Szerző Téma: Buszok, teherautók, tömegközlekedés  (Megtekintve 65994 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #90 Dátum: 2012.11.16 19:24:18 »
Hát nem tudom, anno a T-34 azért nem volt rossz a kortársak között sem  :whistling:
Most meg hol vannak azok a nyugati gépek, amikkel össze lehetne hasonlítani?
Nem igazán értem a párhuzamot... Igen, a T-34 jó harckocsinak számított, amikor megjelent a harctereken. Korszerű, ütőképes konstrukció volt. Utána a németek már csináltak nála lényegesen jobbakat (Párduc, Tigris), viszont a ruszkik annyival nagyobb mennyiségben gyártották a T-34-eseket, hogy a mennyiség egyszerűen legyőzte a minőséget.

De ennek mi köze a Zilhez? Ahogy haladunk előre a háború utáni évtizedekben, úgy egyre növekszik a szovjet technika lemaradása a nyugatihoz képest. A primitívség persze mindig eredményez egyfajta relatív megbízhatóságot, de ezt ne tévesszük össze a minőséggel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #91 Dátum: 2012.11.16 20:27:53 »
Nem igazán értem a párhuzamot... Igen, a T-34 jó harckocsinak számított, amikor megjelent a harctereken. Korszerű, ütőképes konstrukció volt. Utána a németek már csináltak nála lényegesen jobbakat (Párduc, Tigris), viszont a ruszkik annyival nagyobb mennyiségben gyártották a T-34-eseket, hogy a mennyiség egyszerűen legyőzte a minőséget.

De ennek mi köze a Zilhez? Ahogy haladunk előre a háború utáni évtizedekben, úgy egyre növekszik a szovjet technika lemaradása a nyugatihoz képest. A primitívség persze mindig eredményez egyfajta relatív megbízhatóságot, de ezt ne tévesszük össze a minőséggel.
Nem vitaképpen, de a T-34 nemcsak a mennyiség miatt volt ott, hanem az egyik legfontosabb jellemzőben magasan verte a németeket: a tömeghez mért teljesítményben (32t 500LE). Egy Tigrisé (vagy Királytigrisé) számottevően kisebb volt, közel nem volt olyan mozgékony (70t 700LE). Ráadásul könnyebben süppedt a nagyobb talpnyomás miatt. A Tigris nyilván jobban páncélzott az előbbiek alapján, több T-34-et is kilőtt egy, de ennek emberi okai is voltak, az oroszoknál nem voltak olyan tapasztaltak a harckocsizók, mint a németeknél.
Csak mondom  :)
A szovjet technika egyébként egyáltalán nem elmaradottabb, a hidegháborúban is mindent meg tudtak csinálni, amit a nyugatiak. Egy nagy baj volt, hogy sokkal nagyobb ráfordítás mellett.
A Zilhez meg úgy jön, hogy ha baj van, nem az említett überdrága, de kisteljesítményű nyugati "minőségi" gép fogja megoldani, hanem a régi, primitív Zil, ahogy Te is tudod  :yes:
De nem kaptam választ, hol vannak vajon a nyugati és jobb kortárs gépek, amivel össze lehetne hasonlítani a Zil-t?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #92 Dátum: 2012.11.16 22:35:38 »
Üdv!

Találtam egy cikket, érdekes, hogy ami képeket feltettél, mintha a Zil akkumulátorai feketék lettek volna, itt meg fehérek. Több is van belőle? Vagy akksicsere volt?
Nem tudom, hogy milyen sűrűn van gépszemle, de pl. MTZ tárolási előírásban benne van, mit kell tenni, ha a gépet hosszú ideig (pl. 1 év, és fölötte) nem indítják be (motor kezelése, stb.)
Ebben a cikkben szereplő ZIL-nek szerintem újak az aksijai, mert a mieink tényleg feketék. Gépszemlék tavasszal, és ősszel van, közte a nem használt gépeket (CSAK a ZIL) megfelelő körülmények és óvintézkedések mellett tárolják, időnként beindítják, mennek egy kört a telephelyen. Olyan, hogy akárcsak 1 évig ne lenne beindítva sem, nem szokott történni.
Amúgy ebben a cikkben is helytelenül jelentek meg (a Metropol újsággal egyetemben) a tájékoztatót tartó egyik emberke (aki éppen áll) beosztása: ő Szőke József, műszaki vezérigazgató helyettes, nem műszaki vezető, ráadásul az újságban Szőke Zoltánnak írták. Ez azért vérgáz...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #93 Dátum: 2012.11.17 06:41:52 »
Ebben a cikkben szereplő ZIL-nek szerintem újak az aksijai, mert a mieink tényleg feketék. Gépszemlék tavasszal, és ősszel van, közte a nem használt gépeket (CSAK a ZIL) megfelelő körülmények és óvintézkedések mellett tárolják, időnként beindítják, mennek egy kört a telephelyen. Olyan, hogy akárcsak 1 évig ne lenne beindítva sem, nem szokott történni.
Amúgy ebben a cikkben is helytelenül jelentek meg (a Metropol újsággal egyetemben) a tájékoztatót tartó egyik emberke (aki éppen áll) beosztása: ő Szőke József, műszaki vezérigazgató helyettes, nem műszaki vezető, ráadásul az újságban Szőke Zoltánnak írták. Ez azért vérgáz...  :ph34r:
Most már értem, köszönöm!

