Szerző Téma: Buszok, teherautók, tömegközlekedés  (Megtekintve 65775 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #75 Dátum: 2012.11.13 16:30:44 »
Most erre a svájci példára mondhatnám, hogy ha ez neked sci-fi (hozzánk képest mindenképpen), akkor Hollandokhoz mit szólsz? Kitalálták, miután elszívtak pár g dzsót, hogy geotermikus technológiával fűteni fogják az autópályákat!  :excl: :excl: :excl:
A repülőtér kifutópályáját nálunk is fűtik, szóval ez azért annyira nem sci-fi.
A Hollandoknak meg igaza van, ott van a geotermikus energia, miért ne használják fel, és nem sózni. Brilliáns! Bírom a hollandokat  :D . (aki Amsterdamban jár annak a piroslámpás negyed kötelező látnivaló  :D)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #76 Dátum: 2012.11.13 16:36:10 »
A repülőtér kifutópályáját nálunk is fűtik, szóval ez azért annyira nem sci-fi.
A Hollandoknak meg igaza van, ott van a geotermikus energia, miért ne használják fel, és nem sózni. Brilliáns! Bírom a hollandokat  :D . (aki Amsterdamban jár annak a piroslámpás negyed kötelező látnivaló  :D)
Az semmi, amit a hollandok terveznek:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/11/12/nemcsak_az_autok_fejlodnek_az_utak_is/

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #77 Dátum: 2012.11.13 16:38:57 »
Pedig ilyet itt is látni az autópályákon: végigmegy a sövényvágó géppel, a füvet lekaszálják, lombfuvol pedig letakaritják az utat. Ilyenre se Németo.ban se Ausztriában nincs pénz, inkább gazossan hagyják, vagy betont raknak ki középre.


Otthon en meg nem lattam ilyet, de ez kicsit felig off mar.
kisa
born to ride

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #78 Dátum: 2012.11.13 16:50:15 »
És a szemetet ki szedi össze? :D :cool2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #79 Dátum: 2012.11.13 20:11:45 »
A pécsi mercedes buszok többsége német (Citarok biztosan, és a régebbi Conecto-k) az újabb Conecto-k török gyártmányúak.
Érdekel a téma  :D ? Látom, nagyon képben vagy  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #80 Dátum: 2012.11.13 20:17:41 »
Nem! Elismerem az oroszok mindenen athatlolo gepeit, de azt hiszem bevallhatjuk, hogy kevesbe uzembiztosak, pontosan iranyithatoak, es komfortosak, mint az ujabb nyugati tipusok.
Az üzembiztosságra ne vegyél mérget  ;) ... Persze ez is csak azért van, mert egy sokkal primitívebb szerkezet - nyilván kisebb eséllyel fog elromlani. Mindig is ez volt az ütőkártyája a ruszkiknak. A kezdetleges, elnagyolt kőkorszaki technikájuk aránylag nehezen adja be a kulcsot.

Az élettartam már más kérdés... és a költségek is. Mert az orosz technika szar minőségű, ergo hamarabb elkopik. És közben többe kerül a fenntartása, üzemeltetése. Jó példa erre a MiG-29-es, aminek a német Luftwaffe szerint egy repült órája közel annyiba kerül, mint az F-16-os egy repült órájának a HATszorosa  :excl: :ph34r:

Az a Zil "csak" annyit tud, hogy nagy, nehéz, és primitív. Egy kortárs (értsd: ugyanolyan régi), hasonló méretű és teljesítményű nyugati géppel kéne összevetni, akkor derülne fény a valós helyzetre. És aligha a ruszki gép kerülne ki nyertesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #81 Dátum: 2012.11.15 09:47:23 »
Érdekel a téma  :D ? Látom, nagyon képben vagy  :yes:
Régen elég sokat foglalkoztam a buszokkal, volt pár haverom akivel jártuk az országot és fotóztuk a buszokat (ők még mindig teszik). Volt akit a menetrendek érdekeltek, engem inkább mindig a műszaki része a dolognak. Ma már annyira nem vagyok képben, de azért sokan még most sem tudnak megfogni ezen a területen.

Kedvenceim a Mercedes buszok és a Scania Irizar turistabuszok.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #82 Dátum: 2012.11.15 10:30:14 »
Kis naív!  :hug: Az mindig van, elvégre közbeszerzésről van szó.  :whistling:
Teherautóbeszerzéseket a Merci, személyautóbeszerzéseket a Porsche Hungária nyeri...  :whistling:
(Kérdem én, nálunk hogy a fenébe nyerhettek az Amarokokkal, amikor ez a típus a legdrágább a pickupok között...már a kiírásokat is úgy készítik el, hogy csak ez a típus feleljen meg: 2,0 dízel, 140LE... minden más típus kiesik így...)

