Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 599949 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #105 Dátum: 2010.10.25 21:56:18 »
A "hagyjuk ki a 4. fokozatot, 3. után kapcsoljunk 5-et" dologgal nem értek egyet. Ha 3. után tudok 5-et kapcsolni, akkor már rég lehetett volna 4-et is, feleslegesen mentem magasabb fordulatszámon.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #106 Dátum: 2010.10.25 22:08:00 »
A "hagyjuk ki a 4. fokozatot, 3. után kapcsoljunk 5-et" dologgal nem értek egyet. Ha 3. után tudok 5-et kapcsolni, akkor már rég lehetett volna 4-et is, feleslegesen mentem magasabb fordulatszámon.

Csak előzéskor van értelme kihagyni egy fokozatot: pl. megyek 60-nal és gyorsan kell előznöm, vissza 3-ba, megelőzöm, ls már válthatok is 5.-be, ilyenkor kihagyható a 4.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #107 Dátum: 2010.10.25 23:30:05 »
A "hagyjuk ki a 4. fokozatot, 3. után kapcsoljunk 5-et" dologgal nem értek egyet. Ha 3. után tudok 5-et kapcsolni, akkor már rég lehetett volna 4-et is, feleslegesen mentem magasabb fordulatszámon.

Csak előzéskor van értelme kihagyni egy fokozatot: pl. megyek 60-nal és gyorsan kell előznöm, vissza 3-ba, megelőzöm, ls már válthatok is 5.-be, ilyenkor kihagyható a 4.


Vagy: Megyek az ideiglenes forgalmi akadály mögött 40-50-el majd ha jó szemből vagy csak épphogy akkor vissza 2-be, ránt egy nagyot a gépezet akkor már muter ordít, 90-nél- 3-ba de akkor már keményen ütögetik a búrám hátulról és 100-nál be 5be és lenyugszanak... :devil2: Szépen ki is maradt a 4. fokozat  :smartass:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #108 Dátum: 2010.10.26 02:18:32 »
A "hagyjuk ki a 4. fokozatot, 3. után kapcsoljunk 5-et" dologgal nem értek egyet. Ha 3. után tudok 5-et kapcsolni, akkor már rég lehetett volna 4-et is, feleslegesen mentem magasabb fordulatszámon.
Nem feltétlenül. Ha lejtőn mész, akkor simán ki lehet hagyni fokozatokat, és ha van módod nagyon óvatosan gyorsítani, akkor is kihagyható a 4-es!
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #109 Dátum: 2010.10.26 06:36:17 »
A "hagyjuk ki a 4. fokozatot, 3. után kapcsoljunk 5-et" dologgal nem értek egyet. Ha 3. után tudok 5-et kapcsolni, akkor már rég lehetett volna 4-et is, feleslegesen mentem magasabb fordulatszámon.
Nem feltétlenül. Ha lejtőn mész, akkor simán ki lehet hagyni fokozatokat, és ha van módod nagyon óvatosan gyorsítani, akkor is kihagyható a 4-es!
Például, ha lejtőn indul el az ember, akkor célszerű egyből 2.-ből indulni. Aztán 40 körül jöhet rá a 4. Csak nehogy túl kevés legyen a 4.-ben lévő motorfék. Ha mégis, akkor vissza 3.-ba, és hadd működjön az a motorfék, azért van! És 1 a fogyasztás közben.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #110 Dátum: 2010.10.26 08:07:55 »
Ott hagytam abba az olvasást, mikor leírta, hogy neki 60ezernél kellett fékbetétet cserélnie  [rohog] :D
Neked meg a gyari van benne?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #111 Dátum: 2010.10.26 09:42:54 »
Nekem eddig csak a céges Ibizában kellett a fékhez nyúlni. Sorban a következők történtek:

Renault Clio: cca 40ezer km, fék érintetlen.
Corolla (E11) 63 ezerrel vettem, gyári fékekkel, 199950nel adtam el ugyanúgy.
Corolla E12 új korától nálam, most 126ezer km, még gyári cuccokkal.
Céges Cordoba: 130ezerrel kezdtem használni, 200ezerrel adtam le, fék érintetlen.
Céges Ibiza: 140 ezerrel kezdtem használni (nem tudom mikor cserélt fékekkel, de már átvételnél volt gyanús hangja a dobféknek) 210ezernél lett eladva, 200nál kellett a dobfékhez nyúlni.
Céges Swift: 53 ezerrel kezdtem használni, (45nél cseréltek tárcsát-betétet, női első tulaj, városi használat.) most 90 van benne, fékhez azóta nem nyúltak.

