Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 623500 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1770 Dátum: 2014.11.04 19:58:46 »
ez már megvolt? erősen durva. azért azt nem bánnám, ha egy hazai gyártót is így pofán ***nának. meg mondjuk európában sem ártana rendet tenni

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1771 Dátum: 2014.11.23 23:35:43 »
Rekordot döntöttem: még sosem tankoltam ennyi km után ilyen sokat általam vezetett Toyotába. 9,4 lett az átlag köszönhetően elsősorban a reggeli dugós suli-bölcsi-ovi köröknek (az egyik alkalommal egy véletlen folytán lemértem, hogy egy ilyen kör 12-13 literes átlagfogyival jár). A COV-val az eddigi legrosszabb fogyit fél literrel sikerült most alulmúlni.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1772 Dátum: 2014.11.23 23:40:59 »
Milyen szerencse, hogy különböznek a körülményeink!  :sorcerer: Nekem eddig 8,01 volt a legrosszabb, számított érték teljes tankra. ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1773 Dátum: 2014.11.24 06:54:20 »
Rekordot döntöttem: még sosem tankoltam ennyi km után ilyen sokat általam vezetett Toyotába. 9,4 lett az átlag köszönhetően elsősorban a reggeli dugós suli-bölcsi-ovi köröknek (az egyik alkalommal egy véletlen folytán lemértem, hogy egy ilyen kör 12-13 literes átlagfogyival jár). A COV-val az eddigi legrosszabb fogyit fél literrel sikerült most alulmúlni.

nekem most 9.3-at mutat féltanknál, tegnap még 9.5 volt, de elmentünk anyámékhoz (25 km, üres városon át) és lejjebb ment kéttizedet. ha nem megyünk ki a városból, nem lesz jobb ez se.

én egy ideig brüsszelben azzal idegesítettem magam, hogy mértem, hogy fogyaszt az avensis ovi-munkahely vonatkozásban. (kb 6 km, kb 45-55 perc). télen megvolt a 22 littyó is  :devil:


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1774 Dátum: 2014.11.24 06:59:17 »
Hogyan lehetne ebbe valami akaratlagos linearitás beletenni?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1775 Dátum: 2014.11.24 07:18:48 »
úgy,h megjavittatod a mérőórát,m felakadt:)))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1776 Dátum: 2014.11.24 08:19:07 »
Hogyan lehetne ebbe valami akaratlagos linearitás beletenni?
Én Corim is ilyen, 200 km-nél alig megy le a mutató, aztán megindul.  :nonono:
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1777 Dátum: 2014.11.24 08:26:02 »
enyém is olyan volt.
ez tipushiba.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1778 Dátum: 2014.11.24 09:00:40 »
Miért is lenne ez hiba?  :szemez: Sztem max típus jellemző...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1779 Dátum: 2014.11.24 09:21:38 »
Miért is lenne ez hiba?  :szemez: Sztem max típus jellemző...
Azért hiba, mert a műszeren nem azt látod amire, hivatott.  :szemez:
A 0-45l benzinmennyiségből jó esetben a 10-35 intervallumra van információd. Az első 10 literig nem mozdul, az utolsó 10-15-nél már Empty-t mutat.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1780 Dátum: 2014.11.24 09:37:32 »
Miért is lenne ez hiba?  :szemez: Sztem max típus jellemző...
mert hiba,ha nem valós adatot mutat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1781 Dátum: 2014.11.24 10:06:20 »
Én Corim is ilyen, 200 km-nél alig megy le a mutató, aztán megindul.  :nonono:

Kb minden autó ami eddig a családban volt így működött. Na jó, nem 200km, de mondjuk az első 100km alatt nem nagyon mozdult tele állásból lefelé a mutató.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1782 Dátum: 2014.11.24 11:44:34 »
mert hiba,ha nem valós adatot mutat.
Itt általában mindenki csurig tankol. Amíg a csőből ki nem fogy a nafta, addig mégis mit és hogyan kellene mutasson?  :szemez:
Kíváncsi lennék, hogy ha csak az első kattanásnál visszatennénk a kútoszlopra a tankoló pisztolyt, vajon akkor is elmenne közel 200km-t a mutató mozdulása nélkül? Van rá egy tippem.

Ha bármely más márkát hasonlóan megtankolsz (csurig), akkor azok is ugyanígy fognak viselkedni.

Az üres jelzésnél is hasonló a helyzet, csak ott a szintjelző úgy van beállítva, hogy amikor E-t mutat a műszer, még van benne vésztartalék ~8 liter. Az a hiba, ha egy autó nem így működik, mert akkor könnyebben előfordulhat, hogy kifogy alólad az üzemanyag.  :sorcerer:

Tehát, nem, nem hiba. Nem kell kockamód gondolkodni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1783 Dátum: 2014.11.24 12:05:37 »
Én rendszeresen csurig tankolok (pláne amióta hetente járok vidékre), elég ritka hogy csak 5000-ért nyomok a kocsiba hogy könnyebben menjen (pl ha hetekig nem megyek ki a városból). Négy éve még nekem is elég hektikusan működött a szintjelzés, mostanában már egyre lineárisabb. Lehet be volt kicsit "rozsdállva" a potenciométere.
Szombaton úgy álltam be a kútra, hogy már napok óta világított a lámpa, pár dugót végigálltam vele, a mutató már a lámpa fölött állt, nem a jelzésnél: 41,xx lityó ment bele (elméletileg 9 liternél kezd el égni a lámpa).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1784 Dátum: 2014.11.24 13:29:20 »
Itt általában mindenki csurig tankol. Amíg a csőből ki nem fogy a nafta, addig mégis mit és hogyan kellene mutasson?  :szemez:
Kíváncsi lennék, hogy ha csak az első kattanásnál visszatennénk a kútoszlopra a tankoló pisztolyt, vajon akkor is elmenne közel 200km-t a mutató mozdulása nélkül? Van rá egy tippem.

Ha bármely más márkát hasonlóan megtankolsz (csurig), akkor azok is ugyanígy fognak viselkedni.

Az üres jelzésnél is hasonló a helyzet, csak ott a szintjelző úgy van beállítva, hogy amikor E-t mutat a műszer, még van benne vésztartalék ~8 liter. Az a hiba, ha egy autó nem így működik, mert akkor könnyebben előfordulhat, hogy kifogy alólad az üzemanyag.  :sorcerer:

Tehát, nem, nem hiba. Nem kell kockamód gondolkodni...
Ugyanmár... 10 liter benzin van a csőben?  [rohog]
Érdekes módon meg lehet ezt normálisan is csinálni, úgy hogy annyit mutasson amennyi benne van. A CT-ben például "egyből" elindul lefelé a mutató - ott a másik vége van elbaltázva, 32-34 liter után üreset mutat.
Magadat lehet meggyőzted már ennek a logikusságáról, de nekem sem tűnik sem ésszerűnek sem elfogadhatónak, hogy van egy műszer ami mutat valamit, de azt nekem át kell konvertálnom a valós értékekre.
Például mostantól mutasson a fordulatszámmérő 20%-kal többet mint a valóságos, nehogy az óvatlan userek elforgassák a tényleges piros tartományig.