A pesti busztendert pedig úgy írta ki a BKK, hogy a magyar buszok ne feleljenek meg. pl. a magyar buszokban tudottan 4 ülés van padlószinten(tehát nem dobogón) a szólóban, 8 a csuklósban, és mit tesz isten, hogy írják ki a tendert?? 8 ülés legyen a szólóban, 11 a csuklósban..  :whistling: Igaz, az egyik magyar pályázót már hamarabb elkaszálták formai hiba miatt. De ok, legyünk naivak, és feltételezzük hogy az utasok érdeke vezérelte őket, hogy könnyebb legyen leülni :D Akkor még mindig ott van egy köztes lehetőség, hogy mondjuk 6 ülést írok elő a szólóban, 10et a csuklósban.. És akkor csak 2 ülésen kell agyalnia a gyártónak..
És akkor nyer a Transmann MErci buszokkal  :whistling:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #83 Dátum: 2012.11.15 21:25:21 »
Régen elég sokat foglalkoztam a buszokkal, volt pár haverom akivel jártuk az országot és fotóztuk a buszokat (ők még mindig teszik).
Én a kamionokkal voltam így  :yes: ... Egyik barátom fertőzött meg, még 11 éves koromban. A külföldi kamionokra "vadásztunk", jártuk a várost notesszel felszerelkezve, felírtuk a látott külföldi kamionok rendszámát, típusát, jellegét (pl. pótos vagy nyerges), a szállítmányozó cég nevét. Ezekből aztán szép, rendezett, gépelt listákat szerkesztettünk. A parkolókban, álló helyzetben látott kamionokat, ha volt időnk, le is rajzoltuk! Később persze már inkább fotóztuk őket. Ezermillió kamionos fotóm van a 80-as évekből  :lol:

Aztán nálam, úgy 17 éves korom tájékán elmúlt a hobbi - pontosabban, inkább a személyautók felé fordult. De a cimborám még mindig nagy kamion-freak, vágja az összes típust, fotózza őket, illetve egy ideje makettezik is - már van vagy 8-10, halál profin összerakott és kifestett kamion-makettje  :yes: ... Nomeg a flickr-en egy jó nagy gyűjteménye, kamionos képekből. Ezt az albumot tőlem kapott képekből válogatta össze  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #84 Dátum: 2012.11.15 21:49:05 »
kieg.: a németeknek fogalmuk sincs, miről beszélünk, amikor lelkesedünk egy 42 éves ZIL-ért...  :whistling:
Naná hogy nincs. Mert objektíve egy réges-régen elavult, gazdaságtalan és a kezelőjének nagyon kényelmetlen ócskaság, aminek múzeumban lenne a helye. Ehelyett marad a szolgálatban, mert nincs helyette másik... Ez pontosan olyan, mint mikor 2000-ben (végre) kivontuk a MiG-21-eseket. Mindenki gyászolt (engem is beleértve), de ez objektíve nem volt más, mint nosztalgia és a megszokás ereje. Azok a gépek már csak nagyon komoly hiányosságokkal tudták ellátni a feladatot, amire tartottuk őket - és mindezt tették igen sok pénzért.

Ténylegesen az lenne egy üdvözlendő helyzet, ha lenne lehetőség nálatok a ZIL helyére beállítani egy olyan gépet, ami tudja mindezt, mai színvonalú technikával.

Lehet lelkesedni ezért a szörnyetegért, persze, hisz egy technikai kuriózum és egy letűnt kor túlélője... De ettől még tényleg nem vidám, hogy kényszerűségből szolgálatban kell tartani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #85 Dátum: 2012.11.15 22:18:16 »
Naná hogy nincs. Mert objektíve egy réges-régen elavult, gazdaságtalan és a kezelőjének nagyon kényelmetlen ócskaság, aminek múzeumban lenne a helye. Ehelyett marad a szolgálatban, mert nincs helyette másik... Ez pontosan olyan, mint mikor 2000-ben (végre) kivontuk a MiG-21-eseket. Mindenki gyászolt (engem is beleértve), de ez objektíve nem volt más, mint nosztalgia és a megszokás ereje. Azok a gépek már csak nagyon komoly hiányosságokkal tudták ellátni a feladatot, amire tartottuk őket - és mindezt tették igen sok pénzért.

Ténylegesen az lenne egy üdvözlendő helyzet, ha lenne lehetőség nálatok a ZIL helyére beállítani egy olyan gépet, ami tudja mindezt, mai színvonalú technikával.

