Ejha, nektek jo olcso az uzemeltetes... En sajnos szervizre es egyebekre joval tobbet koltok, mint benzinre.
1 ev 8 honap alatt:
Szerviz, alkatresz: 436.000 (iridum gyertyak, akksi, fektarcsak elol-hatul, fekbetetek elol-hatul, 2 olajcsere, bal hatso kozponti zarmotor csere, Xenon fenyszorok felujitasa, szelvedomoso szivattyu csere, meg amit meg kihagytam)
Benzin: 340.000
Ado, biztositas, egyeb rendszeres eves koltseg: 80.000
Takaritas: 15.000
Egyeb kiegeszitok: 396.000 (szerszamok, teli-nyari gumi szett, telre is felnik, elsosegelycsomag, stb.)
Osszesen 1,26 misi.
Tehat mondhatni a benzin kiadas a legkevesebb, igaz, hogy ez alatt az ido alatt jo ha 8-9 ezer km-t mentem.
Mondjuk az is igaz, hogy igyekszem mindent megjavitani, ami hiba elojon, vagy ha en nem tudom, megjavittatom amit lehet. Pl. motorterben a szigetelesek kicsereltem, osszes hianyzo muanyag bolhat, eltort muanyag elemeket, szonyegeket. Ezek nem letszukseglet, de utalok szakadt autoval utazni.
Osszessegeben egyebkent ha az ember leosztja mindezt a koltseget az osszes megtett utra, akkor nem is annyira olcso az autozas. Pl. nalam: 1,26 misi / 8500 km = 148 Ft/km
Igy viszont mar alig jobb, mint egy taxinak az ara. Sot, ha beleveszem az auto amortizaciojat, es azt, hogy ha a vetelarat ertelmesebb dologba fektetem, es miatt mennyi kamattol esek el... Hat nagyjabol 160 Ft/km-nel jarnek. Igy viszont egy ut Bp-rol a Velencei tohoz es vissza (kb. 100 km) maris 16000 Ft-ra jon ki, ott meg mar igencsak meggondolando a vonat/busz hasznalata meg akkor is, ha 4-5-en ulunk benne.
Szoval ezert baromi csaloka csak a benzinkoltseggel szamolni, es szidni a Volant, hogy miert olyan qrva dragan visznek. Es arrol nem is beszeltunk, hogy nekik meg adozni is kell, es berkoltseget fizetni, jegyirodakat fenntartani, az autobusz karbantartasan es uzemeltetesen felul.
Remelem most elvettem mindenkinek a kedvet az autozastol