Biztosan sok sorozatot néznek  :wacko:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #94 Dátum: 2012.11.17 09:12:44 »
A Zilhez meg úgy jön, hogy ha baj van, nem az említett überdrága, de kisteljesítményű nyugati "minőségi" gép fogja megoldani, hanem a régi, primitív Zil, ahogy Te is tudod  :yes:
De nem kaptam választ, hol vannak vajon a nyugati és jobb kortárs gépek, amivel össze lehetne hasonlítani a Zil-t?
Lehet hogy félreértés van itt. Én nem az aktuális, drága és kisebb teljesítményű nyugati gépekhez hasonlítottam a Zilt. Azokhoz nem is lenne értelme. Maximum egy azonos teljesítményűhöz, ami nyilván létezik, csak persze ugyancsak sokkal drágább. Cserébe modernebb. És akkor itt lehetne parttalan vitát indítani arról, hogy mi a jobb: a primitív, de olcsó régi, vagy a korszerű, de drága új; szerintem inkább ne indítsunk.

Hogy hol vannak az összevethető nyugati gépek? Meglepett ez a kérdés. Miért hisszük mi, hogy csak a tundrán van tél? Szerintetek Alaszkában nincs? Vagy Kanadában? Azok is megoldják valahogy a kérdést... Fura ez, hogy csak azért, mert az orosz "heavy-duty" technikára van közvetlen rálátásunk, feltételezzük, hogy máshol nem is tudnak hasonlót. Már miért ne, már hogy ne tudnának?

Itt van ez a kis pöttöm például; semmivel nem tűnik kevésbé durva gépnek, mint a Zil:



De ez sem a játékszer kategória:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #95 Dátum: 2012.11.17 09:14:31 »
Nem vitaképpen, de a T-34 nemcsak a mennyiség miatt volt ott...
Erre a haditechnikai topikban válaszolok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #96 Dátum: 2012.11.17 12:14:13 »
Lehet hogy félreértés van itt.
Szerintem is. A kortárs , >40 éves gépekre gondolok, azokkal kellene összevetni, de hol működik azokból a gépekből, amik szerinted jobb minőségűek voltak 40-50 éve? Ezek nem egy kategóriában (életkorban...) vannak a ZIL-lel, amit felhoztál, következésképpen nem is lehet összehasonlítani  :no:
OFF:
Kis kiegészítés: egy ilyen gép, amit belinkeltél, hozzánk (egyelőre) szükségtelen. Mégis, ha kellene, és mire ideérne, jelen viszonyok között legalább 3-5x annyiba kerülne, mint más, akár közeli országba ha elhoznák...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #97 Dátum: 2012.11.17 12:30:43 »
A kortárs , >40 éves gépekre gondolok, azokkal kellene összevetni, de hol működik azokból a gépekből, amik szerinted jobb minőségűek voltak 40-50 éve?
Szerintem? A nyugati technika jobb minősége nem kérdéses. A szovjet cuccok azért ebből a szempontból eléggé a rangsor alján álltak (és állnak).

Amúgy igen, persze, azokkal kéne összevetni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #98 Dátum: 2012.11.17 13:47:10 »
Hogy hol vannak az összevethető nyugati gépek? Meglepett ez a kérdés. Miért hisszük mi, hogy csak a tundrán van tél? Szerintetek Alaszkában nincs? Vagy Kanadában? Azok is megoldják valahogy a kérdést... Fura ez, hogy csak azért, mert az orosz "heavy-duty" technikára van közvetlen rálátásunk, feltételezzük, hogy máshol nem is tudnak hasonlót. Már miért ne, már hogy ne tudnának?
Így van, Európában is vannai ilyenek, annak ellenére, hogy nem tudunk róla. Mondok pár márkát: Volvo, Scania, Mercedes, Man, Renault (Kerax) illetve ott van a cseh Tatra és akkor még csak az ismert cuccokról beszéltünk, a kisszériás egyedi átalakításokról még nem is volt szó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #99 Dátum: 2012.11.17 18:58:07 »
Hát nem tudom. Biztos jobb a nyugati minőség, de nem annyira, mint amennyire magasabb az ára.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #100 Dátum: 2012.11.29 21:48:12 »
music     

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #101 Dátum: 2013.01.23 10:31:15 »
 :eek: :eek: :eek: :clap:

         

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #102 Dátum: 2013.01.23 10:52:27 »
Akik az M0-án a se**embe szoktak jönni 2 m-re, azoknak biztos nincs ilyen, megsüketülnének az állandó vinnyogástól...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #103 Dátum: 2013.01.23 17:22:03 »
:eek: :eek: :eek: :clap:
Más teherautó-márkáknál (pl. Mercedes) is vannak már ilyen rendszerek  :yes: ... Illetve egyre több személyautóban is (pl. Lexus).

Akkor jön majd el a jobb világ, ha az új teherautókba ezek szériában kerülnek majd. Egyelőre ugyanis persze felárasok, és csak igen kevés szállítmányozó cég hajlandó erre extra kiadást fordítani. Holott tény, hogy pl. autópályákon a halálos, ráfutásos balesetek jelentős hányadát kamionok okozzák - és ezeknek egy ugyancsak jelentős hányadánál a kamion sofőrje nem fékezés az ütközés előtt: tehát alszik, vagy másra figyel. Ezeket a hasonló rendszerekkel gyakorlatilag 100 %-ban ki lehetne védeni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #104 Dátum: 2013.01.23 18:50:51 »
Ma utaztam az új Alstom metróval. Nekem nem volt újdonság, mert Brüsszelben elég sokat utaztam ugyanilyen metrón. Csendes, jó, hogy egyterű, tiszta és kulturált. Remélhetőleg ez így is marad.  ::)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...