyon szólnék bele, de az biztos, hogy a diesel fogyasztásra jobb, ez tagadhatatlan literben, a benzines viszont a szervízelésben lényegesen elmarad egy diesel szervíz igényétől, meghibásodási gyakoriságától. Sajnos tapasztalat, mert mindkét típusúból volt már több is nálam, igaz nem Toyota (abból csak benzin van most), de nevesebb és kevésbé nevesebb autó is volt. A dieselnél egy turbó DPF vagy épp porlasztó, nagynyomású pumpa (a többi "apróságról" nem is beszélve) hiba olyan zsebbe nyúlós, hogy azokból majdnem komplett szívó benzin motort vehető.. Remélem ezzel nem taposok senki lelkivilágába, saját tapasztalat, és tényleg nem akarok ebben vitázni senkivel, ha valaki másképp látja, lelke rajta, én is tiszteletben tartom azt a véleményt!

On:

Ami miatt viszont ide írok most:

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú 2004-es fogyasztása a komp. szerint 7,3 l/100 km. Ez az átlag fogyi úgy, hogy Bp belvárosból hideg motorral indulva, M3 pálya sebességhatáron végig kb. 80 km, majd vidékre leágazó 20 km. Aztán ugyanez visszafelé szintén hideg motorral indulva. Ezt teszem meg hetente, és ezt az átlagfogyasztást írja a komp.

Reális ez? Tapasztalatok alapján sok/kevés/átlag? Egyáltalán az Ave kompja pontos adatot mér?

Ja, általában két személy plusz 4-5 közepes utazó táska a szállított tömeg. Gumi 205/55 R16, Michlen Cross Climate, ha esetleg ez számít hozzá, és semmi tuning az autón, minden gyári.

 
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2463 Dátum: 2017.03.06 13:03:22 »
Hát a BC adata akármilyen lehet. Nekem anno az Avensisnél az esetek nagy részében +/- 0,3 literen belül volt a tévedése, de van itt olyan, akinél 1-2 litert (!) is gyakran téved. Amúgy nem téli időben sokallanám egy picit a 7,3-at a leírt körülményekre, én 6-sal kezdődő számot várnék.
Viszont érdekelnének a tapasztalataid a Misi CC gumikról!
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.06 13:07:36 írta music »
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2464 Dátum: 2017.03.06 13:21:42 »
On:

Ami miatt viszont ide írok most:

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú 2004-es fogyasztása a komp. szerint 7,3 l/100 km. Ez az átlag fogyi úgy, hogy Bp belvárosból hideg motorral indulva, M3 pálya sebességhatáron végig kb. 80 km, majd vidékre leágazó 20 km. Aztán ugyanez visszafelé szintén hideg motorral indulva. Ezt teszem meg hetente, és ezt az átlagfogyasztást írja a komp.

Reális ez? Tapasztalatok alapján sok/kevés/átlag? Egyáltalán az Ave kompja pontos adatot mér?

Ja, általában két személy plusz 4-5 közepes utazó táska a szállított tömeg. Gumi 205/55 R16, Michlen Cross Climate, ha esetleg ez számít hozzá, és semmi tuning az autón, minden gyári.
Az, hogy ez mennyire fedi a valóságot, csak tankolással+számolással tudod meg.
Feltételezzük, hogy igaz, akkor reális ez a fogyasztás. Persze még így is van szórás a  vezetési stílus miatt. Lehet ennél kevesebbet is, de többet is megetetni attól függően, hogy mennyire forszírozott pl a haladás.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2465 Dátum: 2017.03.06 13:22:13 »
...

Reális ez? Tapasztalatok alapján sok/kevés/átlag? Egyáltalán az Ave kompja pontos adatot mér?

...
[/quote]

Fogyasztást mindig számolunk (nem hiszünk senkinek-semminek)

Nézd csak meg az aláírásomban szereplő spritmonitor-os linket. Az enyém 1,6 - 2,1 literig csal, bár viszonyleg következetes.