Lehet lelkesedni ezért a szörnyetegért, persze, hisz egy technikai kuriózum és egy letűnt kor túlélője... De ettől még tényleg nem vidám, hogy kényszerűségből szolgálatban kell tartani.
Egyet értek. Azonban ezek a ZIL hómarók annyira keveset vannak használva, hogy a fenntartási költsége igazából kimerül abban, hogy motorolajat kell bele tölteni, meg gázolajat, igaz, utóbbiból meglehetősen gyakran és sokat. Így igazából a MIG-es példa nem egészen áll meg esetünkben, hiszen, azokkal rendszeresen repültek, ellenben a ZIL-ekkel, amiket 2012 február előtt utoljára 2004-ben küldtek elhárításra. Addig, pedig mindössze a gépszemlékre indították be és álltak ki a gépszínből.  :) Alapvetően, azonban persze, igazad van, le kellett volna már régen cserélni, de nagyságrenddel több eszközhordozó teherautóval kellett kezdeni a cseréket, amik viszont télen, nyáron napi szinten mennek, és még a traktorok, rakodógépek is rendszeresen vannak használva.
Talán biztosra mondhatom, hogy a ZIL-ek legutoljára lesznek selejtezve ezen a listán, hogy mire, jó kérdés, egyelőre fogalmam sincs. Talán egyszerűen az Actross-okra vesznek inkább hómaró adaptert, hiszen, azok teljesítménye, felépítése, hajtása valószínűleg alkalmas lenne erre a célra is.
Egyébként az első generációs (amik a céghez kerültek) UNIMOG-okra is vannak hómaró adapterek, csak azok jóval kisebb teljesítményűek, pontosabban, hatékonyságúak, mint a ZIL.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #86 Dátum: 2012.11.15 22:35:12 »
Így igazából a MIG-es példa nem egészen áll meg esetünkben, hiszen, azokkal rendszeresen repültek, ellenben a ZIL-ekkel, amiket 2012 február előtt utoljára 2004-ben küldtek elhárításra. Addig, pedig mindössze a gépszemlékre indították be és álltak ki a gépszínből.  :)
Na igen, ez is igaz  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #87 Dátum: 2012.11.16 05:46:21 »
Na igen, ez is igaz  :)

Remélem, ha kivonják, akkor nem bontják szét. Szép OT-st lehetne belőle csinálni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #88 Dátum: 2012.11.16 18:46:33 »
Egyet értek. Azonban ezek a ZIL hómarók annyira keveset vannak használva, hogy a fenntartási költsége igazából kimerül abban, hogy motorolajat kell bele tölteni, meg gázolajat, igaz, utóbbiból meglehetősen gyakran és sokat. Így igazából a MIG-es példa nem egészen áll meg esetünkben, hiszen, azokkal rendszeresen repültek, ellenben a ZIL-ekkel, amiket 2012 február előtt utoljára 2004-ben küldtek elhárításra. Addig, pedig mindössze a gépszemlékre indították be és álltak ki a gépszínből.  :) Alapvetően, azonban persze, igazad van, le kellett volna már régen cserélni, de nagyságrenddel több eszközhordozó teherautóval kellett kezdeni a cseréket, amik viszont télen, nyáron napi szinten mennek, és még a traktorok, rakodógépek is rendszeresen vannak használva.
Talán biztosra mondhatom, hogy a ZIL-ek legutoljára lesznek selejtezve ezen a listán, hogy mire, jó kérdés, egyelőre fogalmam sincs. Talán egyszerűen az Actross-okra vesznek inkább hómaró adaptert, hiszen, azok teljesítménye, felépítése, hajtása valószínűleg alkalmas lenne erre a célra is.
Egyébként az első generációs (amik a céghez kerültek) UNIMOG-okra is vannak hómaró adapterek, csak azok jóval kisebb teljesítményűek, pontosabban, hatékonyságúak, mint a ZIL.  :)
Üdv!

Találtam egy cikket, érdekes, hogy ami képeket feltettél, mintha a Zil akkumulátorai feketék lettek volna, itt meg fehérek. Több is van belőle? Vagy akksicsere volt?
Nem tudom, hogy milyen sűrűn van gépszemle, de pl. MTZ tárolási előírásban benne van, mit kell tenni, ha a gépet hosszú ideig (pl. 1 év, és fölötte) nem indítják be (motor kezelése, stb.)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Buszok, teherautók, tömegközlekedés
« Válasz #89 Dátum: 2012.11.16 18:50:23 »
...
Az a Zil "csak" annyit tud, hogy nagy, nehéz, és primitív. Egy kortárs (értsd: ugyanolyan régi), hasonló méretű és teljesítményű nyugati géppel kéne összevetni, akkor derülne fény a valós helyzetre. És aligha a ruszki gép kerülne ki nyertesen.
Hát nem tudom, anno a T-34 azért nem volt rossz a kortársak között sem  :whistling:
Most meg hol vannak azok a nyugati gépek, amikkel össze lehetne hasonlítani?