A frissítés kész, ahogy látjátok a kinézet "alaphelyzetbe" állt, de szépen átalakítjuk
Összes szavazó: 78
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Csatlakozom, mindig magasabb ott a fogyi, mindkét irányban (tehát nem emelkedő, mint amire először gyanakodtam).Nálam 0,2-0,3 l-rel több, mint pl az M1-en
Két dologra tudok logikusan gondolni:1. Lehet egy állandó, uralkodó oldalszél irány;2. A pálya felülete érdesebb a többinél (pl AC16/F aszfalt). Ebben nem vagyok biztos, hogy egyáltalán húzható kopó rétegben...
Útburkolat anyaga mégis mekkora eltéréseket okozhat a fogyasztásban ?!?Valahányszor az M60/M6-oson autózok, az a benyomásom, hogy ezen az úton a fogyasztás magasabb, mint mindenhol máshol ! Legutóbb is: M6-oson mentem Szekszárdról Dunaföldvár felé; majdnem sík szakasz, kisebb lejtőkkel-emelkedőkkel; ehhez képest, óra szerint 130-at tartva 8.5-8.6 közötti pillanatnyi értékeket írt ki a kocsi folyamatosan ! Ennél a tempónál pedig 6.5-7.0 között kéne lennie.
Csak logikusan gondoljatok bele. Egyenetlenebb felületen elgurítva mondjuk egy kisautót sokkal hamarabb megáll, mintha sima felületen gurítanátok. Érdesebb felületen nagyobb a gördülési ellenállás.
Szélirányt szerintem kizárhatjuk, lévén kis túlzással a fél országról van szó (Pécs-BP között végig mutatkozik a jelenség, 220 km-en, miközben a pálya hol kelet-nyugati, hol észak-déli fő irányban halad) - ráadásul BP és Pécs felé haladva egyaránt adott a túlfogyasztás.Szerintem csak az aszfalt lesz a ludas. Nyilván valamiféle érdesített fajta. Ráadásul új, és mivel ezen a pályán elég gyér a forgalom, még sokáig az is marad.
Akkor az aszfalt. Ennek is meg lehet az oka: Egyszerűen nincs rajta forgalom, ami bekoptatná a felületet. Mert forgalom, az nincs rajta...
Ez kicsit megnyugtat.Akkor nem olyan rossz a fogyasztás nálam.Szekszárd-Bp. 4 személlyel, idén januárban valós 130-140 mellett 8,4 liter 100 km-en, teletankos méréssel.A valós fogyasztásod mennyivel tért el attól, amit kiírt?
rekordot sikerült döntenem. egy negatívat...445 km, 45 liter benzin. csak budapesten, legtöbbször négy személlyel