A 7.3 szerintem nem rossz. Bár nem autópályázok, de a napi 40 km-es ingámmal, 7,0-7,7 volt a jellemző (60% országút, ~110 körül, 40% kisváros), a hosszabb utak vitték lejjebb.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2466 Dátum: 2017.03.06 14:52:56 »
...

Reális ez? Tapasztalatok alapján sok/kevés/átlag? Egyáltalán az Ave kompja pontos adatot mér?

...


Fogyasztást mindig számolunk (nem hiszünk senkinek-semminek)

Nézd csak meg az aláírásomban szereplő spritmonitor-os linket. Az enyém 1,6 - 2,1 literig csal, bár viszonyleg következetes.

A 7.3 szerintem nem rossz. Bár nem autópályázok, de a napi 40 km-es ingámmal, 7,0-7,7 volt a jellemző (60% országút, ~110 körül, 40% kisváros), a hosszabb utak vitték lejjebb.

na "hálistennek", még valaki, akinél használhatatlan a fedcomp... nálam 2.3 liter eddig a rekord, pedig nincs meg régóta. de úgy tűnik, hogy a hatótávot elég jól számolja, úgyhogy asszem áttérek arra ahelyett, hogy hülyítem magam a bc értékeivel
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.06 14:58:07 írta csufár »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2467 Dátum: 2017.03.06 15:17:49 »
Hát a BC adata akármilyen lehet. Nekem anno az Avensisnél az esetek nagy részében +/- 0,3 literen belül volt a tévedése, de van itt olyan, akinél 1-2 litert (!) is gyakran téved. Amúgy nem téli időben sokallanám egy picit a 7,3-at a leírt körülményekre, én 6-sal kezdődő számot várnék.
Viszont érdekelnének a tapasztalataid a Misi CC gumikról!

Tankolásnál azért megérzem, de lehet csak azért, mert egy 1.4 Honda civic-ből ültem át, és az azért kisebb számokat produkált a kuitaknál :D

Gumiról csak jókat tudok mondani. Szerintem tényleg valós amit a neten írnak róla. Januárban vettem őket, a legnagyobb havazásban, és utána is, jártam vele Parádfürdő környékén, hegyi útviszonyokon, és teljesen jól tapadtak, úgy mint egy téli. Tegnap M3 -on tényleg szakadó esőben szintén jól tapadtak. Mivel eddig csak -20 és +20 volt, így erről tudok nyilatkozni, hogy ebben kifogástalan. Ami negatívum, hogy 120 fölött kicsit felerősödik a hangja autópályán, de ez lehet csak a V minta miatt. Na meg az ára...27/db nem olcsó, bár méret függő. Derékfájósként megér annyit, hogy ne kelljen évente kétszer gumit cipelnem, és emellett biztonságban is érezzem magam télen nyáron. Tényleg sokkal jobb mint más négyévszakos, legalábbis évekkel ezelőtt volt négyévszakos egyszer az autón, azzal össze sem hasonlítható. Lényegében ugyanaz a vezethetősége, mint télen a télinek, nyáron/szárazon pedig egy nyárinak (+20 fokig tudom ezt mondani eddig, mivel ettől melegebb nem volt még idén).
Az előző Hondámon Continental (talán Conticontact) volt a téli gumi, annyit ez is tud télen, talán még jobban is tapadt kicsit..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2468 Dátum: 2017.03.06 15:20:40 »
Vizualizáltam:
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2469 Dátum: 2017.03.06 15:25:00 »
...

Reális ez? Tapasztalatok alapján sok/kevés/átlag? Egyáltalán az Ave kompja pontos adatot mér?

...


Fogyasztást mindig számolunk (nem hiszünk senkinek-semminek)

Nézd csak meg az aláírásomban szereplő spritmonitor-os linket. Az enyém 1,6 - 2,1 literig csal, bár viszonyleg következetes.

A 7.3 szerintem nem rossz. Bár nem autópályázok, de a napi 40 km-es ingámmal, 7,0-7,7 volt a jellemző (60% országút, ~110 körül, 40% kisváros), a hosszabb utak vitték lejjebb.