A felsorolásból látszik, hogy itt a sajátok az "extrém példák", a cégesek meg nemtom'. Ha megmarad a Swift, kíváncsi leszek meddig bírja nálam.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #112 Dátum: 2010.10.26 09:46:10 »
Nekem eddig csak a céges Ibizában kellett a fékhez nyúlni. Sorban a következők történtek:

Renault Clio: cca 40ezer km, fék érintetlen.
Corolla (E11) 63 ezerrel vettem, gyári fékekkel, 199950nel adtam el ugyanúgy.
Corolla E12 új korától nálam, most 126ezer km, még gyári cuccokkal.
Céges Cordoba: 130ezerrel kezdtem használni, 200ezerrel adtam le, fék érintetlen.
Céges Ibiza: 140 ezerrel kezdtem használni (nem tudom mikor cserélt fékekkel, de már átvételnél volt gyanús hangja a dobféknek) 210ezernél lett eladva, 200nál kellett a dobfékhez nyúlni.
Céges Swift: 53 ezerrel kezdtem használni, (45nél cseréltek tárcsát-betétet, női első tulaj, városi használat.) most 90 van benne, fékhez azóta nem nyúltak.

A felsorolásból látszik, hogy itt a sajátok az "extrém példák", a cégesek meg nemtom'. Ha megmarad a Swift, kíváncsi leszek meddig bírja nálam.
:clap: :clap:Tetszik, követendő példa! Gratula! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #113 Dátum: 2010.10.26 10:00:03 »
Impressziv  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #114 Dátum: 2010.10.26 10:04:55 »
Jó, azért nem kell nagyon hasra esni, csak ésszel vezetek.
Egyrészt főleg országút, némi város. Sok motorfék, előrelátás, visszakapcsolgatás, stb. Mondjuk az E12 féke számomra is meglepő, mert mindenhonnan az jött, hogy ez már kopósabb, nem lesz olyan tartós. Aztán mégis.
Egyébként meg csak simán nem szeretek fékre költeni :devil:
Gabe 254.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #115 Dátum: 2010.10.26 10:57:58 »
Akkor egy ellenpélda:

E12 újkorától nálam: 42.000 km-nél első fékbetét csere, 50.000 km-nél hátsó betétek cseréje (90% város, abból is nagyrészt reggeli és esti dugóban)
Ennek ellenére a fogyasztásra nem panaszkodom 7,8-8,0 között van stabilan, jóval a gyári érték alatt.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #116 Dátum: 2010.10.26 11:34:11 »
Aztán 40 körül jöhet rá a 4.
Ha tényleg lejtőn mész, akkor 40-nél már simán mehet az 5. is. ;)
music     

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #117 Dátum: 2010.10.26 15:08:59 »
Aztán 40 körül jöhet rá a 4.
Ha tényleg lejtőn mész, akkor 40-nél már simán mehet az 5. is. ;)

Nem ajánlott! Valaki írta hogy kell a motorfék a lejtőn és kressz oktatáson is annó úgy mondta a szaki hogy nem szabad nagy fokozattal gurulni lejtenek lassan, meg főleg nem üresben mert egyik sem kedvez a fogyasztásnak és baleset veszélyes mind ezek mellett!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #118 Dátum: 2010.10.26 21:12:28 »
Lejtőn abban a fokozatban kell haladni, amiben a gép fel tudna menni, ill. hogy ne gyorsuljon magátol a lejtőn. -legalábbis így oktatták valaha.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #119 Dátum: 2010.10.26 21:17:05 »
Hát hamar eljutottunk onnan, hogy lejtőn elinduláskor úgy is lehet gyorsítani, hogy fokozatot ugrunk oda, hogy a lejtőn tk. nem is szabad gyorsulni.  :devil: :devil: :devil: [rohog] [rohog] [rohog]
music