Autópályán a pillanatnyi fogyasztás felugrik 8-8,9 l/100km-re is, a vidékre vezető kisebb utszakaszon 6-6,8 körül ketyeg el 90-es tempóval. Gondolom ebből jön neki a 7,3 körüli átlag, de a tankolásnál azért érzem, hogy fogyaszt :)

Az, hogy ez mennyire fedi a valóságot, csak tankolással+számolással tudod meg.
Feltételezzük, hogy igaz, akkor reális ez a fogyasztás. Persze még így is van szórás a  vezetési stílus miatt. Lehet ennél kevesebbet is, de többet is megetetni attól függően, hogy mennyire forszírozott pl a haladás.

Annyira nem szeretném centire számolni, csak úgy érdekelt, hogy ha tényleg ennyit fogyaszt ilyen körülmények közt, az reális-e. Tőlem ha sietni kell és nem tojással a gázpedál alatt vezetek, megeszik plusz egy litert százon, annyira nem zavar. Az időm ennyit megér. A hatótáv viszont ahogy néztem az pontos szokott lenni, már már néha hajszálra az, mint amit a netes útvonaltervezőkben látok. A teljes táv 108 km, és kb ennyi is fogy le a fedkompon az út során..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2470 Dátum: 2017.03.06 17:57:58 »
25 litert tankoltam 500 kmre. Konnyu volt kiszamolni :) varoß plusz 200 km 90 es120 ora szerini tempoval. Ot szemellyel a videki ut. Jo lesz :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2471 Dátum: 2017.03.06 19:24:00 »
Ja es a bc ezuttal 5.6ot tippelt...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2472 Dátum: 2017.03.07 15:16:29 »
Egész jól felrázódott a téma, pedig többnyire punnyadt:)

A diesel vitához annyi, hogy az előny nagy része abból jön hogy egyszerűen az üzemanyag sűrűbb így 5 liter diesel kb 5.75 liter benzinnek felel meg így olcsóbban kapjuk a naftát. Illetve még hogy az ember abban bízik hogy a motorhiba általában ritka illetve pont a toyotánál ott van néha az olajevés, lambdaszonda, katalizátor és pl. az 1.0-nál amit vehettem volna a vezérléscsere a benzines oldalon. Ettől függetlenül ott az anyagi csőd kockázata...

"Tőlem ha sietni kell és nem tojással a gázpedál alatt vezetek, megeszik plusz egy litert százon, annyira nem zavar. Az időm ennyit megér."
Ez az idő azért nem olyan olcsó, előzgetni pl. igencsak kockázatos, gyorshajtani is, stresszelni sem egészséges (nyilván akit az stresszel, hogy megelőzik ott ez fordított) és üzemanyagban is jó kis órabér jár az eltöltött idődért. Ha sietni kell persze nincs mese. A google térkép is sokszor mondja, hogy hurrá ennyi meg ennyi perccel hamarabb odaértél. Mondom basszus már megint gyoshajtottam, jár a dicséret :)
 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2473 Dátum: 2017.03.07 15:55:50 »
Bizony, sietni is tudni kell, ha ésszel csinálja az ember, akkor jóval kisebb a sietség "felára". Tipikus példája a mindenütt 70-nel menő pótkocsis teherautó - a maga szemszögéből teljesen jól csinálja, hisz az átlagsebessége szinte annyi, mintha mindenütt a megengedett max. tempóval menne, miközben kevesebbet fogyaszt. Más kérdés, hogy a mögötte autózók mennyire örülnek ennek...
music     

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2474 Dátum: 2017.03.07 17:13:09 »
Egész jól felrázódott a téma, pedig többnyire punnyadt:)

A diesel vitához annyi, hogy az előny nagy része abból jön hogy egyszerűen az üzemanyag sűrűbb így 5 liter diesel kb 5.75 liter benzinnek felel meg így olcsóbban kapjuk a naftát. Illetve még hogy az ember abban bízik hogy a motorhiba általában ritka illetve pont a toyotánál ott van néha az olajevés, lambdaszonda, katalizátor és pl. az 1.0-nál amit vehettem volna a vezérléscsere a benzines oldalon. Ettől függetlenül ott az anyagi csőd kockázata...

"Tőlem ha sietni kell és nem tojással a gázpedál alatt vezetek, megeszik plusz egy litert százon, annyira nem zavar. Az időm ennyit megér."
Ez az idő azért nem olyan olcsó, előzgetni pl. igencsak kockázatos, gyorshajtani is, stresszelni sem egészséges (nyilván akit az stresszel, hogy megelőzik ott ez fordított) és üzemanyagban is jó kis órabér jár az eltöltött idődért. Ha sietni kell persze nincs mese. A google térkép is sokszor mondja, hogy hurrá ennyi meg ennyi perccel hamarabb odaértél. Mondom basszus már megint gyoshajtottam, jár a dicséret :)

Az olajevés az egy konkrét típus hibája volt, pl nekem is ez a motortípus van, de már a gyárilag cserélt újabb. Egy dekát nem eszik olajat, pedig km-ben van már benne bőven. Ha elkerüli az ember az évjárat és típus szerint hibásakat, akkor nincs nagyobb kockázata ennek sem egy toyota benzinesnél, mint bármely más autónál. Lambdaszondát nekem még egy autóban sem kellett cserélni, pedig jópár km van már mögöttem, és egyikben sem az volt a hibás, de ha még cserélni is kellene, az egy 30 max 40 ezres tétel, minimális szervíz. A katalizátorra már van filléres megoldás, nem az egység döglik be, ezt egy másik topicban kiveséztük. Pl. nálam is p0420 hibakód volt, és 50 Ft-ból meg lehetett oldani mindezt. Kibocsátási értékek jók, hibakód nincs, és minden működik. Na egy porlasztócsúcs csere, vagy épp nagynyomású szívattyú, EGR, turbó, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, stb.. lehetne még sorolni, ezek szerintem árban jóval fölötte vannak, még akár a katalizátor árának is.. Olajevés a dízelnél is előjöhet, ahogy azokon is van katalizátor, ami beadhatja a kulcsot, vagy épp néhány motoron már ott is van lambda szonda is.. Ha belegondolunk, a dízel egy összetettebb, illesztésekre, működésre egy érzékenyebb technika, mint egy benzines. A hibák forrása is ebből jön ott sajnos. Ezt kompenzálja némileg az 1-2 literrel alacsonyabb fogyasztás. Ha vacsi újban veszi az ember, persze egy ideig nem hibásodik meg a dízel sem, de ugyanannyi km-el és előélettel, karbantartással inkább benzinest gazdaságos választani. Csak szét kell nézni HAHU-n, hogy hány dízel van 150-200e km-el eladó.. Még ha tényleg annyi is van bennük, onnantól jönnek a hibák, amik zsebbe nyúlósak, és ez szimplán alkatrész kopás, nem rendellenes használat, vagy bármi. Párom céges dízel ford focus-a 4 évesen most tölti a 150 ezredik km-t. Már hallani a kettőstömegű lendkerék időnkénti finom kattanását, egyre többet viszik EGR tisztításra, hangra is fura nyiszorságok jönnek már belőle, és a finom korom is megjelenik már gyorsításkor..Az az autó pedig tényleg annyit ment, és mindent márkaszervízből megkapott, odafigyelt rá. Most a cseréjén már gondolkodnak.

Én nem gyorshajtásról beszéltem, hanem az nem érdekel, ha gyorsításkor jól oda kell lépni. Attól még a sebességhatárt betarthatja bárki, hogy dinamikusan közlekedik, akár előzgetve is. Sokan totyognak pl az M3 bevezetőn is óra szerint 70-el a 80-as táblánál..mindezt legbelső sávban, és csodálkoznak, hogy miért idegesek mögöttük..Ebből több stressz jöhet le szerintem, mint egy előzgetésből. Na meg ha dinamikusan rövidebb idő alatt előzöl (útviszony szerint), azzal rövidebb idő alatt el tudsz menni a másik autó mellett, azzal is csökkented az előzés kockázatait. Persze mindennek lehet az ellenkezőjét is felsorakoztatni, valószínűleg nincs is rá egzakt válasz. Mindenki közlekedjen úgy ahogy vérmérséklete, ideje engedi, de mindig figyeljen a többiekre! Talán ez a lényeg.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)